Testveld kleine windturbines in Zeeland

Hier worden verschillende vormen van windenergie besproken

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Testveld kleine windturbines in Zeeland

Bericht door kockie »

Hierstaan de molens en hier de eerste resultaten.

Met dank aan matthiasvk vanaf tweakers.net.

Het is grappig om te zien dat een van de goedkoopste molens bijna het meeste energie geproduceerd heeft.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Bert
Berichten: 133
Lid geworden op: 06 feb 2006, 21:43

Re: Testveld kleine windturbines in Zeeland

Bericht door Bert »

Bedankt Kockie,

Ik heb m'n webpagina uitgebreid met een rubriekje "nieuws" en daar een kritisch stukje neergepend...: http://kleine.windmolens.zeeland.googlepages.com

Ook heb ik de vrijheid genomen om een meer opvallende link naar dit forum te plaatsen.

Bert
Bert
Berichten: 133
Lid geworden op: 06 feb 2006, 21:43

Re: Testveld kleine windturbines in Zeeland

Bericht door Bert »

Vandaag kreeg ik een mail van iemand met een vraag waarop ik niet echt kan antwoorden:
Bedankt voor de info. Ik begrijp alleen niet de term verbruik. Wil dit zeggen dat de Swift 68KWh opgebracht heeft ( in het net gestoken) en dat hij 40KWh uit het net heeft getrokken? Om welke reden verbruikt deze molen dan 40KWh op 6 maanden tijd?
Ik heb wel eens iets gehoord over een techniek die soms bij molens wordt toegepast om bij zeer lichte wind de molen een elektrisch "duwtje in de rug" te geven, zodat hij sneller aan een renderend toerental komt. Maar verklaart dat de enorme verbruiken van sommige molens in Schoondijke?
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Testveld kleine windturbines in Zeeland

Bericht door kockie »

Dat zat ik me ook al af te vragen....
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Bert
Berichten: 133
Lid geworden op: 06 feb 2006, 21:43

Re: Testveld kleine windturbines in Zeeland

Bericht door Bert »

Vandaag kreeg ik een bericht van Jeroen van Agt.

Jeroen verzorgt een voortreffelijke site : http://www.olino.org. Eén van de artikelen gaat over het testveld kleine windturbines. Het artikel is hier te lezen.
Plaats reactie