schoorsteen ventilator voor een prikje

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
frans
Berichten: 678
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:50
Locatie: Gorredijk/ Friesland

schoorsteen ventilator voor een prikje

Bericht door frans »

Voor mijn al een tijd stilstaande project heb ik een schoorsteen ventilator nodig.
Een poosje geleden is mijn hondje dan toch overleden.....
Mijn vrouw wilde een nieuwe oven en een afzuigkap.....
En dus heb ik nu een schoorsteen ventilator. :fff
Het enige dat ik heb extra heb gekocht is een staafje rvs draadeind 6mm van een meter, de rest is wel terug te vinden..
Bijlagen
De fan draait net boven de rand van de pijp, dat blijkt goed te werken.<br />Als je sleufgaten maakt zou je hem nog kunnen afstellen naar eigen behoefte.
De fan draait net boven de rand van de pijp, dat blijkt goed te werken.
Als je sleufgaten maakt zou je hem nog kunnen afstellen naar eigen behoefte.
De afdekkap is de rvs drinkbak van wijlen mijn hondje.
De afdekkap is de rvs drinkbak van wijlen mijn hondje.
De ventilator is afkomstig van de afgeschafte oven, denk er om de vin zit met linkse draad vast...
De ventilator is afkomstig van de afgeschafte oven, denk er om de vin zit met linkse draad vast...
De feitelijke kap is het overgebleven deel van de RVS afzuigkap van de nieuwe oven, ff een snelle look gegeven door er 4 hoeken af te slijpen.
De feitelijke kap is het overgebleven deel van de RVS afzuigkap van de nieuwe oven, ff een snelle look gegeven door er 4 hoeken af te slijpen.
schoorsteen ventilator 3.JPG
schoorsteen ventilator 2.JPG
schoorsteen ventilator 1.JPG
Waar zelfcensuur begint houdt de vrijheid op.
account verwijderd
Berichten: 2127
Lid geworden op: 05 okt 2009, 23:49
Locatie: verwijderd

Re: schoorsteen ventilator voor een prikje

Bericht door account verwijderd »

Mooi gemaakt.

Het is een net een kunst object. De meeste mensen kopen kunst, maar jij maakt het gewoon zelf.

Als je er lang naar kijkt, dan zie je een drinkbak van een hond uitgedrukt als hoofd van
het onderlichaam dat eveneens volledig in rvs is uitgevoerd. Kunst kan ook gevoel, passie of emotie weergeven.
http://www.youtube.com/watch?v=Lu2FtVSQK-0

Prachtig dat de drinkbak van je overleden hond voorleeft in de schittering van de zon en van de lentewind kan ruiken op een fenominale hoogte.
Verwijderd
Gebruikersavatar
frans
Berichten: 678
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:50
Locatie: Gorredijk/ Friesland

Re: schoorsteen ventilator voor een prikje

Bericht door frans »

michel schreef: Prachtig dat de drinkbak van je overleden hond voorleeft in de schittering van de zon en van de lentewind kan ruiken op een fenominale hoogte.
Je doet me haast blozen.. :wink:

Maar de reden dat ik dit ding maakte was meer dat ik hem nodig heb, de liguster staat nog hoger dan de pijp......
Het idee was, hergebruik en dus goedkoop.
Zou ik hem op het dak zetten dan kocht ik toch een pan ipv het stuk van de afzuigkap.

Misschien promoveert de kap, gemaakt van een oud koperen boilertje, die ik persoonlijk veel mooier vind wel naar de hogere positie op het dak.
Ik ben mijn kachels wat aan het hergroeperen dus wie weet..
Bijlagen
lager.jpg
kap3.jpg
kap2.jpg
kap1.jpg
Waar zelfcensuur begint houdt de vrijheid op.
Plaats reactie