nieuwe koeke(n)pan

land- en tuinbouw, voeding

Moderator: Moderators

Anne2
Berichten: 476
Lid geworden op: 07 okt 2011, 19:07

Re: nieuwe koeke(n)pan

Bericht door Anne2 »

Heb je wel eens een keramische gebruikt?

Ik dacht dat de Marskramer hem nu in de aanbieding heeft.
MatthiasD
Berichten: 243
Lid geworden op: 20 okt 2013, 18:07
Locatie: Noordoostpolder

Re: nieuwe koeke(n)pan

Bericht door MatthiasD »

Nog niet nee, maar voorlopig zit ik nog onder de pannen :mrgreen:
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: nieuwe koeke(n)pan

Bericht door ritsaert snijder »

Matthias, na een tijdje stellen ze je teleur. Een goede pan wordt alleen maar beter.
groet!

Ritsaert
MatthiasD
Berichten: 243
Lid geworden op: 20 okt 2013, 18:07
Locatie: Noordoostpolder

Re: nieuwe koeke(n)pan

Bericht door MatthiasD »

Maarre, heb je nou een andere pan gevonden Kockie?
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: nieuwe koeke(n)pan

Bericht door kockie »

Gevonden al genoeg, maar nog niet aangeschaft... Mijn vrouw had een goed idee voor een verjaardagscadeautje. Raden wat het wordt.... Waarschijnlijk een gietijzeren. Nu maar hopen dat ze niet meeleest. Er is natuurlijk ook nog een mogelijkheid dat ik er voor m'n verjaardag ook eentje krijg (maandje later).
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: nieuwe koeke(n)pan

Bericht door kockie »

De kogel is door de kerk.... de missus had geen geduld meer en heeft twee creuset pannen gekocht. Zijn wel erg mooie dingen en zelfs ik krijg het nog niet voor elkaar om er iets in aan te laten branden. Was een flinke financiele aderlating, maar laten we er maar vanuit gaan dat onze kinderen ze later ook nog kunnen gebruiken. Nu nog niet; ze moeten eerst nog wat spieren kweken :D

Verder hebben we nu ook eindelijk een fatsoenlijk apparaat voor mengen en mixen in de keuken. Er kunnen weer "een aantal stekkers weg" zullen we maar zeggen :fff :fff
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Anne2
Berichten: 476
Lid geworden op: 07 okt 2011, 19:07

Re: nieuwe koeke(n)pan

Bericht door Anne2 »

Update over mijn Lidl koekenpan met keramische laag.

Na een kort jaar begint de laag los te laten aan de zijkant, stukken van 3cm zijn nu kaal. Daar komt geen (plastic) spatel, ik heb geen afwasmachine en ik stapel er niet in.

Hij bakt ook altijd aan nu.

Waardeloze pan.

Wat nu? Ik wil nu een pan waar ik de rest van mijn leven mee klaar ben...

Hoe bevallen die Creuset pannen Kockie? Nadeel vind ik dat die pannen leeg al loeizwaar zijn.

Ik zag BK pannen met van die gaatjes, die zouden niet aanbranden omdat er lucht onder komt. Echter mijn BK RVS koekepan zonder die wafels bakt wel altijd aan dus ik heb weinig vertrouwen in die pan.
Deze is het: http://www.bk.nl/producten.php?command= ... dt_id=1338
Op de site praten ze over vlees bakken, daar had die man in de winkel het ook steeds over, maar ik eet geen vlees en roerbak meer groente.

Een andere pan die mij werd aangeraden is De Buyer. Maar gaat die niet roesten?


....ik ben er nog niet uit.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: nieuwe koeke(n)pan

Bericht door kockie »

Onze creuset pannen bevallen bijzonder goed. Er is inmiddels uitbreiding gekomen. We hebben er nu 5.... 2 koekepannen. 2 braadpannen van verschillende grootte en nog een heel lief kleintje :)

Mijn vrouw is van een keukenprinses uitgegroeid tot ware keukenkoningin.... :D :D :D :D

Nu alleen opletten dat mijn gewicht niet gaat toenemen... :mrgreen: :mrgreen:
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: nieuwe koeke(n)pan

Bericht door Pietje »

Mooi! Mijn verjaardag komt ook in de buurt.

Kockie, heb jij metalen of houten handvatten?
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: nieuwe koeke(n)pan

Bericht door kockie »

Metalen. We koken overigens op een inductiekookplaat. De missus heeft een paar handige panne(n)lappen gehaakt!

Ehh, de koekenpannen hebben wel een houten handvat...
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: nieuwe koeke(n)pan

Bericht door pelletpower »

Gek Anne, we hebben ook een bk pan, eentje met rechtopstaande randen. Het rvs voelt erg glad aan, en bakt echt niet aan. Veruit de beste die dagelijks gebruikt wordt. De gietijzeren zijn ook goed, maar hier speelt het gewicht dat ze wat minder gebruikt worden.
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: nieuwe koeke(n)pan

Bericht door Dutch John »

Stel dat je ooit over stapt op een range cooker, dan wil je geen bakelieten of houten handvatten. Kan prima op een kookplaat, maar bij een range gebruik je veel meer de ovens. En dan worden die handvatten op den duur bros.

Braadpannen en -potten zijn hier altijd de gietijzeren. Niet al te grondig uitwassen. Hier leuk leesvoer voor de zondag: http://www.richsoil.com/cast-iron.jsp

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
MatthiasD
Berichten: 243
Lid geworden op: 20 okt 2013, 18:07
Locatie: Noordoostpolder

Re: nieuwe koeke(n)pan

Bericht door MatthiasD »

Ik ben nog steeds zeer tevreden over mn smeedstalen pannen. Ik heb er zelfs nog een bij gekregen van de sint:

http://www.kookwinkel.nl/webshop/42833- ... tstaal.asp

Dit is ook best wel een zware jongen, maar nog altijd lichter dan gietijzer
beek
Berichten: 98
Lid geworden op: 28 mei 2014, 19:36

Re: nieuwe koeke(n)pan

Bericht door beek »

Ik gebruik naar volle tevredenheid gietijzeren pannen van het merk Lodge. Ze zijn goed, mooi en betaalbaar. Het inbranden is al gedaan door de fabrikant, maar door gebruik worden ze nog steeds beter. Een goedkopere optie is zo'n eenvoudige stalen wok/wadjan van een toko. Die kosten minder dan 20 euro en doen het ook fantastisch. Je moet ze nog wel zelf inbranden. Nadeel van deze pannen is dat ze volledig van metaal, respectievelijk gietijzer en staal, zijn en je dus een lapje of handschoen nodig hebt om ze veilig vast te pakken.
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: nieuwe koeke(n)pan

Bericht door Pietje »

Dutch John schreef:Hier leuk leesvoer voor de zondag: http://www.richsoil.com/cast-iron.jsp
Inderdaad voor de zondag, wow wat een boel tekst! Maar wel precies waar ik naar op zoek ben! Dank!

Plaatstaal is niet hetzelfde als gietijzer (veel lager koolstofgehalte), maar zijn deze ook geschikt? En gaan ze ook lang mee?
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Plaats reactie