Gootsteen ontstoppen

waterzuivering en waterbesparing, afvalverwerking en dergelijke.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Gootsteen ontstoppen

Bericht door Dutch John »

Laatst gelezen in de Telegraaf: gootsteen ontstoppen met koffiedrab.
Eerst maar eens geprobeerd in een braadpan met gestold vet: ziedaar, het vet bindt zich aan de koffiedeeltjes en wordt vloeibaar. Proef op de som in de gootsteen. Het werkt. Waar natronloog en onder druk doorspoelen faalt, daar lost de koffiedrab de vetlaag op.

Groet,
DJ
Tom
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 dec 2006, 00:19
Locatie: Ham

Bericht door Tom »

Dat is de eerste keer dat ik dat hoor. Ik zit al jaren in de loodgieterij met de nodige verstroppingen ed.
Moet ik toch ook eens uitproberen.
Marcel
Berichten: 63
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:50
Locatie: Arnhem

Bericht door Marcel »

Nog een toepassing voor koffiedrab:

Ontvetten van handen als je aan de auto hebt gesleuteld: het werkt en je krijgt er zachte handen van. :wink:

Marcel
coureurkennr1
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2010, 22:25

Re: Gootsteen ontstoppen

Bericht door coureurkennr1 »

Hallo allemaal,

Ik heb een zeer oud huis, en vele gebreken, en heb alles geprobeerd om mijn gootsteen, wc, en mijn afvoer van mijn bad te proberen ontstoppen. Niets hielp. Totdat ik van een vriend hoorde dat hij een vriend kende die dat deed, en ik liet die mens afkomen en op 1u tijd was alles in orde!!!! Ik ben nu 3 jaar verder, en nog steeds werkt alles perfect! Nochtans hadden ervoor al ontstoppers aan het werk geweest, maar dat was na 2 dagen al terug verstopt:s

Ik heb de site van die mens gevonden die mij zo goed heeft geholpen, misschien dat het jullie kan helpen!

==> http://www.jimjam.tv/
Oersted
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 feb 2008, 21:02

Re: Gootsteen ontstoppen

Bericht door Oersted »

coureurkennr1 schreef:stomme reclame
Ga a.u.b. gewoon weg :!:
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Gootsteen ontstoppen

Bericht door kockie »

Riekt inderdaad naar rioolspam.
http://nl.netlog.com/coureurkennr1/extra schreef:Ik woon
Bij (een van) mijn ouders
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Gootsteen ontstoppen

Bericht door peterberg »

Dat koffiedrab de afvoerleiding kan ontstoppen klopt. Maar er moet wel nog steeds een kleine doorstroming zijn anders gaat het niet lukken.

Mijn ouders hebben 15 jaar lang de winter in Portugal doorgebracht. Van alle koffie die zij in hun appartement dronken werd de drab door de gootsteen gespoeld. Ze gebruiken daar een uitwasbaar filter voor dat onder de naam "Tante Betje" in Nederland te koop was. Eigenlijk bedoeld voor thee, de originele naam was "Better Tea". De riolering in het dorpje was in slechte staat vandaar deze gewoonte. Dat hele gedoe met dat uitspoelen was bedacht door mijn grootmoeder die ook al wist dat koffiedrab vet kon binden.

En trouwens: koffiedik in de tuin strooien schrikt katten af. De kruimels gaan tussen de kussentjes onder hun poten zitten en dat vinden ze niet prettig. Je hebt er wel aardig wat van nodig, maar het werkt.
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
Isabellaatje
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 mar 2012, 12:23

Re: Gootsteen ontstoppen

Bericht door Isabellaatje »

peterberg schreef:En trouwens: koffiedik in de tuin strooien schrikt katten af. De kruimels gaan tussen de kussentjes onder hun poten zitten en dat vinden ze niet prettig. Je hebt er wel aardig wat van nodig, maar het werkt.
Hebben ze naderhand in ieder geval fijne vetvrije pootjes! :lol:
cjm
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 feb 2012, 18:16

Re: Gootsteen ontstoppen

Bericht door cjm »

Koffieprut zou ook een prima hindernis zijn voor slakken.
Proefondervindelijk heb ik dit effect niet kunnen vaststellen.
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Gootsteen ontstoppen

Bericht door deleted »

Hindernis voor slakken is 'fijngewreven eierschalen'.
(toch voor de officiële wedstrijden)

G
cjm
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 feb 2012, 18:16

Re: Gootsteen ontstoppen

Bericht door cjm »

Lol, teveel meters en te weinig kippen om nuttig te zijn?
Trouwens, ik zag vlak na de vorst volop slakken die zich te goed deden aan de resten.
Overleven dus heel gemakkelijk in de grond.
Plaats reactie