Geneeskrachtige planten die in Nederland te telen zijn.

land- en tuinbouw, voeding

Moderator: Moderators

David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Geneeskrachtige planten die in Nederland te telen zijn.

Bericht door David86 »

tnt,

ik zou graag meer horen over die medicinale cannabis, het is prima on topic dus als je wil...

De teeltwijze die beschreven word in het liedje dat Tim postte is wel even anders dan de manier die heden ten dage word toegepast, dat zal wel te maken hebben met de eisen die men anno nu stelt aan het THC gehalte...


Groeten,
..
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3508
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Geneeskrachtige planten die in Nederland te telen zijn.

Bericht door Pietje »

David86 schreef:... dat zal wel te maken hebben met de eisen die men anno nu stelt aan het THC gehalte...
... en de hoeveelheid "geduld" die de kwekers hebben. Die kunnen vast niet lang hun telefoon uit hebben staan :wink:
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Anne2
Berichten: 476
Lid geworden op: 07 okt 2011, 19:07

Re: Geneeskrachtige planten die in Nederland te telen zijn.

Bericht door Anne2 »

Ik ben al dagen behoorlijk verkouden, nauwelijks geslapen, hoofdpijn, soms rillerig of gloeiend, aan een waterpijp lurken met CBN klinkt nu wel verlokkelijk. Daarentegen is de stap naar een paracetamol zo groot die ik die niet neem.

Welke rassen hebben een hoog gehalte hiervan?

En ik ben nog nooit in een koffieshop geweest, kan je als je een ras zegt dan dat zo kopen (uitproberen)?
Of moet je dat dan zelf verbouwen. En ik ben ook nog nooit in een growshop geweest, hebben die alle rassen?
Niet dat ik ze hier ga verbouwen want dan pleeg ik contractbreuk en kan ik mijn huis uitgezet worden.

En die hars met die THC is dat hars slecht voor je?

Zou ik nu ook twijgen van wilg kunnen schillen en daar thee van drinken? Ik ben huiverig voor wat ik niet ken.
http://www.tuinadvies.nl/wilgenbast_als ... tiller.htm Als ik dit lees met braakneigingen en maagbloedingen geloof ik dat ik daar maar niet aan begin.
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Geneeskrachtige planten die in Nederland te telen zijn.

Bericht door David86 »

Een growshop verkoopt geen planten, zij mogen er ook maar vijf hebben natuurlijk, dat is geen handel. Zaad, zowel medicinaal als recreatief kan je bij http://www.sensiseeds.com kopen

of die hars slecht voor je is weet ik niet, ik hoef het niet omdat het allemaal wat TE is.. Als jij zou weten hoe die planten gekweekt worden hoef jij ze denk ik ook niet :) daar is niets natuurlijks aan..

Koffieshops hebben een heel beperkt assortiment, zij verkopen (voor zover ik weet) een aantal populaire recreatie wiet soorten maar hebben lang niet alle rassen op voorraad
..
tnt
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 okt 2010, 12:53

Re: Geneeskrachtige planten die in Nederland te telen zijn.

Bericht door tnt »

Je hebt grofweg 2 typen cannabis dat word onderverdeeld in sativa en indica De sativa plant komt bij de evenaar weg waar het altijd 12 uur licht en 12 uur donker is deze plant groeit heel hard maar ook heel kort en bloeit heel lang ongeveer 16 weken

De indica komt meer uit onze buurt en groeit bij 18 uur licht en bloeit bij 12 uur licht deze plant groeit heel lang maar bloeit daarintegen maar ongeveer 8 weken

De meeste medicinale cannabis is een mix hiervan, berdocan de maker van de officiële medicinale cannabis voor de overheid kweekt jack herrer, dit is een indica/sativa mix en bloeit ongeveer 12 weken

Ik zelf vind deze binnen gekweekte medicinale wiet te sterk en daarom gaat mijn voorkeur uit naar een buiten gekweekte wiet, voorbeelden hiervan zijn frisian dew ,en swiss kis

TnT
Jan.
Berichten: 676
Lid geworden op: 04 jul 2012, 11:03

Re: Geneeskrachtige planten die in Nederland te telen zijn.

Bericht door Jan. »

Is er ook kennis over stevia?

Zou wel eens preventief tegen allerlei kwaaltjes kunnen werken.











Wat dat rookspul betreft: ik ken het niet en wil dat graag zo houden.
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Geneeskrachtige planten die in Nederland te telen zijn.

Bericht door Dutch John »

Zeker weten dat je het nooit gerookt hebt? Een van de mentale bijverschijnselen schijnt te zijn, dat je behoorlijk (maatschappij-) kritisch wordt. Ook jou niet vreemd... :mrgreen:

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Anne2
Berichten: 476
Lid geworden op: 07 okt 2011, 19:07

Re: Geneeskrachtige planten die in Nederland te telen zijn.

Bericht door Anne2 »

Op bovenstaande link staat ook dat je sativa soorten buiten kan telen in ons klimaat bijv de Jamaican pearl en de Durban.
Jan.
Berichten: 676
Lid geworden op: 04 jul 2012, 11:03

Re: Geneeskrachtige planten die in Nederland te telen zijn.

Bericht door Jan. »

Zeker weten dat je het nooit gerookt hebt? Een van de mentale bijverschijnselen schijnt te zijn, dat je behoorlijk (maatschappij-) kritisch wordt. Ook jou niet vreemd...

Goeie.

Kun je nagaan wat je allemaal gaat aanhoren wanneer ik gebruiker wordt. :mrgreen: :mrgreen:
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.
Plaats reactie