Huis geisoleerd

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Huis geisoleerd

Bericht door kockie »

Gisteren is een gedeelte van mijn huis na-geisoleerd. De spouw is opgevuld met geimpregneerde glaswol. Werkje van een uurtje of 4. Volgens berekening 73 m2. Het effect is meteen merkbaar. De verwarming slaat minder vaak aan en toen ik vanochtend beneden in de woonkamer kwam was het daar 23.5 graden ipv ongeveer 19.5 en de vloer was nog niet eens warm. Dat wordt dus minder kachel stoken de komende tijd :( :D :D De koudste kamer is ook een stuk opgeknapt (kamer op het westen, waar dus meestal de wind op staat). Ik ben benieuwd of er nog meer gaat veranderen, maar vooralsnog ben ik erg enthousiast.

Ik zal nog een paar foto's plaatsen een dezer dagen.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Pigion
Berichten: 749
Lid geworden op: 17 okt 2007, 11:26
Locatie: Drenthe

Re: Huis geisoleerd

Bericht door Pigion »

Fijn voor jullie dat het klaar is. Wij hebben 4 cm wol in de spouw en daar krijg je moeilijk iets bij in. Ik broed nog steeds op een andere bron van verwarming. Het kan wel eens een echte speksteenkachel worden.
Ga je nog controleren met een infraroodcamera of het goed is gedaan?
Pigion
Gebruikersavatar
Chicken Power
Berichten: 2410
Lid geworden op: 19 feb 2006, 12:17
Locatie: Groot Rijnmond

Re: Huis geisoleerd

Bericht door Chicken Power »

Van welk jaar is dit bericht?

Is een probleem op deze site naar oudere berichten!

Kockie, ik hoop toch niet dat dit recent is? Bergkachel bouwen in nieuw huis en dan na- isoleren?

Ene, voor anderen, 4 centimeter isolatie (van wat dan ook), dat is toch iets uit de vorige eeuw!

Mag hier toch niet meer als gebruikelijk voorkomen?

Misschien nieuw draadje?

Groet, Cp
Verwijderd.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Huis geisoleerd

Bericht door kockie »

Het bericht is van nog geen week geleden. Ik zie niet in wat het probleem is om een bergkachel te bouwen en na de tijd het huis te isoleren. Zeker omdat het geen nieuw huis is, maar een huis uit '69...

En tja, als er al 4 cm in je spouw zit is dat natuurlijk niet 123 te vervangen...

CP: misschien is het goed om niet meteen zelf allerlei aannames te doen?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Plaats reactie