Anonimiteit op dit forum ?!

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Plaats reactie
anooniem
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 feb 2006, 15:40
Locatie: durf ik niet te zeggen...

Anonimiteit op dit forum ?!

Bericht door anooniem »

Hartelijk dank voor je testsite! We waarderen het enorm en voelen ons er door aangesproken dat je die moeite hebt willen doen. Het ziet er heel goed en professioneel uit, laat daarover geen twijfel bestaan. Alleen hebben alle betrokkenen bij ons grote problemen met het openbaar maken van de identiteit (zelfs met foto!) van forumdeelnemers.

Lieselot, DTA
Ben ik wel anoniem genoeg ?!

Anooniem :oops:
admin
Site Admin
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:01

Bericht door admin »

Je bent redelijk anoniem, maar als admin kan ik zien wie je bent.... Als normale gebruiker niet.

Het ip-adres van degene die post wordt namelijk gelogd. Kan soms handig zijn bij mensen die het forum vervuilen...

Maar ik zal niemand vertellen wie je bent :wink:
Marcel
Berichten: 63
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:50
Locatie: Arnhem

Bericht door Marcel »

Ik wil even ingaan op de functionaliteit van dit test forum.

Ik ben lid van een ander forum over een onderwerp dat totaal niets met D12A te maken heeft. Dat forum is gemaakt met dezelfde software en ziet er qua opmaak exact hetzelfde uit.

Het forum heeft meer dan 2300 geregistreeerde leden en wordt duizenden malen per dag bezocht. De populariteit van dit forum is o.m te danken aan de overzichtelijkheid, gebruikersvriendelijkheid en het feit dat je er (links naar) foto's op kan plaatsen. We leven tenslotte in een visueel tijdperk.

Mensen schrijven op dit forum onder hun eigen naam of een nickname. Niemand is verplicht om onder eigen naam te schrijven. Wel worden mensen die de boel verzieken van het forum verbannen. Dat is een goede zaak en gebeurd op grond van een ip-adres. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die anoniem willen blijven of schrijven, maar dit forum laat de beheerder alleen je IP adres zien. Je bent vrij om te schrijven onder eigen naam of een andere naam.
Dirk Bauwens
Berichten: 1301
Lid geworden op: 28 jan 2006, 23:52
Locatie: Sint-Niklaas, België

Bericht door Dirk Bauwens »

Ik begrijp niet waarom Lieselot deze opmerking gaf. Zij kon overduidelijk, aan alles zien dat anoniem deelnemen aan en raadplegen van dit forum mogelijk is.

Dat ikzelf niet voor persoonlijke anonimiteit kies, is mijn eigen keuze en dat is, denk ik, ook heel duidelijk.


Dirk Bauwens
Dirk Bauwens
Berichten: 1301
Lid geworden op: 28 jan 2006, 23:52
Locatie: Sint-Niklaas, België

Bericht door Dirk Bauwens »

Marcel schreef:
We leven tenslotte in een visueel tijdperk.
Volledig akkoord Marcel. Alhoewel het fenomeen eigenlijk wel geliefd was in alle tijdperken.

Ook de 12 Ambachten illustreren dit met hun rubriek http://www.tegelkachel.org/beter1x.html

Volledigheidshalve zijn er niet altijd voordelen verbonden met het "laten zien" van iets. Wanneer men iets fout laat zien, trappen nog meer mensen dan anders in de val. Genoeg mensen maken daar handig misbruik van. Veel huidige media dienen vaak meer voor des-informatie dan voor juiste informatie.

Dirk Bauwens
christophe
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 feb 2006, 23:26
Locatie: zwalm (belgie)
Contacteer:

Bericht door christophe »

gezicht en naam heb ik geen probleem mee!

in de andere bouwfora die ik bezoek is er wel een ongeschreven regel van je persoonlijke naam te gebruiken om aan te melden, en dus zo weinig mogelijk je bedrijfsnaam te vermelden. ook hier vind ik dat geen slechte regel, want rechtstreekse reclame mag niet het doel zijn van dit forum.

groeten,
christophe
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door kockie »

Mee eens: op http://forum.wirelessnederland.nl (waarvan ik een van de moderators ben) is de regel zelfs dat er helemaal geen links naar commerciele sites mogen worden opgenomen. Ik denk dat zoiets op een forum als dit niet mogelijk is, maar ik ben wel van mening dat reclame uitingen uit den boze zijn.

Wireless nederland wordt trouwens betaald door een aantal sponsoren die daarvoor een maandelijkse bijdrage doen. Als tegenprestatie krijgen ze dan een banner boven het forum.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
christophe
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 feb 2006, 23:26
Locatie: zwalm (belgie)
Contacteer:

Bericht door christophe »

maar dat wil ik dus oook niet!! geen betalende banners voor commerciele doeleinden!! want dan ben je weer niet zeker of de antwoorden-gemiddeldes neutraal gaan zijn! enkel stiekeme links zijn toegelaten in mijn ogen, zodat het geen overduidelijke reclame is, maar de ECHT geinteresseerde na verder zoeken wel kan merken dat hij bij die persoon terecht kan voor meer commerciele info over dat antwoord.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door kockie »

Ik zie minder kwaad in betaalde banners dan in links in de berichten. Bij banners (bijvoorbeeld boven aan de pagina) zie je duidelijk dat het om reclame gaat. Het bedrijf dat de banner laat plaatsen sponsort het forum en het forum levert het bedrijf misschien weer klanten op. Lijkt me niet verkeerd. Let wel: je moet het niet gaan overdrijven zodat het forum een groot reclamebord wordt....

Kijk maar eens op de in mijn vorige post genoemde site. Daar staat ook een banner bovenaan de pagina. Je moet natuurlijk wel bedrijven zoeken die relevante artikelen hebben.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gast

Bericht door Gast »

Ik ben het met Kockie eens. Kosten moeten uiteindelijk wel betaald worden. Als dat kan gebeuren via banners (waar een normaal mens toch niet op let), waarom niet ?

De stiekeme links, waar Cristophe over praat, vind ik veel erger. Stiekem is en blijft stiekem. Laat echter de stiekemerds ook maar proberen. Waarom niet ? 8)

Dirk
Dirk Bauwens
Berichten: 1301
Lid geworden op: 28 jan 2006, 23:52
Locatie: Sint-Niklaas, België

Bericht door Dirk Bauwens »

Bovenstaande post is van mijzelf. Verstuurd terwijl ik nog was uitgelogd.

Dirk
mark
Berichten: 517
Lid geworden op: 31 jan 2006, 20:19
Locatie: maartensdijk

Bericht door mark »

Dirk en Kockie,

Ik ben het eens met jullie als deze manier de kosten te dekken zijn en vooral kockie zijn inzet worden dan doen.Banners die stiekem zijn zijn toch te blokeren?

mark
christophe
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 feb 2006, 23:26
Locatie: zwalm (belgie)
Contacteer:

Bericht door christophe »

ik heb ook zo een stiekeme links staan... tja, er is voor alles een voor en tegen h?.

het grote nadeel is dat als firma x hierboven een betalende banner heeft, ?n dat die firma aan zijn klanten beloofd "ecologisch" te werken, maar dan toch bijvoorbeeld 1,3 glas zonder thermische afstandshouders als "het beste" promoot, dan zou de persoon die met die firma in zee gaat kunnen denken dan wij dat met dit forum ook denken... daar heb ik dus een beetje schrik van: dat de reclamemakers gaan "profiteren" van de hipe rond beter isoleren zonder eigenlijk de juiste superisolerende producten aan te bieden. (maar wat is juist? en wat is superisolerend?)

nu ja, de mensen die op dergelijke fora terechtkomen zijn meestal zeer bewuste meedenkende mensen, die dan ook goed nadenken voor ze met een firma in zee gaan. en als ze dan beslissen om met de banner-firma te werken: des te beter! want dankzij die sponsoring kan het forum dan een goede server krijgen (nu is het nog perfect, maar het kan snel uit de voegen barsten...)

succes!!
Plaats reactie