CV ketel in combinatie met HHO

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
BdG
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 nov 2013, 09:51

CV ketel in combinatie met HHO

Bericht door BdG »

De zonnepanelen liggen inmiddels op het dak en de boel draait als een tierelier!!!!
Tijd voor een volgende stap: met het surplus aan electra wil ik dmv een HHO-generator HHO-gas opwekken en invoeren (via de luchtinlaat) van de HR-kachel.
Ik verwacht dan een vermindering van het gasverbruik, zoals dit bij auto's gebeurt met het brandstofverbruik.
De HR-ketel loopt dan op een mengsel van aardgas en HHO-gas.
Zijn hier ervaringen mee?
pelletpower
Berichten: 3309
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: CV ketel in combinatie met HHO

Bericht door pelletpower »

Ik overweeg dit in bouwen om de emmissie te verbeteren vd auto. Objectieve gegevens mbt verminderen verbruik kan ik niet vinden. Natuurkundig kan het ook geen verbetering geven, eerder een verslechtering. Dezelfde lijn zou je door kunnen trekken naar de cv ketel. Deze functioneert al met een hoog rendement mits je watertemp laag ingesteld is. Ik verwacht er dan ook niets van en laat me graag anders overtuigen.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: CV ketel in combinatie met HHO

Bericht door Tim »

BdG schreef:Zijn hier ervaringen mee?
Ik denk dat de mensen die hier ervaring mee hebben er niet over durven praten :mrgreen: :mrgreen: .

Don't do it! Veels te gevaarlijk omdat het gas onder de brander al zal ontploffen. En misschien dan wel door de hele pijp.

Tim
ingmar89
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jan 2010, 12:37

Re: CV ketel in combinatie met HHO

Bericht door ingmar89 »

Dit zal niet werken.
Een ketel is erop afgesteld dat er lucht aangezogen wordt.
Een auto regelt de verbranding d.m.v. een lambda sonde.
Een cv ketel niet, die gaat er vanuit dat de lucht en toegevoerde brandstof constant zijn.
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: CV ketel in combinatie met HHO

Bericht door David86 »

Niet zo benauwd joh Tim , een bult vrije zuurstof in een cocktail van waterstof en methaan schijnt een prachtige witte flits te geven ! Dat doet vast wonderen voor je ketel, en anders is de pijp gelijk geveegd...


Tip voor de uitvinder : bouw dit pas als je je creatie middels een reactievergelijking kunt toelichten..
..
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: CV ketel in combinatie met HHO

Bericht door Dutch John »

Elektrolyse is niet de meest efficiënte omzetting als je het voor warmtedoeleinden gaat gebruiken. Kun je beter de stroom middels een verwarmingselement meteen in warmte omzetten. En dat was al zonde van de hoogwaardige energie.

Nogal eens stellen HHO fanaten dat de hydroxylgroep de omzetting van lange koolwaterstofketens, zoals bij benzine het geval is, zou verbeteren. Veel bewijs is daar niet voor, tenzij je juichende Youtube filmpjes als zodanig aanmerkt. Een voordeel dat bij aardgas niet opgaat, want veel kleiner dan CH4 kan het niet. Maar ook ik laat me graag overtuigen middels een beredeneerd en bewezen chemische uiteenzetting.

In de zomer heb je een surplus aan elektra. In de winter behoefte aan warmte. Hoe ga je dat oplossen? Groot vat met knalgas? Laat je je gasgenerator even checken door de brandweer en meld je de brandverzekering en de buren dat je zo'n ding hebt?

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Plaats reactie