Forumvoortgang en naam

Hierin worden mededelingen gedaan betreffende dit forum. Discussies over andere onderwerpen svp in de betreffende categorie.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Forumvoortgang en naam

Bericht door kockie »

Omdat het er nog niet echt naar uitziet dat de 12ambachten dit forum gaat ondersteunen of overnemen, vraag ik mij af of we op deze voet en onder deze naam verder moeten gaan. Op dit moment discussieren we onder de naam van de 12ambachten en wordt een van hun beeldmerken gebruikt, terwijl daar geen explicitiete toestemming voor is gevraagd.

Mijn vraag aan jullie forumbezoekers:

Moeten we nu nog verdergaan als "testforum" van de 12 ambachten, zeker gezien het feit dat hier (volgens mij) meer gepost wordt dan op het originele forum)

Als jullie antwoord op bovenstaande vraag "nee" is, hoe moeten we dan verder gaan? Onder alleen een andere naam, of moet er nog meer gebeuren?

Laat jullie mening blijken :!:
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
mark
Berichten: 517
Lid geworden op: 31 jan 2006, 20:19
Locatie: maartensdijk

Bericht door mark »

Hoi Kochie,

Ik denk ook dit forum een betere toekomst heeft dan het oude.Zeker omdat er ook mensen zijn die meer willen dan een idee of mening bespreken.Bijvoorbeeld een ontmoetingsdag enz.Dus er nog meer uithalen en proberen te verbeteren.In in mijn geval leren.

Ik denk zelf eerst aan een naamsverandering.Blijft dit forum zo groeien als we denken dan pas praten over de te volgen stapen.Gewoon rustig groeien met mensen die bijna allemaal hetzelfde willen.Ik kan dit wel makkelijk schrijven maar dit gaat alleen zolang kockie enz zijn materiaal het op een leuke en ontspanen manier kunnen verwerken.

Mark
Marcel
Berichten: 63
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:50
Locatie: Arnhem

Bericht door Marcel »

Het is jammer dat DTA dit cadeautje (nog) niet accepteerd. Natuurlijk zullen er argumenten zijn om het niet te doen, alleen is het moeilijk daarnaar te raden als er geen reacties komen.

Ik kan alleen maar zeggen: geef DTA nog een kans om de dialoog aan te gaan. Anders zou het forum onder een andere naam verder kunnen gaan.

En tegen de mensen van DTA zou ik willen zeggen: Accepteer de verandering, als jullie er niet aan meedoen kan het betekenen dat er veel minder mensen op jullie site terecht komen. Dat kost naast naamsbekendheid ook inkomsten. En daar lijden uiteindelijk de goede zaken onder waar jullie voor staan.
Dirk Bauwens
Berichten: 1301
Lid geworden op: 28 jan 2006, 23:52
Locatie: Sint-Niklaas, België

Bericht door Dirk Bauwens »

Volgens mij is men bij de 12 Ambachten duidelijk niet ge?nteresseerd in een nieuw forum. Ook het oude forum maakte hen niet gelukkig. Zij wilden daar duidelijk niet veel tijd in steken. Wat moeten zij dan met een sprankelend nieuw forum vol functionaliteit ?

Bovendien wordt steeds meer, moeilijk te weerleggen kritiek geuit. Ze zullen daar ook niet zo gelukkig mee zijn!

Maar zoals Marcel zegt: geef de 12 Ambachten nog een kans!

En zoals Mark zegt: gewoon rustig groeien met mensen die bijna allemaal hetzelfde willen! De rest komt dan ook wel op natuurlijke wijze.

Dirk
Dirk Bauwens
Berichten: 1301
Lid geworden op: 28 jan 2006, 23:52
Locatie: Sint-Niklaas, België

Bericht door Dirk Bauwens »

:shock: Ik merk zonet dat op het "oude" forum een aantal posts opzettelijk werden verwijderd!!

Het betreft alle posts onder het onderwerp "Chaos op het forum Verwarming".

Dit zijn onderandere alle posts waarin Kockie zijn hulp aanbiedt en de antwoorden daarop van Lieselot!

Gelukkig heb ik van al deze "verdwenen" posts nog een back-up!

Dirk
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door kockie »

Er is wel een antwoord gekomen op deze "chaos".

Lees verder: http://www.de12ambachten.nl/cgi-bin/de1 ... l?read=615
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door kockie »

Nou goed, ik heb het antwoord van Sietz en Lieselot gelezen.

Naar mijn beleving komt het er op neer dat het forum op de oude voet verder gaat en dat er alleen voor gezorgd is dat er geen berichten meer "kwijtraken".

Dan komen we bij het punt, wat gaan we doen met dit forum (voorheen het 12ambachten test forum)? Gaan we door en zo ja, onder welke naam?

Wat mij betreft heeft dta namelijk de deur voor dit forum van hun kant dichtgegooid. Wat mij betreft jammer, maar het is hun beslissing.

[offtopic] ik wil trouwens nog wel een keer naar DTA toe, ben er nog nooit geweest....[/offtopic]
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
kees
Berichten: 326
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:53

Bericht door kees »

Dirk Bauwens schreef::shock: Ik merk zonet dat op het "oude" forum een aantal posts opzettelijk werden verwijderd!!

Het betreft alle posts onder het onderwerp "Chaos op het forum Verwarming".

Dit zijn onderandere alle posts waarin Kockie zijn hulp aanbiedt en de antwoorden daarop van Lieselot!

Gelukkig heb ik van al deze "verdwenen" posts nog een back-up!

Dirk
het was toch technisch niet mogelijk om in te grijpen?
kees
Berichten: 326
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:53

Bericht door kees »

kockie schreef:Nou goed, ik heb het antwoord van Sietz en Lieselot gelezen.

Naar mijn beleving komt het er op neer dat het forum op de oude voet verder gaat en dat er alleen voor gezorgd is dat er geen berichten meer "kwijtraken".

Dan komen we bij het punt, wat gaan we doen met dit forum (voorheen het 12ambachten test forum)? Gaan we door en zo ja, onder welke naam?
beeldmerk: duim met blauwe nagel?
Verder weet ik niet wat DTA zelf voor toekomst ziet, als die er al is.
Ondertussen zijn wij natuurlijk de verworpenen der aarde ;-)
Marcel
Berichten: 63
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:50
Locatie: Arnhem

Bericht door Marcel »

Dirk Bauwens schreef:Hier volgen enkele denkbeeldige demonstratie-voorbeelden/studieonderwerpen voor bijvoorbeeld een (eventuele) ontmoetingsdag:
finovens als energiebron,
briketten maken,
hout vergassen
houtskool maken
leemoven bouwen
leem en leemstenen maken
etcetera
Ik ken nog veel meer mogelijke onderwerpen. Welke onderwerpen interesseren de andere forumgebruikers ?
Dirk
Ik ben van mening dat DTA met het testforum en de idee?n die hierop worden aangeboden een "gouden" kans weggooit.

Jammer, want iedereen is van goede wil en de tweespalt die hierdoor ontstaat brengt ons gezamenlijke "doel" niet dichterbij.

Mijn indruk van de mensen van DTA is dat ze teveel vasthouden aan het oude. Ik zou willen zeggen: accepteer veranderingen en er zal voor iedereen een win-win-situatie (bull-shit bingo) ontstaan :lol:

Laat andere idee?n en opbauwende (Dirk) kritiek een impuls zijn om te vernieuwen!

Ik stop nu mijn pleidooi om DTA alsnog over de halen...
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door kockie »

kees schreef: beeldmerk: duim met blauwe nagel?
Biedt jij je duim aan? Ik zal m wel blauw maken :D
marcel schreef:Ik zou willen zeggen: accepteer veranderingen en er zal voor iedereen een win-win-situatie (bull-shit bingo) ontstaan
Helemaal mee eens (al ben ik de precieze betekenis van bull-shit bingo nog aan het opzoeken)
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Marcel
Berichten: 63
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:50
Locatie: Arnhem

Bericht door Marcel »

Bull Shit Bingo: de winnaar is...[top] [bizz-bla]

Bull Shit Bingo is, u weet het, het gezelschapsspel tijdens oersaaie biznisvergaderingen. (link)
Een absolute winnaar in deze ronde van Bull Shit Bingo [tm]:
"Bij deze hoopt onze onderneming u een value breed propositie te hebben gedaan voor een short-term assessment naar business critical issues binnen de marktstrategische verkenningen van uw bedrijf".

Blablabla.

Regels van het spel:
De eerste die tijdens vergaderingen, symposia etc 5 bullshitwoorden heeft gehoord roept: Bullshit :lol:
Gerbe Ouwehand
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 feb 2006, 13:04
Locatie: Twello

Bericht door Gerbe Ouwehand »

Hallo forumers,

De aanpassingen die DTA heeft doorgevoerd op hun forum zijn nog steeds zeer beperkt en halen het niet bij de mogelijkheden van dit forum.
Het is ook duidelijk dat zij moeite hebben met deze snelle omslag en het verwerken van de in mijn ogen hier terecht geuitte kritiek.
Het probleem is meerdere malen uitvoerig, met name door Dirk, onder de aandacht gebracht dus ook voldoende bekend bij DTA.
Het zal hen denk ik niet ontgaan dat een aantal interessante discussies en onderwerpen over met name verwarming via dit forum verloopt, dit weglekken van onderwerpen is jammer, maar zal niet ophouden als geen verdere verbeteringen plaatsvinden.
Als trouw donateur van DTA (ca 25 jaar) geef ik de voorkeur aan dit forum, om de doodeenvoudige reden dat het overzichtelijker is en ik er meer van opsteek door o.a. de mogelijkheid afbeeldingen te plaatsen.
Hoe was het ook alweer? "1 keer zien is beter dan ..."!
Mijn idee is, gewoon doorgaan met dit forum en geef DTA de tijd deze voor hun misschien wat moeilijker draai te maken, want een gespleten forum is ook niet wenselijk.

Gerbe.
christophe
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 feb 2006, 23:26
Locatie: zwalm (belgie)
Contacteer:

Bericht door christophe »

ik vind wel de titel wat jammer... kunnen we niet die "on" weglaten?
"de 13 milieutrukken" of zoiets

groeten,
christophe
Gast

Bericht door Gast »

De 13 Ongelukken is inmiddels achterhaald. Moet 17 zijn! (zie gebruikerslijst) :)

Serieus, ik vind "De 13 vormen van geluk" wel mooi. Of is dat meer iets voor een dichtersforum?

Bert
Plaats reactie