vloerverwarming

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Dirk Bauwens
Berichten: 1301
Lid geworden op: 28 jan 2006, 23:52
Locatie: Sint-Niklaas, België

Bericht door Dirk Bauwens »

kees schreef:spijt me Kockie, maar het googelen heeft mij meer tijd gekost dan dat belletje dat jij nog moet plegen. :(
Kees, wat een bruisend karakter heb je!

Ik zie er echt naar uit om je te ontmoeten op een eventuele ontmoetingsdag: afgesproken ?

Dirk
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door kockie »

pdkl en kees: bedankt voor jullie inspanningen. Ik had zelf ook al een zondagmiddag gewaagd aan het opzoeken van prijzen... en ook google aangesproken over schuimbeton. Schuimbeton.info had ik ook al compleet afgestruind :)

Nogmaals bedankt voor jullie inspanningen. Voor andere mensen die op zoek zijn, zal deze topic denk ik binnenkort in google te vinden zijn 8)
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door kockie »

en inderdaad.... vandaag even aan het googelen geweest met de zoekwoorden "schuimbeton prijs". Op plaats 6 in google.nl staat deze topic :lol:
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
kees
Berichten: 326
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:53

Bericht door kees »

kockie schreef:en inderdaad.... vandaag even aan het googelen geweest met de zoekwoorden "schuimbeton prijs". Op plaats 6 in google.nl staat deze topic :lol:

en je woont ook nog vlakbij betonland :roll:
mark
Berichten: 517
Lid geworden op: 31 jan 2006, 20:19
Locatie: maartensdijk

Bericht door mark »

Hoi,

We gaan uitbouwen en de monteur van nefit zei; als jullie vloerverwarming nemen moet je er wel een naregeling opzetten i.v.m weersafhankelijke regeling. Nu geloof ik de jongens van nefit een stuk minder omdat we al met de tweede nieuwe cv ketel bezig zijn binen een half jaar tijd. Rare storingen en bij de tweede waren ze even vergeten dat de bypass uit de ketel was gehaald om aan de nieuwe keurings eisen te voldoen. Dus de hele boel bleef weer op storing springen. De bypass zat wel ingebouwd in de eerste ketel. Mooi stukje reclame.

Dus van die naregeling toch maar even checken. Heeft hier iemand ervaring mee.

mark
chathanky
Berichten: 660
Lid geworden op: 27 sep 2006, 18:22

Bericht door chathanky »

Een wa regeling hoort zeker een bypass ventiel aanwezig te zijn als je een vvw hebt als hoofdverwarming en verder overal. thermostaatkranen.

Heeft de Monteur van Nefit niet verteld dat ze ook 1 type hebben waar een bypass overbodig is. Een Nefit virtuoos zou dit moeten weten.
mark
Berichten: 517
Lid geworden op: 31 jan 2006, 20:19
Locatie: maartensdijk

Bericht door mark »

Hoi,

Die bypass zat ook in de eerste smartline die hier hing maar die is vervangen onder grantie na een half jaar. Alleen in de vervangengde smartline zit hij niet meer. Wordt nu wel verderop in het systeem in gebouwd door nefit. Zit nog wel met de vraag van naregeling op de vloerverwarming in combinatie met w.a. regeling of dat nodig is.

Je had mij toen al op gewezen dat er een bypass op moest zitten en dat klopte. Bedankt voor de tip. Kon nu nefit er op wijzen dat hij er bij de tweede ketel er niet op zat. Handig zo'n forum en leerzaam.

mark
chathanky
Berichten: 660
Lid geworden op: 27 sep 2006, 18:22

Bericht door chathanky »

Nefit heeft nog steeds een ketel die bij een te grote drukverschil niet gaat verwarmen. Hierin zit geen bypass ventiel, ook niet op de ketel zelf.
hjs
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 okt 2006, 13:26
Locatie: Zwaag
Contacteer:

Bericht door hjs »

Dirk Bauwens schreef:
mark schreef: Misschien heb je wat aan deze site http://www.tonzon.nl/ .Allerlei vormen van isolatie.
Beste Mark,

Over reflectieisolatie is helaas het laatste woord nog niet gezegd.

Reflecteren mag dan wel z??r interessante toepassingen kennen, ik denk ook dat er veel mensen mee bedrogen werden/worden.

Er kan veel over het onderwerp isoleren gezegd worden en het is daarom misschien beter om daarover een nieuw onderwerp te beginnen.
Dat hele tonzon gebeuren is dus onzin en het geld niet waard ?
Ik had er wel eens aan gedacht om het in mijn kruipruimte toe te passen.

En ik lees iets over witte spinnenraggen, wat is daar het probleem van?
(Kwam ze vrij veel tegen toen ik onlangs een kabeltje moest trekken door de kruipruimte)
Gebruikersavatar
frans
Berichten: 678
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:50
Locatie: Gorredijk/ Friesland

Bericht door frans »

chathanky schreef:Nefit heeft nog steeds een ketel die bij een te grote drukverschil niet gaat verwarmen. Hierin zit geen bypass ventiel, ook niet op de ketel zelf.
Ik heb een onderhand oude nefit (ca 1992) en zelfs daarin zit al een water stroming detectie.
m.a.w. water stroming is een van de start voorwaarden.

Wat mij betreft echt een prima ketel, die door de houtstook ook niet echt veel heeft moeten doen in al die jaren.

Als bypass i.v.m. de vloerverwarming gebruik ik een radiator van kleine capaciteit die ik in ieder geval altijd open laat staan.

N.b. De huidige ketels zijn modulerend.
Ik heb de mijne voordat ze dat op de markt brachten al op de vloerverwarmings installatie capaciteit afgesteld.
Deze ketel is voorzien van een geschikte brander.
Gaten van de brander na behoefte om en om afstoppen, dit werkte beter dan de gasdruk verlagen.

Doel: De vloerverwarming moet uiteindelijk thermisch zo in balans zijn dat de watertemperatuur niet veel hoger kan worden dan 40C.
Het is beter om een zacht brandende ketel te hebben dan een die veel aan en uit schakelt.
Dat is anders alleen op te lossen met een extra te plaatsen buffervat.

Bij mijn eerste huis heb ik een losse betonplaat van ca. 8cm. waar alles in zit op piepschuim platen gestort. rondom vrij houden van de muur m.b.v. b.v. golfkarton.

Bij mijn huidige huis heb ik de slangen op staal net geknoopt dat ik op de ruwe werkvloer had gelegd.
Mijn redenering is deze vloer is al aan de onderkant geisoleerd door de toepassing van piepschuim broodjes waar deze op is gestort.
En de massa van de verwarmde vloer is nu groter en dus is het geheel stabieler.

N.b. een afwerking met tegels is het beste, mijn ervaring met een z.g. siergrind afwerking was knudde!!
Plaats reactie