Kiekes en.... ratten !

land- en tuinbouw, voeding

Moderator: Moderators

JantjeV8
Berichten: 4023
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Kiekes en.... ratten !

Bericht door JantjeV8 »

Een kat/katten rond laten scharrelen werkt, tot op zekere hoogte. Katten laten een lucht achter waardoor de muis en rat zich niet graag daar nestelen. Ze schromen echter niet om wat eten te roven en weer te vluchten.
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Kiekes en.... ratten !

Bericht door Dutch John »

Sinds drie dagen hebben we hier een hele grote rat: een jonge bever. Of ik daar blij van ga worden.... Het beest voelt zich prima in de vijver en laat zich 's avonds goed bekijken. Hoewel ik mij vereerd voel met de aanvulling van de biodiversiteit -dit jaar ook meer vogels en insecten- zal ik hem toch gaan wegpesten als het beest aan de bomen gaat knagen. Of zijn er instanties die hier over gaan?

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Kiekes en.... ratten !

Bericht door pelletpower »

Bever of muskusrat? Die laatste is ook een kneiter!
Lieve
Berichten: 846
Lid geworden op: 09 dec 2013, 22:11
Locatie: Flobecq Henegouwen België

Re: Kiekes en.... ratten !

Bericht door Lieve »

Ik dacht dat bevers in stromend water voorkomen. Ik zou eerder aan een muskusrat denken.
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Kiekes en.... ratten !

Bericht door Dutch John »

Dacht ik in eerste instantie ook, maar z'n staart is nogal plat en breed.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
JantjeV8
Berichten: 4023
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Kiekes en.... ratten !

Bericht door JantjeV8 »

Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Kiekes en.... ratten !

Bericht door Tim »

Mwaa,

Vind ik meevallen. Otters zijn schuw, snel en speels, ik vind het geweldig er een te zien. De (muskus)rat zie je vaak niet. De bever heeft niet alleen een grote staart. Ook een grote bek.

Dus ik denk dat John wel goed zit. Waarschijnlijk slaat ie nog niet met zijn staart, maar hij geeft al wel aan dat John's vijver, niet meer van John is.

Btw: Bever is goed te eten :fff

Tim
Plaats reactie