Corona crisis was niet nodig -volgens Ingir-

Hier kan over andere onderwerpen worden gediscussieerd

Moderator: Moderators

Ingir
Berichten: 1495
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Corona crisis was niet nodig -volgens Ingir-

Bericht door Ingir »

Het Coronavirus heeft vooral huisgehouden onder ouderen en chronisch zieke mensen. Er zijn sterke aanwijzingen dat het verschil tussen nauwelijks symptomen en een IC-opname vooral te maken heeft met de aanwezigheid van essentiële voedingsstoffen in het lichaam. Ouderen en zieken eten vaak weinig en eenzijdig waardoor een tekort aan nutriënten kan ontstaan en het lichaam minder goed is opgewassen tegen een virusinfectie.

Maar ook jongeren kunnen tekorten aan voedingsstoffen oplopen door een "slordige" levensstijl, d.w.z. slecht eten, weinig bewegen, overmatig alcoholgebruik, drugsgebruik en/of roken.

Als dit werkelijk het geval is zou dat betekenen dat we ons geen zorgen hoeven te maken over een Corona-besmetting door zelf te zorgen voor een gezonde levensstijl zodat ons lichaam goed voorbereid is om een Corona-besmetting te weerstaan zonder ernstige gezondheidsklachten. De Corona-maatregelen (anderhalve meter, hygiëne, mondkapjes) zouden dan ook vrijwel nutteloos zijn, want het is niet erg om besmet te raken zolang je lichaam optimaal is voorbereid.

We kunnen dus preventieve maatregelen nemen door te zorgen dat we bepaalde voedingsstoffen in voldoende mate via voedsel binnenkrijgen of desnoods aanvullen door het slikken van supplementen. De stoffen waar het hier om draait zijn zink, quercetine, selenium en vitamines C-D. Met een gevarieerd dieet krijg je in principe voldoende van deze stoffen binnen. Er zijn echter veel situaties waardoor tekorten kunnen ontstaan, niet alleen een slechte levensstijl maar ook vooral ook ouderdom en diverse ziekten (o.a. obesitas, diabetes) waardoor de nodige voedingsstoffen moeilijker opgenomen kunnen worden.

Corona kan ook als armoedeziekte gezien worden. Een gevarieerd dieet is duurder dan een fastfood dieet. Een bakje notenmix kost € 3,50 terwijl een zak chips 3x goedkoper is.

Voor meer informatie: zelfzorgcovid19.nl
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
JantjeV8
Berichten: 4015
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door JantjeV8 »

Wat een dooddoener Ingir. Wat wil je met dit artikel bereiken?

Het artikel staat vol met woorden als 'vooral', 'vaak', 'minder goed'. Dat slaat toch nergens op. De uitzondering bevestigd de regel. Er liggen ook nu nog verscheidene jong volwassenen, sportieve verder-niks-mankerende mensen aan de pomp.

Ik ben in elk geval blij dat ik in de tussentijd niks heb meegemaakt waardoor ik om welke reden dan ook ook op een IC bedje zou moeten liggen. Ze waren er niet he? Dus hoe kun je dan achteraf gaan oordelen dat e.e.a. niet nodig is geweest? Schei toch uit. Betweters, ga d'r maar aan staan, zulke beslissingen te moeten nemen, even een heel land op de handrem zien te krijgen, al op voorhand wetende dat je dit soort betweters achteraf nog achter je aan krijgt. Moddersmijterij, bah. Heb je helemaal niks aan.
:cry:
Ingir
Berichten: 1495
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

JantjeV8 schreef: 15 mei 2020, 07:37 Wat wil je met dit artikel bereiken?
Ik wil mensen er op wijzen dat Corona weinig anders is dan andere virussen, dat je jezelf kunt beschermen tegen virussen in het algemeen en daarmee ook tegen Corona (COVID-19) door op je voeding te letten, niet te veel alcohol te gebruiken en speciaal te letten op voldoende inname van enkele nutriënten die van belang zijn om je weerbaar te maken tegen virussen: zink, quercetine, vitamine C-D en selenium.

Met deze preventieve maatregelen kun je voorkomen dat een eventuele besmetting zich kan ontwikkelen tot een ernstige ziekte. Hiermee kun je dus al beginnen zonder symptomen van de ziekte te hebben. Zodra je echter symptomen begint te herkennen heb je de mogelijkheid jezelf extra te beschermen door extra dosis van genoemde stoffen in te nemen via voedingssupplementen. Tijd is hierbij essentieel want als je symptomen begint te krijgen ben je waarschijnlijk al zo'n 5 dagen besmet. Om geen tijd te verliezen zou je een voorraadje supplementen alvast in huis kunnen halen, sowieso als je een tekort hebt aan één of meerdere stoffen, maar ook om DIRECT met een verhoogde dosis aan de slag te gaan en zo ontwikkeling van de ziekte te stoppen.

Toevallig is hier vanmorgen een pakje bezorgd met Quercitine in pilvorm, niet dat ik die nu nodig heb, maar zodra er hier huisgenoten ziekteverschijnselen krijgen kunnen we gelijk met zelf"medicatie" beginnen om het lichaam alle stoffen te geven om het virus te overwinnen. Quercitine is moeilijker verkrijgbaar dan vitamines en mineralen die gewoon in de supermarkt of drogisterij verkocht worden. Was trouwens best grappig om te zien dat de bezorger het op een sprintje zette toen ik de voordeur opende... blijkbaar had hij de afzender gelezen zodat hij wist dat het om een gezondheidsproduct gaat...

Onder de Corona-patiënten zijn vooral ouderen (gemiddeld ca. 80jr) komen te overlijden. Het is bekend dat met name ouderen tekorten aan nutriënten oplopen omdat het lichaam minder goed in staat is de stoffen op te nemen maar ook omdat ze gewoon minder eten en daardoor minder essentiële voedingsstoffen binnenkrijgen. Meestal krijgen ze wel dagelijks vitamine D toegediend maar uit eigen ervaring weet ik dat de dosis doorgaans te laag is (10mcg ipv 25) en dat de 4 andere stoffen niet worden verstrekt met grote kans op een zinktekort en daardoor geen weerstand tegen virussen.

Maar ouderdom is niet de enige reden dat mensen nutriënttekorten oplopen (wel de belangrijkste). Een slordige levensstijl met veel ongezond eten/drinken (fast food, chips, frisdranken, alcoholische dranken) komt net zo goed veel voor en zorgt zo voor zinktekorten onder alle leeftijdsgroepen. Vegetariërs moeten ook extra opletten omdat vlees en vis belangrijke zinkbronnen zijn die zij niet gebruiken. Sporters moeten goed op hun voeding letten omdat hogere fysieke inspanning tot hoger verbruik van nutriënten leidt die aangevuld moeten worden met de juiste voeding. Er zijn nog veel meer oorzaken voor zinktekort...

Een zinktekort kan dus iedereen overkomen en daarom zijn er ook sterfgevallen onder alle leeftijdsgroepen, zelfs bij volledig gezonde mensen die onvoldoende gelet hebben op hun nutriënten.

Het officiële protocol van de overheid/RIVM is om bij gezondheidsklachten in zelfquarantaine te gaan, paracetamol te slikken, goed de handen te wassen en bij het erger worden van de klachten (koorts EN hoesten) contact op te nemen met de huisarts. Geen woord over gezonde voeding en welke voedingsmiddelen dan precies, geen woord over het preventief aanvullen van nutriënttekorten maar alleen paracetamol dat niets doet tegen virussen. Er gaat op deze manier kostbare tijd verloren, meestal ontwikkelt de ziekte zich in 10 dagen tot fase 2 waar ziekenhuisopname noodzakelijk wordt en behandeling moeilijker wordt.

Ik ben dan ook niet bang voor het virus, ik weet nu hoe ik mezelf en huisgenoten kan beschermen met eenvoudige middelen. Ik heb verdorie niet eerder zo lekker gegeten als afgelopen weken omdat we wat meer op de voeding zijn gaan letten, meer vlees, vis, groente en fruit. Maar het besef dat je niet bang hoeft te zijn voor het virus is ook prettig voor je gemoedsrust, voor omgang met andere mensen en je vrij te bewegen in de openbare ruimte. Ik fiets veel en zie mensen zo angstig bewegen terwijl dat dus niet nodig is. Het is wel verstandig om grote mensenmassa's te mijden maar anderhalve meter afstand houden in normale dagelijkse situaties (winkelen, boodschappen, terras, restaurant, kapper, tandarts) is volgens mij overdreven en niet noodzakelijk. Je loopt dan wel risico om besmet te raken maar omdat de gevolgen eenvoudig bestreden kunnen worden is dat geen reden meer om de maatschappij/economie om zeep te helpen.

Iedereen moet voor zichzelf uitmaken hoe de crisis door te komen, voor mij is de crisis dankzij opgedane kennis over zelfbescherming inmiddels voorbij en dat voelt als een bevrijding. En dat wilde ik met jullie delen...
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door kockie »

Rob Elens, huisarts te Meijel, paste in Nederland als eerste de mix van HydroxyChloroquine, Zink en Azitromycine toe en genas daarmee 10 patienten van Covid19. Rob is voorstander van toepassing van deze medicatie in de eerste lijn in het milde stadium van Covid19 om daarmee de druk op de tweede lijn te verlichten. Het idee om Covid19 te bestrijden d.m.v. supplementen is ontstaan nadat het Rob Elens werd verboden door de inspectie om HCQ te gebruiken. De werking van supplementen blijkt in de praktijk voldoende groot om (milde) Covid19 te voorkomen danwel uit te doven. Dat is belangrijk nieuws.

Evert de Blok, ondernemer te Dirksland, is, zoals zoveel ondernemers, bezorgd over de duur van de Lockdown periode en van mening dat er in de media en door de overheid te weinig aandacht aan preventieve maatregelen wordt besteedt. Evert zocht contact met Rob en samen besloten ze deze website te laten ontwikkelen.
oké..... een onafhankelijke website [/cynisme]

N=10, wat was er gebeurd als deze patiënten geen zink, hydroxychloroquine en azithromycine gekregen hadden, maar suikerklontjes. Er zou een behoorlijke kans zijn dat ze dan ook genezen waren. Door selectief in artikelen te shoppen kun je ieder idee kracht bij zetten. Ik blijf gewoon mijn gezonde verstand gebruiken, eet zo goed mogelijk en blijf ver van allerlei vitamine en mineralen preparaten. Daar wordt namelijk vaak alleen de verkoper beter van. Overigens ken ik een vervent vitamineslikker die toch echt covid gehad heeft.

Wat mij betreft mogen alle lockdown protesteerders een document ondertekenen waarbij ze tekenen dat ze afzien van medische zorg als ze besmet raken met Covid. Als je willens en wetens het probleem opzoekt en gezellig op een kluitje gaat staan schreeuwen, dan breng je jezelf en anderen in gevaar. Ook de mensen waar je later gezellig bij in de supermarkt loopt en die wel netjes hun best doen om niet besmet te raken.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Ingir
Berichten: 1495
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

kockie schreef: 15 mei 2020, 10:31 Overigens ken ik een fervent vitamineslikker die toch echt covid gehad heeft.
Je kent iemand die vitamines slikt en toch Covid-19 gekregen heeft, dat is zeer goed mogelijk want zelfs als je alle stoffen in voldoende mate in je lichaam hebt kun je niet voorkomen dat je besmet raakt. Om niet besmet te raken moet iedereen zich volledig isoleren van de buitenwereld en dat is dus onmogelijk zonder onze maatschappij en economie naar de ratsmodee te helpen. Onmogelijk maar ook zeer ongewenst! Het Corona-virus zal immers altijd onder ons blijven en af en toe een uitbraak veroorzaken, al dan niet met een gemuteerde variant zoals COVID-19 ook een mutuatie is van eerdere Corona-virussen.

Dus besmetting voorkomen is sowieso onmogelijk. Je zult daarom moeten accepteren dat mensen sowieso besmet raken, dat een deel daarvan ernstig ziek wordt en een nog kleiner deel er tenslotte aan overlijdt. Zo is het altijd geweest en zo zal het ook altijd gaan gebeuren...

Het goed zorgen voor jezelf is echter altijd een goede keuze, veel bewegen en gezond eten/drinken maar ook voorbereid zijn om het lichaam extra te helpen wanneer je besmet raakt, die kans is er namelijk altijd ongeacht jouw levensstijl. Door vroegtijdig (dwz direct na de eerste symptomen) extra dosis nutriënten in te nemen geef je je lichaam de grootste kans om ontwikkeling naar fase 2 tegen te gaan en het lichaam zelf te laten genezen van het virus. Die kennis/vriend van je die COVID-19 heeft gekregen is ook genezen van het virus, ik zal niet zeggen dat dit uitsluitend door het innemen van vitamines komt, er zijn immers voldoende vitamines (A/B/E) en mineralen die totaal oninteressant zijn voor je weerstand tegen virussen. Wellicht heeft hij wél de juiste vitamines gebruikt en heeft hij zo minder ernstige ziekteverschijnselen ontwikkeld. Je zou het zelfs als bewijs van de stelling kunnen zien...

Maar het gaat mij niet om gelijk te krijgen, ik zie het als een mogelijkheid om jezelf extra te beschermen met eenvoudige maatregelen die voor iedereen beschikbaar zijn. Het gaat niet om dure medicijnen maar in eerste instantie alleen om de juiste voedingsmiddelen te gebruiken waarvan bekend is dat ze nutriënten leveren die de weerbaarheid tegen virussen vergroot. Pas in tweede instantie om voedingssupplementen wanneer duidelijk is dat je een tekort hebt aan één of meerdere stoffen, en in derde instantie een hoge dosis van deze stoffen via supplementen in te nemen. Of er boeren/fabrikanten rijk van worden zal mij een biet zijn, ik word er in ieder geval niet arm van... en het scheelt me veel stress om bevrijd te zijn van de angst voor een besmetting. Als het zover komt ben ik in ieder geval voorbereid... hé, ik ben een prepper!

Take it or leave it, ik laat jullie zien wat er mogelijk is, of je er wat mee wilt doen is helemaal aan jezelf.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Ingir
Berichten: 1495
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

Voor de vele gasten/lezers die wel geïnteresseerd zijn heb ik hieronder een overzicht gemaakt van de voedingsmiddelen die zorgen voor de benodigde nutriënten om weerstand tegen virussen op te bouwen: zink, quercetine, selenium, vitamine C en D.

Zink:
Vis (met name schelpdieren zoals mosselen, garnalen en oesters geven hoogste dosis), vlees, kaas, noten, peulvruchten, volkoren brood

Quercetine:
Kappertjes (hoogste dosis!), appels, diverse koolsoorten, sperziebonen, knoflook, rode uien, tomaat, thee en rode wijn

Selenium:
Paranoten (hoogste dosis!), vis, vlees, graanproducten en zuivelproducten

Vitamine C:
Rode paprika (hoogste dosis!), citrusvruchten, kiwi's, bessen, aardbeien, diverse koolsoorten

Vitamine D:
Vette vis, zoals makreel, haring en zalm (hoogste dosis!), vlees, eieren

Genoeg keuze om elke dag een gevarieerd menu te maken met deze voedingsmiddelen, lekker en gezond.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
willem
Berichten: 470
Lid geworden op: 30 mar 2008, 13:25

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door willem »

Ingir schreef: 15 mei 2020, 09:58 Ik ben dan ook niet bang voor het virus,
Jesus man, jij heb echt een virus te pakken, je ben niet bang maar was het wel en ben toen
steun gaan zoeken bij Jomanda of een andere medicijnman, ze hebben je Quercetine aangesmeerd
en je voelt je nu als een beer dat je de hele wereld aan kan, wat kan jij verschrikkelijk swessen,
ik hou het op de laatste 4 regels van Kockie.
Ingir
Berichten: 1495
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

Ik was inderdaad bang voor het virus. Geen behandeling mogelijk, loterij of je in de tweede fase terecht komt en mogelijk komt te overlijden... niet mijn idee van een prettig vooruitzicht. En vanuit die angst voel je ongetwijfeld de noodzaak om je af te zonderen, zoveel mogelijk thuis te werken, niet in contact te komen met andere mensen...

Nu ik meer weet over de (goede) kansen en (geringe) risico's ben ik niet meer bang voor het virus. Ik ben niet meer bang als mensen mij dicht benaderen, ga met een gerust hart naar de supermarkt, fiets dat het me een hartelust is, eet lekkerder dan ooit (vanavond bezorgde maaltijd van nabijgelegen bijna-sterren-restaurant), er komen weer mensen langs voor een borrel/gezamenlijke maaltijd... gewoon weer lekker leven dus zonder dat nare uitzicht op een mogelijke dood door het Corona-virus.

Heerlijk om daarvan verlost te zijn, tegelijk vind ik het ook bijzonder naar om te zien hoe mensen gebukt gaan onder de sociale uitsluiting dan wel vrijwillige quarantaine uit onterechte angst voor een dodelijke besmetting. Het is niet nodig, je kunt jezelf beschermen als je dat wilt, iedereen.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
LeaD
Berichten: 1162
Lid geworden op: 23 nov 2017, 17:12
Locatie: East Flanders

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door LeaD »

Ingir schreef: 15 mei 2020, 12:55 , er komen weer mensen langs voor een borrel/gezamenlijke maaltijd... gewoon weer lekker leven dus zonder dat nare uitzicht op een mogelijke dood door het Corona-virus.
Het virus zal u dankbaar zijn .
Wat nu gezongen zei de koster, de kerk staat in brand!
dormos
Berichten: 979
Lid geworden op: 24 apr 2013, 12:10

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door dormos »

Zinloze discussie dit. Ingir Osterhaus is 1 van de 17 miljoen amateur virologen die we in Nederland lijken te hebben.
Je bent gewoon een enorm egoist. Jij kunt wel zo gezond zijn dat je het virus kunt oplopen zonder er erg ziek van te worden, maar omdat jij vervolgens lekker gaat fietsen en geen afstand houdt kun je iemand die wel kwetsbaar is besmetten, en die kan daar wel dood aan gaan.
Dat kan dus iemand met diabetes, taaislijmziekte of een andere ziekte waar 'ie niets aan kan doen zijn. Of iemand met overgewicht waar jij dan ongetwijfeld van vindt dat het z'n eigen schuld is.
Wat een walgelijke "survival of the fittest" instelling!
Ingir
Berichten: 1495
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

LeaD schreef: 15 mei 2020, 13:51 Het virus zal u dankbaar zijn.
Dat weet ik niet. :|

Mocht je onverhoopt ziek worden van Covid-19 dan hoop ik van harte dat je niet 10 dagen met paracetamol gaat wachten tot je doodziek bent en in het ziekenhuis opgenomen moet worden maar dat je zelf maatregelen neemt.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door kockie »

Ik neem liever voorkomende maatregelen en kan me redelijk houden aan de afstanden, al verwacht ik dat ik het al gehad heb evenals mijn gezinsleden. Als dat zo is, dan zijn we er genadig van af gekomen.


Iets in mijn achterhoofd fluistert "Dunning Kruger"
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Ingir
Berichten: 1495
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

dormos schreef: 15 mei 2020, 14:10 Jij kunt wel zo gezond zijn dat je het virus kunt oplopen zonder er erg ziek van te worden, maar omdat jij vervolgens lekker gaat fietsen en geen afstand houdt kun je iemand die wel kwetsbaar is besmetten, en die kan daar wel dood aan gaan.
Dat weet je niet en zul je ook nooit weten. De kans is er inderdaad maar is zeer gering. In de buitenlucht is de kans op besmetting sowieso zeer gering, zeker wanneer je in beweging bent. Binnenshuis is een ander verhaal, daar loop je veel grotere kans besmet te raken als een andere besmette persoon vlakbij is. Maar zelfs daar is het risico gering gezien het aantal huisgenoten van positief-geteste Corona-patiënten dat een besmetting oploopt.

Wat het afstand houden betreft: ik probeer me daar zoveel mogelijk aan te houden, ga niet expres dichtbij andere mensen staan of zo maar heb er geen moeite mee als andere personen dichterbij komen dan 1,5 meter. Ik heb geen angst meer voor een besmetting en als andere mensen dichterbij komen hebben zij dat waarschijnlijk ook niet.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
JantjeV8
Berichten: 4015
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door JantjeV8 »

Ook kerngezonde mensen kunnen ernstig ziek er van worden. Het zullen er volgens de statistieken wel minder zijn, maar daag het niet uit.

man man man wat een beeld op de wereld.

De tips over gezond leven snappen we nu wel. Maar of gezond leven in toegevoegde preparaten moet zitten waag ik ook te betwijfelen. Ik ken ook een persoon die heel d'r leven komkommers en wortels gevreten heeft, bietensap gedronken heeft, nooit een sigaret gerookt heeft en aan longkanker op d'r 52e naar d'r eindbestemming is gebracht.
Gezond leven is een goede tip, maar ga aub niet aan het propaganderen dat dat de oplossing zal zijn. Je begeeft je op een heel, maar dan ook heel gewaagd pad!
Ingir
Berichten: 1495
Lid geworden op: 13 apr 2014, 20:36

Re: Corona crisis was niet nodig

Bericht door Ingir »

JantjeV8 schreef: 15 mei 2020, 15:06 Ook kerngezonde mensen kunnen ernstig ziek er van worden. Het zullen er volgens de statistieken wel minder zijn, maar daag het niet uit.
Dat heb ik ook gezegd, niemand is gevrijwaard van de mogelijkheid om besmet te raken, ernstig ziek te worden of zelfs te overlijden. Dus ook kerngezonde mensen kan het overkomen, al dan niet met alle essentiële voedingsstoffen in het lichaam. Zie het als autorijden met of zonder veiligheidsgordel. In mijn 35 jaar rijervaring met autorijden heb ik nog nooit in de gordels gehangen en toch doe ik de gordels elke keer trouw om. Niet omdat die gordels mij voor een ongeval kunnen behoeden maar wel om in het zeer uitzonderlijke geval dat ik een aanrijding krijg zoveel mogelijk kans op overleven dan wel beperking letsel te maken. Zo is dat ook met de kans op virusbesmettingen, de kans is relatief klein dat je überhaupt besmet raakt, zeker wanneer je een beetje nadenkt over wat je wel of niet doet als een epidemie aanstaande is (toch carnaval vieren, apres skieën en daarna massaal in de bus/trein/vliegtuig met luchtrecirculatie). En voor het kleine risico dat je werkelijk besmet raakt (zonder carnaval te vieren enz) is het wel praktisch om meer mogelijkheden tot je beschikking te hebben dan alleen paracetamol (vergelijkbaar met verwarming aanzetten na aanrijding).

Uitdagen in de zin van het virus bewust op te zoeken, kijken of je besmet kunt raken is uiteraard ook van de zotte... en is niet wat ik nastreef, kan me ook niet voorstellen dat er gezonde mensen zijn die dat zouden willen doen. Wel dat we weer een beetje gewoon omgaan met elkaar, zonder echt bang te moeten zijn voor een besmetting.
Wij wonen tegenwoordig op Bisento Hill Curaçao waar we met veel plezier een vakantiewoning verhuren. :idea:
Plaats reactie