dampkap (wasemkap) aansluiten op schoorsteen houtkachel

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Dries
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 feb 2008, 14:03

dampkap (wasemkap) aansluiten op schoorsteen houtkachel

Bericht door Dries »

voordeel: Je hebt maar een buis nodig, je kunt de blazer bovenin je schoorsteen zetten en meer luchttoevoer genereren.
nadeel: condensatie in schoorsteen? Je moet de dampkap afsluiten als je de kachel stookt en omgekeerd

wat denken julie?
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: dampkap (wasemkap) aansluiten op schoorsteen houtkachel

Bericht door kockie »

Dries schreef:
wat denken julie?
NIET DOEN! gevaarlijk! ALs je 1 keer vergeet een van de kleppen dicht te zetten ben je de pineut. En verder zou ik niet de vette walm van de wasemkap in de schoorsteen willen hebben. Lijkt me dat dat het risico op schoorsteenbrand behoorlijk verhoogt.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
chathanky
Berichten: 660
Lid geworden op: 27 sep 2006, 18:22

Re: dampkap (wasemkap) aansluiten op schoorsteen houtkachel

Bericht door chathanky »

Kans op schoorsteenbrand door aangekoekte vetten???

Geen aanrader dus.
De auteur draagt geen enkele verantwoordelijkheid voor de handelingen die uit de tekst vericht wordt en adviseert bij twijfel een vakman in te schakelen.
Het is mogelijk dat er onjuistheden in de tekst staan.
willem
Berichten: 470
Lid geworden op: 30 mar 2008, 13:25

Re: dampkap (wasemkap) aansluiten op schoorsteen houtkachel

Bericht door willem »

Hoe kom je op het idee ??? Neem dit van mijn aan : Elk verbrandingstoestel of afvoertoestel heeft zijn eigen afvoerpijp. Dus kachel (gas-olie-hout) - cv - keukengeiser - badgeiser - wasemkap - wasdroger - etc is dus 6 afvoeren door dak of gevel.
Plaats reactie