Corona crisis was niet nodig -volgens Ingir-

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

JantjeV8
Berichten: 4015
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door JantjeV8 »

Ingir schreef: 09 jun 2020, 12:27 Overigens is hij niet alleen en heeft inmiddels een groep van ca. 40 wetenschappers, artsen en juristen achter zich verzameld die samen de rechtzaak tegen de overheid voorbereiden om openheid van zaken te krijgen.
Modder smijters achteraf, bah. Ga toch iets nuttigs doen. "Iemand" af gaan vallen die nauwelijks denktijd kreeg, daar eerst lekker van mee geprofiteerd, en dan daarna gaan klikspanen. Net als J. Klaver, die durfde ook hardop te zeggen dat 'het maar goed was dat de oppositie het crisisteam haar werk heeft laten doen, en dat daardoor de schade beperkt is gebleven, maar nu was het tijd om de draad weer op te pakken'. Ik walg van die borstklopperij.
dormos
Berichten: 979
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door dormos »

Ingir
Berichten: 1495
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

Oh, die zag ik niet aankomen... 8)
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Ingir
Berichten: 1495
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

Half mei heeft het CBS een artikel geschreven met daarin enkele interessante uitspraken... https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2020/20 ... a-epidemie

Allereerst de oversterfte, ik ben op basis van hun cijfers op ruim 9.000 uitgekomen maar dan tot week 20 (ipv bijna 9000 t/m week 19) en in week 20 is de oversterfte omgeslagen in ondersterfte, ofwel minder sterfgevallen dan normaal voor de tijd van het jaar. Die oversterfte duidt op een bijzondere omstandigheid waardoor tijdelijk meer mensen overlijden, maar zoals bekend is daar ook sprake van harvesting waardoor na een periode van een relatief korte periode van oversterfte (ca. 2 maanden) een langere periode aanbreekt met ondersterfte (misschien wel een jaar). De werkelijke sterfte door het virus is dan het saldo van oversterfte minus ondersterfte. Anders gezegd, de enorme piek aan sterfgevallen in maart-april moet gecorrigeerd worden voor de mensen die sowieso al zouden overlijden door bovenliggende ziekten en nu met virusbesmetting ten onrechte als corona-doden gerekend worden. Nog anders gezegd, er zijn geen 9.000 corona-doden maar veel minder... hoeveel zal later blijken als de periode van ondersterfte stopt.

Een tweede interessante uitspraak van het CBS is dat er geen onderscheid gemaakt kan worden in sterfgevallen op basis van welvaart/inkomen, alle inkomensgroepen blijken evenredig getroffen te zijn. Dit bevestigt het beeld dat vooral ouderen met bovenliggende ziekten getroffen zijn. In de VS is dat een ander verhaal omdat gezondheidszorg daar veel duurder is dan bij ons. Daar worden vooral armen getroffen door het virus.

Verder is duidelijk uit het bericht dat mensen "met een migratie achtergrond" relatief vaker zijn overleden met het virus dan mensen "zonder een migratie achtergrond". Ik heb inderdaad veel berichten gelezen over mensen met een donkere huid die zijn komen te overlijden. Dat is mede verklaarbaar uit het vitamine D tekort dat in die bevolkingsgroep zeer vaak voorkomt. Ook bij mijn donkere huisgenoten is een vitamine D tekort aangetoond met een bloedproef. Gelukkig was dat al enkele jaren geleden bekend en zijn hun tekorten weggewerkt met een herstelkuur en opgevolgd met het dagelijks slikken van een hoog gedoseerd D3-preparaat (75 mcg).

In het meer recentere artikel (https://www.cbs.nl/nl-nl/faq/corona/med ... -per-week-) wordt wel melding gemaakt van een "lager aantal sterfgevallen dan verwacht" zonder de relatie te leggen met het harvesting-effect. Het woord ondersterfte wordt niet gebruikt.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
dormos
Berichten: 979
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door dormos »

Verder is duidelijk uit het bericht dat mensen "met een migratie achtergrond" relatief vaker zijn overleden met het virus dan mensen "zonder een migratie achtergrond". Ik heb inderdaad veel berichten gelezen over mensen met een donkere huid die zijn komen te overlijden. Dat is mede verklaarbaar uit het vitamine D tekort dat in die bevolkingsgroep zeer vaak voorkomt. Ook bij mijn donkere huisgenoten is een vitamine D tekort aangetoond met een bloedproef. Gelukkig was dat al enkele jaren geleden bekend en zijn hun tekorten weggewerkt met een herstelkuur en opgevolgd met het dagelijks slikken van een hoog gedoseerd D3-preparaat (75 mcg).
Deze onzin krijg je als amateurs op basis van statistiek conclusies gaan trekken.

In de vorige eeuw liep de toename van het aantal ooievaars in Nederland gelijk op met de stijging van het aantal geboortes. Dit is dus het bewijs dat de ooievaar kinderen komt brengen. Net zulk gelul als dat van jou hierboven.

Er kunnen net zo goed ander factoren een doorslaggevend effect hebben gehad:
Nederlanders met een niet westerse achtergrond wonen vaak kleiner en hebben grotere gezinnen. Meer mensen in een kleine ruimte, vaak in wijken met oudere huizen met minder goede ventilatie en de kans op besmetting is groot. Omdat ze zo klein wonen bleven jongeren elkaar op straat gewoon zien, zonder hygiene regels in acht te nemen.

Nederlanders met een niet westerse achtergrond volgen minder de Nederlandse media, en hebben wellicht later of niet meegekregen wat het "nieuwe normaal" was. Bekend voorbeeld zijn Turken met een schotel: pas toen de Turkse overheid maatregelen afkondigden gingen deze mensen de regels naleven, weken later dan de rest van Nederland.

Ik zeg niet dat dit de enige oorzaken zijn, voor hetzelfde geld zijn ze net zo onzinnig als jouw vitamine D verhaal. Om de echte oorzaak vast te stellen is gedegen onderzoek nodig dat voldoet aan de regels die daar in de wetenschap voor gelden. Dat is geen werk voor amateurs.

Om op basis van zulke hobby statistiek hoge doses vitamines te gaan slikken is overigens ook niet ongevaarlijk. Bij vitamines is het echt niet zo dat meer beter is!
JantjeV8
Berichten: 4015
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door JantjeV8 »

Er worden conclusies getrokken die voor het grootste deel uit aannames bestaan, voor het andere deel uit mediaverschijningen. Die conclusies wordt nog naar geleefd ook en redelijk stellig breeduit verkondigd alszijnde 'zo moet het'.

Dat van die ooievaars vond ik een goeie :lol:
Route66
Berichten: 35
Lid geworden op: 29 jan 2020, 01:00

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Route66 »

Je kunt er ook voor kiezen om al die onzin die zgn roeptoeters nu eenmaal roepen/schrijven, want daar ontlenen ze hun naam aan... te negeren.
Spoilt milk die aandacht, ik ga iig liever iets anders doen...
Ingir
Berichten: 1495
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

We zijn nu 2 weken verder van de verschrikkelijke BLM-demonstratie in Amsterdam waar de anderhalve meter niet in acht genomen werd en 5-10 duizend mensen hutje-mutje op elkaar stonden... echter geen tweede golf ontstaan of überhaupt gemelde besmettingen van deelnemers.

Voor grootschalige besmettingen moet je met veel mensen langdurig dicht op elkaar in een slecht geventileerde en gekoelde binnenruimte zijn... zoals bijvoorbeeld in een vliegtuig, kerk, concertgebouw, vlees- of fruitverwerkende industrie. Een demonstratie in de buitenlucht of massaal terras hangen geeft nauwelijks kans op besmetting.

Handen wassen is fijn als je naar het toilet geweest bent maar verder doet het weinig tegen het virus. Al dat winkelwagentjes reinigen is dan ook vooral voor de bühne en volslagen onzinnig. Anderhalve meter is buiten ook niet nodig, maar ik zou wel oppassen met het betreden van gekoelde binnenruimtes. Een bezoekje aan de plaatselijke supermarkt plan ik zoveel mogelijk buiten de spitsuren en dan nog zo kort mogelijk. Terwijl buiten langdurige gesprekken met buurtbewoners geen enkel probleem is.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
dormos
Berichten: 979
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door dormos »

Je kunt er ook voor kiezen om al die onzin die zgn roeptoeters nu eenmaal roepen/schrijven, want daar ontlenen ze hun naam aan... te negeren.
Spoilt milk die aandacht, ik ga iig liever iets anders doen...
Ik ben alleen zo bang dat mensen deze onzin gaan geloven omdat het allemaal als waarheid geponeerd wordt in plaats van als 1 van de 17 miljoen meningen.
Iets vaker "ik vindt" of "ik denk" zou getuigen van gepaste bescheidenheid, maar ik ben bang dat ijdele hoop is...
Ik ga je voorbeeld proberen te volgen voor deze thread, maar zal niet meevallen om op m'n handen te gaan zitten.
LeaD
Berichten: 1162
Lid geworden op: 23 nov 2017, 17:12
Locatie: East Flanders

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door LeaD »

Als je eens twee mensen aanschouwt die tegen elkaar praten en je kijkt tegen het zonlicht in , je zal verstelt staan hoeveel druppels mondvocht er over en t'weer vliegen .
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!
Ingir
Berichten: 1495
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

Ik had eerder al gelezen over de relatie tussen een tekort aan vitamine D en het ontwikkelen van COVID-19 naar de 2e fase waarbij het lichaam letsel oploopt door het virus. In diverse landen begint men nu te beseffen dat vitamine D essentieel is om het virus in het lichaam te bestrijden. Uit een Indonesisch onderzoek blijkt dat bij besmetting een ernstig tekort aan vitamine D meestal tot een dodelijke afloop leidt terwijl besmette mensen met voldoende vitamine D nauwelijks (5%) komen te overlijden.

Nog onduidelijk is of een voldoende vitamine D-spiegel kan voorkomen dat men überhaupt besmet raakt, dus als profylaxe. De uitslag van dat onderzoek wordt binnenkort bekend gemaakt.

https://zelfzorgcovid19.nl/update-19-vi ... s-en-meer/

Dit inzicht is van groot belang omdat bekend is dat veel mensen een vitamine D tekort hebben. Met name mensen met een donkere huid en mensen die nauwelijks buiten komen lopen vooral aan het eind van de winter een groot tekort op aan vitamine D. Ook in ons gezin hebben we enkele jaren geleden al ontdekt dat we een tekort hebben, we hadden in het voorjaar steeds last van vermoeidheid terwijl we genoeg slaap kregen. Na een korte kuur om het tekort weg te werken moeten wij nu met name in de winter/voorjaar extra vitamine D slikken om te voorkomen dat er weer een tekort ontstaat.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
LeaD
Berichten: 1162
Lid geworden op: 23 nov 2017, 17:12
Locatie: East Flanders

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door LeaD »

Teveel slapen kan ook tot vermoeidheid leiden .
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!
Ingir
Berichten: 1495
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

LeaD schreef: 24 jun 2020, 13:53 Teveel slapen kan ook tot vermoeidheid leiden .
Klopt, maar we slapen meestal zo'n 7-8 uur. En de vermoeidheidsdip was vooral in het voorjaar te merken. Toen de schoolresultaten van onze dochter achteruit holden is een bloedonderzoek gedaan waaruit een stevig tekort aan vitamine D tevoorschijn kwam. Daarna ook het ouderlijke bloed laten testen met weliswaar iets minder ernstig tekort. Dit is inmiddels al weer 2 jaar geleden en sindsdien geen last meer gehad van voorjaarsmoeheid.

Achteraf gezien ben ik bijzonder gelukkig dat we het tekort ruim vóór de virusuitbraak ontdekt hebben... met het werk van mijn vrouw in de gezondheidszorg was de kans op besmetting relatief groot (ze hebben daar lange tijd onbeschermd moeten werken).

Door die voorjaarsmoeheid zijn we in ieder geval op de hoogte van het belang om goed te letten op voeding, dagelijks bewegen (in de zon) en het vermijden van stress. En dankzij die huisarts uit Limburg hebben we enkele preventieve maatregelen genomen voor het geval iemand ziekteverschijnselen gaat vertonen. Daartoe hebben we enkele supplementen ingekocht (zink, quercitine, vitamine C en K) die dan direct voorhanden zijn als dat nodig blijkt. Want tijd is cruciaal bij een besmetting: van de eerste ziekteverschijnselen tot ziekenhuisopname duurt zo'n 8 dagen... zink en quercitine (ter vervanging van HCQ) zijn moeilijk verkrijgbaar (bijna overal uitverkocht) zodat levering langer kan duren. Reden dus voor wat voorzorgsmaatregelen. Kosten: paar tientjes... baten: geen zorgen meer over het virus.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
dormos
Berichten: 979
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door dormos »

zink en quercitine (ter vervanging van HCQ) zijn moeilijk verkrijgbaar (bijna overal uitverkocht)
Het nieuwe WC papier...
LeaD
Berichten: 1162
Lid geworden op: 23 nov 2017, 17:12
Locatie: East Flanders

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door LeaD »

En omdat het bijna uitverkocht is , algemeen aanvaard als werkend . Het hamsteren van WC papier ga ik nooit kunnen begrijpen , of was het een buikvirus i.p.v. een longvirus ?
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!
Plaats reactie