En wat met de gevorderde beginneling?

discussie, maatschappij, economie en ecologie

Moderator: Moderators

Plaats reactie

Moeten de indelingen als "beginner" en "gevorderde" weg

Ja, weg ermee, ik stoor me er aan
5
56%
Nee, laat lekker staan, het is grappig
1
11%
Maakt me niet uit, ik had het nog niet eens gezien
3
33%
 
Totaal aantal stemmen: 9

Bert
Berichten: 133
Lid geworden op: 06 feb 2006, 21:43

En wat met de gevorderde beginneling?

Bericht door Bert »

Beste mensen,

Niks dan lof over dit phpBB forum, maar wat mij een beetje stoort is de vermelding "beginneling" of "gevorderde" onder de naam van de inzender.

Dat heeft toch geen enkele relevantie? Neem een Jan en een Piet :

Jan is nieuw in de wereld van de ecologische technieken en stuurt voortdurend berichten met als inhoud bijvoorbeeld :

-"Zou kunnen, maar het lijkt mij sterk"
- "Volgens mij niet"
- " Wie zegt dat?"
- " Ja, maar dan v??l groter"

Voor hij het weet, is hij een "gevorderde" op het forum.

Piet daarentegen heeft 15 jaar in stilte gewerkt aan z'n project en besluit nu een inzending te doen, met als titel bijvoorbeeld:

"Warmte uit windkracht stilaan veelbelovend", waarna een korte, brilliante uit??nzetting volgt. Voor Piet is daarmee de zaak af. Onder zijn naam echter zal leesbaar voor iedere bezoeker voor altijd "beginneling" staan.

Dus voor mij mogen deze geautomatiseerde domme "oordelen" verdwijnen.
Wat vinden jullie?

Bert Vercauteren
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door kockie »

Leuk, discussie.... Ben benieuwd wat er uit komt :)

Ik heb de vrijheid genomen om je post even aan te passen... Er kan nu gestemd worden over het al dan niet weghalen van de indelingen.

Stem maar raak (kan alleen als je ingelogd bent) :!:
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Dirk Bauwens
Berichten: 1301
Lid geworden op: 28 jan 2006, 23:52
Locatie: Sint-Niklaas, België

Bericht door Dirk Bauwens »

De opmerking van Bert is wel terecht. Ikzelf neem wel geen aanstoot aan de titels "beginneling" of "gevorderde", omdat ik besef wat de inhoud van deze woorden op dit forum betekent. Het kan echter voor nieuwe bezoekers wel verwarrend zijn. Daarom is het misschien beter om de benamingen te veranderen, zodat beter weergegeven wordt dat het betrekking heeft op de hoeveelheid berichten die iemand gestuurd heeft.

Dirk
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door kockie »

Doe eens een voorstel, in de instellingen heb ik het zo veranderd... Stemmen mag natuurlijk ook :)
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Bert
Berichten: 133
Lid geworden op: 06 feb 2006, 21:43

Bericht door Bert »

Eerst was ik ook van plan om, net als Dirk, voor te stellen, andere woorden te zoeken. Maar wat? Ik heb ook wel fora gezien met een sterretjes systeem: 1 ster, 2 sterren, 3 sterren.

Maar ik blijf het dom vinden, te meer omdat je bij ieder bericht onder de naam van de schrijver, kan lezen hoeveel berichten hij of zij in totaal verzonden heeft.

Dit was mijn eindpleidooi voor de afschaffing van dit soort "waardering" Beloofd!:wink:

Bert
christophe
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 feb 2006, 23:26
Locatie: zwalm (belgie)
Contacteer:

Bericht door christophe »

op het forum van http://www.bouwinfo.be werken ze met "newbie", "member" en "advanced member".
eigenlijk is het beter dat er gewoon niets bijstaat! de regelmatige bezoekers zullen wel weten wat zinnig is en wat niet, en aan alle anderen: je mag forumteksten NIET als d? waarheid beschouwen want er komt geen garantiebriefje bij! als je echt zeker wil zijn moet je met een bouwprofessional je specifieke situatie overleggen.

dus die newbie etc... is niet relevant.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door kockie »

Duidelijk. Morgen neem ik de beslissing of ik het weghaal, goed?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
christophe
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 feb 2006, 23:26
Locatie: zwalm (belgie)
Contacteer:

Bericht door christophe »

en euh... het lijkt mij ook HEEL belangrijk om ERGENS op elke pagina te schrijven dat het om INTERNET gaat dus dat EENDERWIE EENDERWAT kan publiceren onder EENDERWELKE naam!
dus je mag internetadvies NOOIT als d? waarheid hanteren, laat het altijd insitu verifieren, zeker als het om verbouwingen gaat! ook voor nieuwbouw moet je het HELE verhaal toepassen, en is het niet voldoende om zomaar een paar gouden adviezen uit dit forum toe te passen... want soms kan dat nadelige gevolgen hebben voor andere bouwdelen.

ik probeer zo correct mogelijk te antwoorden, en de andere zeker ook, maar als je onze antwoorden fout toepast... dan kom je er nergens mee.

dus liefst geen "newbie", maar gewoon "niet verantwoordelijk voor deze tekst" of zo.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door kockie »

Ik zie dat veel mensen zich storen aan de "ranking". Hij gaat dus verdwijnen; sterker nog: als dit bericht door jullie gelezen wordt zal hij inmiddels verdwenen zijn.

Sorry voor het ongemak :oops:
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
christophe
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 feb 2006, 23:26
Locatie: zwalm (belgie)
Contacteer:

Bericht door christophe »

sorry?? ongemak??

wij zeggen allen tezamen: bedankt voor het opstellen en maken van dit forum!! jij hoeft je zeker niet te verontschuldigen, ik ben al blij als een webmaster werk wil maken van zoiets.

groeten,
christophe

PS: misschien is een verbroedering met http://www.energieforum.be mogelijk: dat is een site-in-opbouw waar de auteur het verschil tussen de nieuwe belgische EAP en EPB wil uitleggen ?n een forum wil openstellen. als we dit forum ipv dat forum kunnen stellen dan heeft zijn site ineens veel bezoekers ?n hebben jullie ineens een goede host. + voor energieforum.be is een publiciteitscampagne in opmaak, dus kan niet slecht zijn denk ik?
Plaats reactie