March Against Monsanto - 25 mei, Wageningen

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
supersports400
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 nov 2012, 20:35

March Against Monsanto - 25 mei, Wageningen

Bericht door supersports400 »

Afgesplitst van http://www.ecologieforum.eu/viewtopic.p ... 072#p51072 (Pietje)

Wie gaat er 25 mei trouwens naar Wageningen ?
Gebruikersavatar
supersports400
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 nov 2012, 20:35

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door supersports400 »

Put your money where our mouth is, en kom 25 mei naar Wageningen.

http://www.kritischemassa.nl/component/ ... erdam.html

Jensen
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door kockie »

Ik zou wel willen, maar ben dan helaas aan het werk en ruilen lukt niet meer; ik had me al aangeboden voor die dag omdat niemand anders kon...
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door David86 »

Supersports, ga jij ?
..
Gebruikersavatar
supersports400
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 nov 2012, 20:35

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door supersports400 »

Ja David, ik ben niet iemand van holle woorden en lege discussie's, en als je in de buurt woont van Huizen kun je meerijden, in de auto, of als je wilt, achterop de motor.
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door David86 »

Ik ben erbij, lijkt me leuk :)

Mmh, ik woon dichterbij Wageningen dan bij Huizen..
..
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door Pietje »

supersports400 schreef:Ja David, ik ben niet iemand van holle woorden en lege discussie's,
David ook niet, hoor.

Veel plezier daar, maar ga er van uit dat het helemaal geen barst gaat helpen.
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door David86 »

1 ding is zeker Pietje, als we niets doen gebeurt er niets. Al zijn er maar een paar mensen die het in een 3e rangs krantje lezen en het verhaal even googlen.. Je moet wat!

Papa/opa, waarom hebben jullie niets gedaan toen de wereld naar de klote ging/toen ze kanker in ons eten zaaiden ?(want het zit werkelijk overal in)

Geef daar maar eens antwoord op.. :)
..
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door Pietje »

Het zou goed zijn als er meer mensen gaan doen zoals jij ;-) (en vele anderen hier op het forum: zelfvoorzienend eten, versvoco opzetten e.d.)

Het Monsantoschip is samen met de banken en vele vele andere treurige ontwikkelingen in mijn ogen alleen maar te stoppen met een grote implosie. En die gaat onherroepelijk komen. Tot die tijd is er genoeg te doen, en demonstreren a la 1980 staat ergens ver onderaan het lijstje. Met internet zijn er meer middelen die minder fossiele brandstof kosten. :?
Papa/opa, waarom hebben jullie niets gedaan toen de wereld naar de klote ging ?
We hebben een wandeling gemaakt... :? Beetje chargeren natuurlijk, maar het de demonstratie-tijdperk is er maar weinig gebeurd. Met de komst van internet (= informatieverspreiding) zijn protesten anders en effectiever gaan verlopen. Wie weet kom je op het journaal en zet het meer mensen tot denken. Ach, "never know" ;-)

Desalniettemin veel plezier!
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Zaadmaf(f)ia

Bericht door David86 »

Misschien heb je wel gelijk.. Toch lijkt het internetverzet ook niets uit te maken.

Misschien maakt niets uit, de lobbys zijn sterk en de politici zonder ruggengraat met een hart dat alleen voor goud klopt. Niets doen is alleen zo weinig.. het is geen kleinigheidje natuurlijk. Hele ecosystemen kunnen gaan falen en we kunnen planten kwijt gaan raken waar we als mens zeer afhankelijk van zijn. Daarnaast zou een kruisbestuiving van die steriele planten met normale planten enorme hongersnood kunnen veroorzaken.. Dat alles om een select clubje mensen heel heel heel erg rijk te maken.

Ik heb nog nooit een protestmars gelopen en heb weinig resultaten gezien van protesten zoals occupy. Maar niets doen is ook geen optie..
..
Jan.
Berichten: 676
Lid geworden op: 04 jul 2012, 11:03

Re: March Against Monsanto - 25 mei, Wageningen

Bericht door Jan. »

Papa, Opa, hoe kan het dat in dat Nederland waar je vandaan komt zoveel arme en zieke mensen wonen?


Ach jongen Opa was altijd al een lafaard, opa is maar gauw weggegaan daar.

En de mensen die toen achterbleven dan?

Ja jongen, die waren geïndoctrineerd* door en via de media, ze waren van mening dat ze maren deden wat de tv zei dat dan alles goed zou komen en waren al lang blij dat hun ze huis en eten konden betalen en houden. Het enigste pleziertje wat ze zich konden veroorloven was de tv, met Anoek en de oranjegekte zo af en toe. Dat was voor hun genoeg.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Jongens zorg voor media aandacht, maak zelf filmpjes en probeer je te laten interviewen.


*
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... mIvYC97kxA
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: March Against Monsanto - 25 mei, Wageningen

Bericht door David86 »

Waar ga je naar toe Jan. ?

Groeten,
..
Gebruikersavatar
supersports400
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 nov 2012, 20:35

Re: March Against Monsanto - 25 mei, Wageningen

Bericht door supersports400 »

Niets doen is instemmen met de plannen, iets doen is beter dan niets doen.

Doemdenken ?
Het Monsantoschip is samen met de banken en vele vele andere treurige ontwikkelingen in mijn ogen alleen maar te stoppen met een grote implosie. En die gaat onherroepelijk komen
Ik geloof niet in die grote implosie, je zou bijna denken dat je er een beetje op hoopt :shock: . Er zijn gewoon veel te grote belangen om dat te voorkomen.

Het zelf regelen ?
Ik ook, maar ben nog blijer dat ik het tuinieren op tijd onder de knie heb... Ik regel het zelf wel.
En hoe gaan je op termijn de gemanipuleerde zaden buiten je tuintje houden ? Hoe ga je de wet buiten je tuintje houden ?

Het is een mooi streven, maar slechts een tijdelijke oplossing.



De invloed van Monsanto en anderen moet buiten de deur worden gehouden. Het moet altijd mogelijk zijn om een keuze te maken tussen GMO voedsel en non GMO voedsel. Voor de keuze die je maakt ben jezelf verantwoordelijk, maar dan moet er wel een keuze zijn.

Hier nogmaals mijn mening, de tekst heb ik eerder in een PB naar David gemaild.

Wij (mijn vrouw, ik en mijn oudste zoon) zijn fel tegen bedrijven als Monsanto, het manipuleren van de voedselmarkt, en het in gang zetten van een ongecontroleerd en onomkeerbaar proces. Hierbij wordt de erfenis van een paar miljoen jaren aan natuurlijke selectie wat heeft geleidt tot de huidige complexe DNA en RNA structuren binnen een paar decennia waarschijnlijk voor altijd verkwanseld.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen genetische manipulatie, ook niet tegen biotechnologie, de technologie heeft ook een zeer grote (positieve) potentie. Wel ben ik fel tegen het gebruik van deze techniek voor zaken die wij dagelijks binnenkrijgen, waar wij van moeten leven. Deze verder prachtige technologie staat nog in de kinderschoenen, en zolang men de gevolgen van deze techniek niet kan overzien mag men het eenvoudig weg niet gebruiken buiten het laboratorium waarbij de mens, zoals jij en ik als proefkonijnen dienen.

Als genetische manipulatie alleen zou zorgen voor een vergroting van de biodiversiteit en een uitbreiding van de mogelijkheden die de natuur ons biedt zou ik er niet op tegen zijn, integendeel. Maar alles wijst erop dat de techniek momenteel leidt tot een verarming van de biodiversiteit, waarbij de sterkere rassen de minder specifieke zullen gaan overheersen en verdringen. Dat gebeurt in de natuur natuurlijk ook, door veredeling en natuurlijke mutaties, maar nooit met zulke grote gevolgen en in dit tempo, en al helemaal niet met hetzelfde doel.



Het is hierom dat wij meelopen. Het is op een Zaterdag, dus in principe hebben de meesten van ons geen verplichtingen die zo zwaar wegen dat ze hier niet bij te kunnen zijn.
Jan.
Berichten: 676
Lid geworden op: 04 jul 2012, 11:03

Re: March Against Monsanto - 25 mei, Wageningen

Bericht door Jan. »

Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.
Jan.
Berichten: 676
Lid geworden op: 04 jul 2012, 11:03

Re: March Against Monsanto - 25 mei, Wageningen

Bericht door Jan. »

Dit is een lijst van bedrijven die kopen bij Monsanto en hun steun aan Monsanto hebben betuigd in de anti-labelling campagne. Met andere woorden, deze bedrijven waren er dus voor dat het niet op verpakkingen duidelijk is of het GMO ingrediënten bevat of niet.


http://solari.com/blog/monsanto-companies-do-not-buy/
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.
Plaats reactie