Is 499 euro voor 30(!) heatpipes stunt?

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

wannebe-houtcv
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 sep 2012, 14:54

Is 499 euro voor 30(!) heatpipes stunt?

Bericht door wannebe-houtcv »

http://www.ravensbergersolar.de/epages/ ... oducts/022

Ravensberger HIGH ENERGY 3000

Het lijkt me best lage prijs, maar ik weet het niet zeker. Kent iemand gelijke aanbiedingen?
Laatst gewijzigd door Chicken Power op 24 nov 2012, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titelfix, Cp mm
Johndc
Berichten: 724
Lid geworden op: 24 okt 2011, 22:17
Locatie: Essen (BE)

Re: Is 499 euro voor 30 heatpipes! stunt?

Bericht door Johndc »

Zelfde aanbieder maar andere prijs?
http://www.ebay.de/itm/Flachkollektor-F ... 366wt_1397
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Is 499 euro voor 30 heatpipes! stunt?

Bericht door Ruuben »

100% zeker. Als je doorklikt vind je de leverancier, daar staan met grafiek van opbrengsten die beter zijn dan oude type sunrain = Rivusol en Blueclean buizen.
Erg scherp aan de prijs met dus prima specs. Zal aan de crisis liggen. Nog nooit deze prijs gezien.
In mijn mailwisselingen met producenten in China heb ik wat prijzen uitgezocht en kun je voor deze euro's in beperkte aantallen nooit aan deze prijs komen.
Dus of ik heb gewoon slechte prijzen gekregen en kan niet onderhandelen. Of dit is gewoon verschrikkelijk goeie prijs.
Johndc
Berichten: 724
Lid geworden op: 24 okt 2011, 22:17
Locatie: Essen (BE)

Re: Is 499 euro voor 30 heatpipes! stunt?

Bericht door Johndc »

Zou je met een set (30 heatpipes) er komen voor twee personen? Of ben je beter af van er twee te bestellen?
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Is 499 euro voor 30 heatpipes! stunt?

Bericht door Ruuben »

Johndc schreef:Zou je met een set (30 heatpipes) er komen voor twee personen? Of ben je beter af van er twee te bestellen?
Dat is wel kort door de bocht.
Als je alleen voordeel wil en geen knutselgedoe kies dan hiervoor:
http://river.nl/solar/index.php?page=sh ... &Itemid=15

Alleen douchen zonder cv koppeling heb je prima van april t/m september warmwater en bespaar je al flink met 30.

Maar als je plek hebt voor 2 frames en je een goeie 500 liter boiler neer kan zetten zou ik het zeker doen!
Kun slechte dagen overbruggen, of op matige dagen en aan de randen van het jaar toch goed in gratis badwater.
Of 300 liter en een koel radiator voor de zekerheid. Zoek gericht verder op dit forum; alles staat er wat je zoekt.

Sorry, ik zie dat je uit Belgie komt. Dan heb je weinig aan River solar voor praktische hulp.
Dan is Ebay.de prima eikpunt voor kant-en-klare setjes.
Johndc
Berichten: 724
Lid geworden op: 24 okt 2011, 22:17
Locatie: Essen (BE)

Re: Is 499 euro voor 30 heatpipes! stunt?

Bericht door Johndc »

Ruuben, je kent me blijkbaar niet. :wink:
Voor de koudere dagen heb ik geen probleem hoor.
Het gaat er me om om tijdens het "niet stookseizoen" van ons van warm water te voorzien.
Aan kant en klare setjes heb ik geen boodschap, wel wat betreft die heatpipes.
Johndc
Berichten: 724
Lid geworden op: 24 okt 2011, 22:17
Locatie: Essen (BE)

Re: Is 499 euro voor 30 heatpipes! stunt?

Bericht door Johndc »

Niemand anders die hier wat zinnigs over te vertellen heeft? Is het dus de moeite om bvb twee van die sets aan te schaffen en een control-box.
Als ik vanuit Essen (BE) daar naar toe bol en die dingen op mijn firma aan koop zit ik zeker onder de leveringskost. Want dat vind ik echt duur!
Om dit systeem te integreren in mijn CV systeem heb ik waarschijnlijk nog wel wat nodig maar dat is denkelijk geen probleem.
Dus jongens.....(of CP, Michel en de andere vaste stek hier?) :roll:
Sandman79
Berichten: 1043
Lid geworden op: 15 dec 2011, 11:48

Re: Is 499 euro voor 30 heatpipes(!) stunt?

Bericht door Sandman79 »

John, Je weet dat de subsidies in België drastisch verminderd gaan worden, maar contacteer anders vlug even Steven van econfinity.eu. Doe hem maar de Groeten van joost uit Genk. Steven voert zelf materiaal in van goede kwalititeit en ookaan deftige prijzen.

Ik pm je even.
bas-hilversum
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 mar 2010, 21:17
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Is 499 euro voor 30 heatpipes! stunt?

Bericht door bas-hilversum »

Ruuben schreef: Sorry, ik zie dat je uit Belgie komt. Dan heb je weinig aan River solar voor praktische hulp.
Hoi Ruuben,

Bedankt voor de aanbeveling! ;-)
Overigens: ik lever ook in België, hoor. Ik kan dan niet fysiek aanwezig zijn, maar dat geldt voor de meeste plaatsen in Nederland ook. Het liefst zou ik willen dat plaatselijke loodgieters genoeg interesse en verstand van zaken hadden om mensen goed te helpen, maar helaas is dat niet het geval.

Groeten,
Bas Doeksen
Laatst gewijzigd door kockie op 24 nov 2012, 19:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: telefoonnummer verwijderd Ritsaert
Sandman79
Berichten: 1043
Lid geworden op: 15 dec 2011, 11:48

Re: Is 499 euro voor 30 heatpipes(!) stunt?

Bericht door Sandman79 »

Leveren misschien wel Bas, maar dan hebben de mensen helaas geen recht op subsidies in België.
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Is 499 euro voor 30 heatpipes(!) stunt?

Bericht door Ruuben »

Sandman79 schreef:John, Je weet dat de subsidies in België drastisch verminderd gaan worden, maar contacteer anders vlug even Steven van econfinity.eu. Doe hem maar de Groeten van joost uit Genk. Steven voert zelf materiaal in van goede kwalititeit en ookaan deftige prijzen.

Ik pm je even.
Bedoelde je deze url?

http://www.ecofinity.eu/

Geen kwaliteit info of soorten heatpipes gevonden. Wel een setprijs van 2340 ex BTW, voor 25 pipes en boiler en controler.
Niet interessant voor Nederlandse markt: Zie hier hetzelfde voor 2150 incl btw
http://www.doorzonenwind.nl/index.php?paginaid=14 aanbieding 5 = zelfs maar 1750 euro.
Sandman79 schreef:Leveren misschien wel Bas, maar dan hebben de mensen helaas geen recht op subsidies in België.
Vergif van de markt.
Zonder subsidie eerlijke concurrentie. En de consument een eerlijke en betere keuze. En beter voor de staatskas.
Bas is dus goedkoper zonder subsidie!
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Is 499 euro voor 30(!) heatpipes stunt?

Bericht door kockie »

Gedeelte over subsidieaanvraag afgesplitst
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Is 499 euro voor 30(!) heatpipes stunt?

Bericht door Ruuben »

Iemand nog tips?
Ik heb het idee dat de zonnecollectoren hard geraakt worden door de crisis en daarmee de verkrijgbaarheid ook.
Johndc
Berichten: 724
Lid geworden op: 24 okt 2011, 22:17
Locatie: Essen (BE)

Re: Is 499 euro voor 30(!) heatpipes stunt?

Bericht door Johndc »

Mag niet klagen, heb me tweedehands een collector gekocht voor...100euro (21 pijps) + mijn 5m²omgebouwde Veluxen die (nog steeds)in de maak zijn denk ik dat ik ruimschoots in onze behoefte voor warm water kan voorzien.
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Is 499 euro voor 30(!) heatpipes stunt?

Bericht door pelletpower »

Ben bezig met een chinees voor 320 dollar stuk . Geen idee hoe ze vervoerd moeten worden. Wil 3 stuks van 20 pipes aanschaffen. Ook geen idee over importheffingen, maar dat vis ik wel uit. Transport breek ik mijn hoofd op.
Plaats reactie