Nieuwe uitvinding. Douche warmtewisselaar zonder energie!

waterzuivering en waterbesparing, afvalverwerking en dergelijke.

Moderator: Moderators

marco_52
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 sep 2010, 16:35

Nieuwe uitvinding. Douche warmtewisselaar zonder energie!

Bericht door marco_52 »

Hallo,

Ik ken iemand die bezig is (in ver gevorderd stadium) om een douche warmtewisselaar te maken die geen stroom of andere vormen van energie nodig heeft. Dit houdt in dat bij het aanzetten van koud water dit automatisch omgezet wordt in warm water.

Dat betekent besparing energie, geen kooldimonoxide, geen onnodige kosten etc.

Wanneer komt dit apparaat op de markt?

Wij zijn bezig met de voorverkoop in Noorwegen en Denemarken.

In de noordelijke landen is de belangstelling groot. Zou hier in Nederland ee grote vraag naar zijn?
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Nieuwe uitvinding. Douche warmtewisselaar zonder energie

Bericht door deleted »

Koud water zonder toevoeging van energie omzetten in warm water ?


Dat zal dan voorzeker met gebakken lucht gedaan worden! :D
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Nieuwe uitvinding. Douche warmtewisselaar zonder energie

Bericht door Dutch John »

Gandalf schreef:Dat zal dan voorzeker met gebakken lucht gedaan worden! :D
Dat moet bijna wel, want alleen met gebakken lucht is het nog uit te vinden kooldimonoxide te voorkomen!

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
marco_52
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 sep 2010, 16:35

Re: Nieuwe uitvinding. Douche warmtewisselaar zonder energie

Bericht door marco_52 »

Gebakken lucht. Hardstikke leuk. Ik vraag me af zit ik op het juiste forum of....

Voor gasten die meelezen zal ik wat informatie toevoegen:
Aangezien ik vermeld heb dat het produkt geen energie nodig heeft is onjuist.

In het geval van onze uitvinding: Stromend water veroorzaakt een chemische reactie, die omgezet wordt in warmte. Vandaar dat zonder het aanzetten van gas, el etc. verkrijgt men warm water.

Graag meerdere reacties! :o
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Nieuwe uitvinding. Douche warmtewisselaar zonder energie

Bericht door Dutch John »

Stromend water veroorzaakt een chemische reactie, die omgezet wordt in warmte.
Marco_52,

Graag wat meer informatie. Hoe veroorzaakt stromend welke chemische, exotherme reactie? Wij willen op dit forum een fantastische vinding eerst begrijpen en niet klakkeloos wat aannemen. Dus de vraag of je op het juiste forum zit is misschien wel terecht.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Nieuwe uitvinding. Douche warmtewisselaar zonder energie

Bericht door kockie »

Ik ken wel een douche-warmtewisselaar, maar deze heeft afvoerwater nodig om aanvoerwater op te warmen. Iets met een chemische reactie zal wel met nulpuntsenergie te maken hebben.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Herbert
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jul 2010, 10:01

Re: Nieuwe uitvinding. Douche warmtewisselaar zonder energie

Bericht door Herbert »

marco_52 schreef:Hallo,

Ik ken iemand die bezig is (in ver gevorderd stadium) om een douche warmtewisselaar te maken die geen stroom of andere vormen van energie nodig heeft. Dit houdt in dat bij het aanzetten van koud water dit automatisch omgezet wordt in warm water.

Dat betekent besparing energie, geen kooldimonoxide, geen onnodige kosten etc.

Wanneer komt dit apparaat op de markt?

Wij zijn bezig met de voorverkoop in Noorwegen en Denemarken.

In de noordelijke landen is de belangstelling groot. Zou hier in Nederland ee grote vraag naar zijn?
het is zo dat ik heeeeeeel toevallig in één van die "noordelijke" landen woon en ik heb er niets van gehoord,gelezen of gezien.
Ik ga je niet vragen om meer te vertellen ,maar ben wel erg nieuwsgierig,heeeeeeeeeeeeeeeel erg nieuwsgierig.
Mocht je interesse hebben kan ik een verkoop netwerk garanderen voor Scandinavie en Finland.
De eisen zijn heel simpel ,het systeem moet gepatenteerd zijn en de verkooprechten beperkt tot een geselecteerd aantal dealers.
Niet dat ik morgen in Bauhaus dat spul kan kopen voor 29,95
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Nieuwe uitvinding. Douche warmtewisselaar zonder energie

Bericht door deleted »

Nu ja, het begint nu toch wel allemaal bijzonder interessant te klinken , moet ik toegeven.

Ik woon zelf in België en spreek ook frans ...
Gebruikersavatar
frans
Berichten: 678
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:50
Locatie: Gorredijk/ Friesland

Re: Nieuwe uitvinding. Douche warmtewisselaar zonder energie

Bericht door frans »

Ik vermoed toch echt dat dit op het systeem jomandaniseren werkt...
Ben ik dan al een beetje warm?
Dan geloof ik dat het wel kan werken.
Patenteren wordt dan wel een probleem.
Waar zelfcensuur begint houdt de vrijheid op.
deleted
Berichten: 4857
Lid geworden op: 17 jun 2010, 11:29

Re: Nieuwe uitvinding. Douche warmtewisselaar zonder energie

Bericht door deleted »

Nou jomandiseren of nulpuntenergie, ... ik hoop maar dat de ECHT geïnteresseerden de mogelijkheid krijgen middels een storting of voorschot om HUN toekomstig aandeel al vast te leggen !

Je zal maar op de eerste rij gezeten hebben bij de uitvinding van het warme water en niet mee in zee zijn gegaan.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Nieuwe uitvinding. Douche warmtewisselaar zonder energie

Bericht door Tim »

Ha,

Als dit mogelijk is staat de volledige industrie morgen bij je op de stoep. Warmte kost veel geld, dus als het met stromend water kan. 15mm buisje levert 24kW, dan doet een 219 pijpje....

Tell us more?!

Tim
Herbert
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jul 2010, 10:01

Re: Nieuwe uitvinding. Douche warmtewisselaar zonder energie

Bericht door Herbert »

Tim schreef:Ha,

Warmte kost veel geld, Tim
warmte kost bijna geen drol,het is dagelijks gratis te verkrijgen en als jij omrekent hoeveel kilo watjes je per jaar weggooid door er geen gebruik van te maken ,schrik je je helemaal rot,maar zoals gewoonlijk we dwalen weer af:)
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Nieuwe uitvinding. Douche warmtewisselaar zonder energie

Bericht door Tim »

Herbert,

Ik sprak over de industrie. Dat is wat ander dan een zonnecollector op je huis. Onze droger pakt 2000kWth per uur. Hoe een grote collector moet ik dan op de loods leggen om dezelfde 120.000m³/h @ 95graden lucht te krijgen?

En wat gebeurt er 's nachts, het proces loopt 24/7.

Tim
Herbert
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 jul 2010, 10:01

Re: Nieuwe uitvinding. Douche warmtewisselaar zonder energie

Bericht door Herbert »

Warmte opgevangen door een collector is ten eerste bijna gratis en bespaaart andere brandstoffen.
Ik heb een parabool van SunandIce die geeft op een warme dag in het brandpunt een temperatuur van 350 graden celsius.
Er zijn zeer goedkope fresnel lenzen die temperaturen kunnen bereiken van rond de 900 graden celsius..

Marco: hier een leuk hebbedingetje:
http://www.otherlandtoys.co.uk/colour-c ... -4267.html
Hoe het werkt weet ik niet maar het komt aardig in de buurt van waar jij over praat.(denk ik)
Johndc
Berichten: 724
Lid geworden op: 24 okt 2011, 22:17
Locatie: Essen (BE)

Re: Nieuwe uitvinding. Douche warmtewisselaar zonder energie

Bericht door Johndc »

Om hier op in te pikken... een oude sateliet schotel volplakken met stukjes spiegelglas. Wat buisjes of een kleine motorfiets-radiator in het brandpunt zetten, water er doorheen en je hebt ook gratis warm water. Maar wil dit een beetje degelijk werken zal je toch een zonnevolger moeten installeren op die schotel.
Ik zit zelf ook al een tijdje met zo iets in mijn kop. Of het inderdaad echt werkt? Geen idee. Proberen maar zekers? Of denken jullie dat het een verloren tijdverdrijf gaat worden?
Plaats reactie