superoplossing of nonsens magic boiler

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
ludo
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2006, 19:21

superoplossing of nonsens magic boiler

Bericht door ludo »

Kijk even op http://www.magicboiler.com

Dit staat er als uitleg

The Magic Boiler will produce 1 kilo Watt of electric power (1 kWe). With this you can power several light bulbs, your television, computer and other equipment in your house. Whenever you need more power than the Magic Boiler produces, you will automatically receive power from the electricity grid. Your house always stays connected, so you can consume as much power as you want. Likewise, if you produce more power than you consume, you will automatically feed it into the grid. Most of the time though, you will use what you produce, and that makes life good for all of us.
In addition to 1 kWe, the Magic Boiler produces hot water and heat for your home. This is called the thermal capacity, and our Magic Boilers produce some 15 kW of thermal power. With this you can shower, bathe, wash dishes and heat all the rooms of your home. When you need less power, the Magic Boiler will simply produce less thermal output.

Ludo

ps ik weet jammer genoeg niet wat het kost
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door kockie »

Lijkt mij een soort (stirling) motor, al vind ik het rendement niet uitblinken met ongeveer 7% (15 KW thermisch, 1 Kw electrisch)

Lijkt een beetje op wat de duitsers BHKW noemen. Daarover is hier het een en ander te vinden. (Waarschuwing: Duits forum dat volgens mij gehacked is)
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Dirk Bauwens
Berichten: 1301
Lid geworden op: 28 jan 2006, 23:52
Locatie: Sint-Niklaas, België

Bericht door Dirk Bauwens »

Blijkbaar gaat het over een verdeler die Whispergen wil verkopen.

Een paar jaar geleden heb, hier in Belgi?, eens naar de prijs ge?nformeerd en dat was toen ongeveer 15.000 euro.

Dirk
ludo
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2006, 19:21

Bericht door ludo »

Slik.....
bartje
Berichten: 27
Lid geworden op: 28 aug 2006, 08:16
Locatie: ZUTPHEN
Contacteer:

Bericht door bartje »

What kinds of Magic Boiler are there?
The most common Magic Boiler has 1 kW electricity and 15 kW thermal power. This Magic Boiler still costs several thousands euros. For more details please send us an e-mail.
geen geld wel plannen en hoop
chathanky
Berichten: 660
Lid geworden op: 27 sep 2006, 18:22

Bericht door chathanky »

Ze zoeken ook wel hun doelgroep op.
hier een van hun verwijzingen.

Speeltjes voor de rijken. :lol:
pdkl
Berichten: 107
Lid geworden op: 22 feb 2006, 16:17

Bericht door pdkl »

Leuk idee, alleen op de Nederlandse elek markt nog niet inzetbaar. Als ik het goed begrepen heb is een Stirling motor zo efficient omdat deze continu draait. Daaruit begrijp ik dat dat apparaat 1 kW vermogen genereert. De tijden die ik dat nodig heb kan ik precies uittellen: 2 x per week 's nachts als de vaatwasser aan gaat, een enkele keer een friteuse en that's it. Kortom: of ik heb veel te veel of veel te weinig vermogen. Als er continu naar het net teruggeleverd wordt dan is dit een zeer slechte zaak omdat tot nu toe nog geen enkele leverancier/netbeheerder zijn zaakjes met betrekking tot teruglevering goed geregeld heb. Bij mij moest de meteropnemer speciaal terugkomen (met een briefje om de meterstand op te nemen, kon niet in zijn digitale apparaat) omdat ik hem en het energiebedrijf er op gewezen heb dat er gesaldeerd moet worden

Maar: alles wat teruggeleverd wordt boven de 3.000 kW op jaarbasis is financieel foetsie. Slechts tot 3.000 kWh is een energiebedrijf verplicht te salderen. Als dit apparaat continu 1kW levert is dat ruim 8.000 kWh per jaar!! Kortom: het gemiddelde gezin schijnt 3.500 kWh te verbruiken. Dit kan niet allemaal geleverd worden door het apparaat dus ga gemakshalve uit van 5.000 kWh die gratis aan het energiebedrijf levert want de MEP is aangeschaft (daarbij ga ik er even aan voorbij dat je een aardige administratieve rompslomp achter de rug zou hebben zou je die MEP willen verkrijgen).

Kortom: eerst moeten deze zaken geregeld zijn. Ik kan niet uit de beschrijving afleiden dat het apparaat op de elek output kan moduleren (dan zou er namelijk niets aan de hand zijn) er staat duidelijk dat bij teveel naar het net geleverd wordt, bij tekort onttrokken dus voorlopig zal dit apparaat een hoop administratieve en financiele problemen gaan leveren. Pas dan is het aanschaffen ervan te overwegen. Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat het technisch allemaal goed in elkaar zit en de levensduur langer is dan van een standaard HR-ketel.

O ja. Het kan wel als je een elek meter met een niet geblokkeerde draaischijf hebt. Deze saldeert automatisch. Maar als je dan uiteindelijk negatieve waarden gaat krijgen dan weet ik het niet wat er gaat gebeuren! Ik vrees dat dan alle systemen op tilt gaan.

Hoe dit in Belgie is geregeld weet ik niet. Daarnaast geldt het salderen voor duurzame energie. Dit is geen duurzame energie, hooguit efficienter gebruik van aardgas. Zie ook: http://www.zonne-energie-fryslan.nl/klachten.htm en de website van de ZPV.


Patrick
kees
Berichten: 326
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:53

Bericht door kees »

pdkl schreef:O ja. Het kan wel als je een elek meter met een niet geblokkeerde draaischijf hebt. Deze saldeert automatisch. Maar als je dan uiteindelijk negatieve waarden gaat krijgen dan weet ik het niet wat er gaat gebeuren! Ik vrees dat dan alle systemen op tilt gaan.

Patrick
Dan moet het energiebedrijf een meter van jouw huren i.v.m. levering . Door de vrije markt hoeven ze dus niet bij de jouw in te kopen :)
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door kockie »

Het lijkt mij niet dat het ding continu draait. Ik verwacht dat ie alleen draait als er warmtevraag is. Dat is dus niet volcontinu. Als het ding maar 25% van de tijd draait, kom je op een goeie 2000 Kwh uit. Dat zOu je dus prima kunnen terugleveren.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Dirk Bauwens
Berichten: 1301
Lid geworden op: 28 jan 2006, 23:52
Locatie: Sint-Niklaas, België

Bericht door Dirk Bauwens »

Volgens deze specificaties is zowel de thermische als de electrische output gemoduleerd. Met een maximum van 1200 Watt electrisch en 8 kW thermisch. Bij dat vermogen is de electrische opbrengst 15 percent van de thermische opbrengst. Dat is niet buitengewoon goed, maar zeker niet slecht. Bij massaproductie zou deze whispergen niet meer hoeven te kosten dan een goede HR-ketel. Zowat de hele Nederlandse bevolking zou daarmee 'zelfvoorzienend' kunnen worden op huishoudelijk electriciteitsverbruik. Met enige inspanningen. Wat daarna zal gebeuren, laat zich al raden: de aardgasprijs zou, om allerlei ingewikkelde redenen, fors gaan stijgen. Of niet, misschien? :wink:

Dirk
pdkl
Berichten: 107
Lid geworden op: 22 feb 2006, 16:17

Bericht door pdkl »

Dirk Bauwens schreef:Wat daarna zal gebeuren, laat zich al raden: de aardgasprijs zou, om allerlei ingewikkelde redenen, fors gaan stijgen. Of niet, misschien? :wink:

Dirk
Dat hoeft nog niet eens aan deze techniek te liggen. Als Poetin of een oliesjeik een klein kraantje dicht draait gaan de gasprijzen direct omhoog. Ingewikkeld is het niet vandaag de dag. Er hoeft maar een iemand te starten met het roepen dat het goed of slecht gaat met de economie.....zo geldt dat ook voor de olieprijs (en de daaraan gekoppelde gasprijs, dus ook elek prijs)
Dat zelfvoorzienend moet inderdaad tussen aanhalingstekens staan want eigenlijk wordt je alleen maar afhankelijker. Voordeel van de techniek is dat er niet allerlei transportverliezen zullen zijn. Ik zal binnenkort een artikel over de voors- en tegens posten (moet ik even een pdf van maken).

Patrick
Dirk Bauwens
Berichten: 1301
Lid geworden op: 28 jan 2006, 23:52
Locatie: Sint-Niklaas, België

Bericht door Dirk Bauwens »

pdkl schreef:...Dat zelfvoorzienend moet inderdaad tussen aanhalingstekens staan want eigenlijk wordt je alleen maar afhankelijker...
Als men, zoals Kees reeds een paar keer zei of insinueerde, de kraan van buiten naar binnen afsluit, is men, althans voorlopig, van die afhankelijkheid verlost. Indien het gevaar bestaat dat de burger dit op grote schaal zou toepassen, past men natuurlijk wel de wet aan.

Dirk
pdkl
Berichten: 107
Lid geworden op: 22 feb 2006, 16:17

Bericht door pdkl »

Zie ook http://www.greenconsumerguide.com/power ... /index.htm hier is een prijs vermeld van ca 3.000 pond ofwel ? 4.500. Op de kiwi website staat inderdaad dat het apparaat moduleerd. Op de hier vermelde website zie ik allerlei berekeningen die ik zo snel niet volg. Ga ik later eens bekijken (waar komt 18.000 kWh voor een woning vandaan?)

Patrick
Dirk Bauwens
Berichten: 1301
Lid geworden op: 28 jan 2006, 23:52
Locatie: Sint-Niklaas, België

Bericht door Dirk Bauwens »

pdkl schreef:Zie ook http://www.greenconsumerguide.com/power ... /index.htm hier is een prijs vermeld van ca 3.000 pond ofwel ? 4.500.
Ik denk dat die prijs (inclusief BTW!) reeds een ongelooflijk goed aanbod is!

Dirk
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door kockie »

Ik heb een prijsindicatie gekregen:
magicboiler schreef:De kleinste Magic Boiler zonder installatie kost u dan Euro 7500 ex btw.
En inderdaad, het gaat om een whispergen.

Behoorlijk wat centen dus.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Plaats reactie