Forumvoortgang en naam

Hierin worden mededelingen gedaan betreffende dit forum. Discussies over andere onderwerpen svp in de betreffende categorie.

Moderator: Moderators

christophe
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 feb 2006, 23:26
Locatie: zwalm (belgie)
Contacteer:

Bericht door christophe »

of euh... http://www.milieuforum.nl of zo?
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door kockie »

Milieforum is al bezet....


Maar bedenk alleen een naam. Begin volgende maand kunnen we dan een poll opzetten om te kijken welke naam (en eventueel domeinnaam) we gaan kiezen.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
mark
Berichten: 517
Lid geworden op: 31 jan 2006, 20:19
Locatie: maartensdijk

Bericht door mark »

Hoi

Hoewel een naam belangrijk is eigenlijk wat we op dit forum doen belangrijker dan een naam toch. :D

Kockie
Krijg je nu geen problemen met het logo links boven?

Mark
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door kockie »

mark schreef: Kockie
Krijg je nu geen problemen met het logo links boven?

Mark
Neu, die heb ik zelf even snel in elkaar geflanst.... Het 12ambachten logo heb ik al eerder verwijderd....
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gast

Bericht door Gast »

"Hoewel een naam belangrijk is, is eigenlijk wat we op dit forum doen belangrijker dan een naam toch."

Goeie opmerking, Mark!

Ik kan mij goed vinden in punt ??n van de forumregels van Kockie :

<<@ Dit forum is voor iedereen toegankelijk. Het is bedoeld om idee?n, gefundeerde meningen, opbouwende kritieken en eigen ervaringen met betrekking tot alternatieve energiebronnen/ecologisch leven en aanverwante onderwerpen met anderen te delen >>

Dat houdt m.i. ook in, dat we geen energie moeten stoppen in ruzi?n met DTA. Dat heeft totaal geen zin. In de komende weken en maanden zal vanzelf blijken wat er van het DTA gedachtengoed overblijft.
Als dit forum zou gaan gebruikt worden om met modder te gooien, naar bijv. DTA, dan stap ik er uit.

Het is te makkelijk om DTA de schuld te geven van de huidige spanningen.
Om te beginnen, verdienen DTA een blijvend respect, voor alles wat er in het verleden gerealiseerd is. Alleen al voor de waterbesparende douche-kop, en dit is geen grapje, verdienen ze volgens mij een plaats in de geschiedenisboeken.
Ook is het nu wel heel gemakkelijk om als buitenstaander kritiek te geven op het DTA model. Het heeft tot eind vorige eeuw goed gewerkt en paste perfect in de toenmalige context. Maar de evolutie gaat snel en, nu komt het : (hoop dat Sietz en Lieselot dit lezen):

Internet is een zegen voor de mens en de aarde!!

Helaas minder voor het DTA model. Wat we zien is een gigantische democratisering van kennis. Met ??n avond doelgericht surfen, leer je meer over kachels of waterloze toiletten of wat dan ook, dan met jarenlang donateurschap bij DTA. Bovendien ontstaan op het Internet spontane groeperingen van gelijkgezinden, die elkaar helpen en inspireren. ( en daar is dit beginnend forum al een klein voorbeeldje van) Niet verwonderlijk dat in deze tijd veel onwaarheden en corrupte toestanden komen bovendrijven. Geen enkel "heilig huisje" is bestand tegen een vrije verspreiding van informatie.

DTA doet nu luchtig en zegt "chaos opgelost", hun lezers in de waan latend dat het slechts om een paar technische aspecten van het forum ging. Dat zij het nodig vonden daarbij de desbetreffende vraagstaart te verwijderen,
zegt genoeg over hun verzwakte positie. Wat verdwenen is: de zeer beleefde en correcte berichten van Maarten Kock, de bombastische, holle en soms ronduit lachwekkende antwoorden van Lieselot ?n, natuurlijk, de link naar dit forum, het "test-forum".

Het stemt mij een beetje droevig, hoe "onze" DTA nu door de mand valt. Wat ooit een milieu-vereniging leek, blijkt nu een familie-bedrijfje, dat zichzelf tot doelstelling heeft verheven, inclusief museum voor zichzelf)

Maar nogmaals, ik wil er niet tegen ten strijde trekken. We zijn allemaal maar mensen, met tekortkomingen en met kwaliteiten. Ik zal altijd dankbaar blijven voor het pionierswerk wat door DTA verricht is.
Ik hoop dan ook dat dit forum geen reactie-forum wordt, maar vrij en creatief voor een nieuwe stroom van inspiratie en vriendschap zal zorgen!

Bert Vercauteren











[/b]
christophe
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 feb 2006, 23:26
Locatie: zwalm (belgie)
Contacteer:

Bericht door christophe »

en laat dat ook de nieuwe titel zijn:
INSPIRATIEFORUM
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door kockie »

Anonymous schreef:"

Dat houdt m.i. ook in, dat we geen energie moeten stoppen in ruzi?n met DTA. Dat heeft totaal geen zin. In de komende weken en maanden zal vanzelf blijken wat er van het DTA gedachtengoed overblijft.
Als dit forum zou gaan gebruikt worden om met modder te gooien, naar bijv. DTA, dan stap ik er uit.
Helemaal mee eens! Constructief aan de gang :!:
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Hinke
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2006, 13:41

Bericht door Hinke »

Hallo allemaal,

Nieuw hier op dit forum dankzij een berichtje op het forum van DTA, ja echt :D
Ik zocht daar nl. naar een berichtje van mij zelf maar kon het niet vinden, ook niet met de zoekfunctie en door wat bladeren kwam ik op het item over 'chaos'.
Vind dit forum prima en kom vast regelmatig een kijkje nemen, maar ik ben het wel volledig eens met de voorgaande reacties.
Ik denk dat dit forum ook prima kan bestaan naast dat van DTA.

groet, Hinke.
kees
Berichten: 326
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:53

Bericht door kees »

kockie schreef:Milieforum is al bezet....


Maar bedenk alleen een naam. Begin volgende maand kunnen we dan een poll opzetten om te kijken welke naam (en eventueel domeinnaam) we gaan kiezen.
geen "elf en dertigst" :roll:
Gast

Bericht door Gast »

kees,

die elfendertig vind ik zo slecht nog ni!! een jaar of 5 geleden was dat zowat mijn stopwoordje bij alle vragen die ik niet wist, was het woord nu al lang vergeten, maar 11en30 heeft wel kracht hoor :)
kees
Berichten: 326
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:53

Bericht door kees »

Anonymous schreef:kees,

die elfendertig vind ik zo slecht nog ni!! een jaar of 5 geleden was dat zowat mijn stopwoordje bij alle vragen die ik niet wist, was het woord nu al lang vergeten, maar 11en30 heeft wel kracht hoor :)
zoals jij het noteert gaat het naar 5 voor 12 :oops:
mickenhans
Berichten: 114
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:58
Locatie: Elburg

Bericht door mickenhans »

5voor12 dan? 11en30 is ook mooi, maar het is ecologisch gezien 5 voor 12, met een knipoog naar DTA.
Overigens, ik heb DTA wel eens tegen de haren in gestreken, bewust, omdat ze zo hun stokpaardjes berijden he.
Maar dat doen wij allemaal en het mooie van dit forum is dat iedereen met een gevoel van gelijkheid zijn aandeel brengt.
En daarbij de kennis van met name Dirk hogelijk waardeert.
De naam kan me niet schelen van dit forum, als het maar voortleeft voorlopig!
Alle succes gewenst door
Hans
miriam
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 feb 2006, 22:19
Locatie: st-niklaas,belgi

Bericht door miriam »

Als forumnaam vind ik E & E niet slecht.
Het is kort en kan voor vele dingen staan: ecologie, energie, eenvoud(ig)...

Nog een ideetje: E & A (eenvoudig en anders)

Als test heb ik enkele logo's gemaakt met de E & E afkorting.

Afbeelding

Afbeelding


groetjes,

MiriamAfbeelding
P?ssl
Berichten: 39
Lid geworden op: 12 feb 2006, 14:23
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door P?ssl »

Het tweede logo met die lampjes is nu echt iets heel speciaals. Ik vind het prachtig en wanneer men het logo ziet wordt men aangetrokken om te zien wat er allemaal opstaat. Dat is ook een manier om de mensen nieuwsgierig te maken om verder in de site te gaan kijken
In een woord PRACHTIG
Groetjes aan iedereen die oog heeft voor de natuur
Michal
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 feb 2006, 18:53
Locatie: Sint-Niklaas, Belgi

namen kiezen: hoi hoi hoi

Bericht door Michal »

Ik hou meer van volledige namen, die zijn begrijpelijk voor iedereen. Als de naam van het forum verandert, zou ik eerder kiezen voor een woord dat iedereen zeker kent. Ik vind het ook belangrijk dat iedereen ziet dat dit forum voor gewone, eenvoudige mensen en hun idee?n is. Het mag niet overkomen als een campagne van de overheid of (energie)bedrijven met grootschalige ecologische projecten en superdure producten.

Dit zijn al enkele gedachten:

het ei (van Columbus, of als letterwoord voor eenvoudige idee?n)
alternatief bouwforum
het andere forum
natuurlijk bouwen
eenvoudige technieken (ET Afbeelding)
altenatief in huis

Ik zou altijd een ondertitel zoals 'ecologie en energieforum' houden.

Zo, hopelijk komen er nog ideetjes binnen...

Michal

PS
Mijn kladgedachten waren nog erger: de vuursteen, vuurwerk, de verborgen tuin, het warme nest, warm water, de groene bril, la vie en vert, het laatste woord,...

:wink:
Plaats reactie