Houtvergasser vraag

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Kaat
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 nov 2018, 12:08

Houtvergasser vraag

Bericht door Kaat »

Beste forum leden,

Wij hebben de knoop doorgehakt en willen een houtvergasser aan gaan schaffen. Wellicht een combi met pellets.
Vrijstaand huis in het Brabantse buitengebied onder Tilburg dat we helemaal van het gas af willen hebben. Zonnepanelen en collectoren liggen er al en hopelijk kunnen we de collectoren combineren met het nieuwe systeem.

Diverse merken zoals o.a. Eta, Atmos, Solarbayer en Hargassner hebben we bekeken op internet maar dealers in Brabant (buiten eentje in Boxtel) kunnen we niet vinden. Wie heeft tips voor ons waar ergens in Brabant/Limburg een vertrouwd adres te vinden is, met de nodige kennis en ervaring, om alles te kunnen leveren en installeren ? Plus waar we wat modellen kunnen zien? Wat we kunnen vinden op internet zit namelijk allemaal in het noorden van Nederland en helaas te ver weg om even langs te gaan. Echt een voorkeur voor een merk hebben we (nog) niet dus tips hierover zijn ook meer dan welkom.

Bedankt alvast !
bertocello
Berichten: 250
Lid geworden op: 28 nov 2009, 22:10

Re: Houtvergasser vraag

Bericht door bertocello »

Wel in Belgisch Limburg maar ik ben zeer tevreden over zowel kennis als service met betrekking tot alternative energie bronnen. Eerlijke prijzen. Alleen Atmos houtvergassers. https://www.bae-technieken.be/ Elke zaterdag demonstratie van werkende houtvergasser.
Sandman79
Berichten: 1043
Lid geworden op: 15 dec 2011, 11:48

l

Bericht door Sandman79 »

Ik heb net een EDER ketel gekocht, plaatsing ben ik nog mee bezig, via de kundige verkopers van Ardea, ze voeren Atmos, Hargassner en Eder in in België. In alken heb je Illiaens, zij voeren ook een Oostenrijkse houtvergasser in, maar hebben er minder ervaring mee, er stond nog een mooie winkeldochter van een paar jaar ud in de toonzaal.
Kaat
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 nov 2018, 12:08

Re: Houtvergasser vraag

Bericht door Kaat »

bertocello schreef: 04 nov 2018, 08:22 Wel in Belgisch Limburg maar ik ben zeer tevreden over zowel kennis als service met betrekking tot alternative energie bronnen. Eerlijke prijzen. Alleen Atmos houtvergassers. https://www.bae-technieken.be/ Elke zaterdag demonstratie van werkende houtvergasser.
Hartstikke bedankt bertocello Belgisch Limburg is van hier ook goed te doen. We gaan er eens een keer kijken !
Kaat
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 nov 2018, 12:08

Re: l

Bericht door Kaat »

Sandman79 schreef: 04 nov 2018, 12:43 Ik heb net een EDER ketel gekocht, plaatsing ben ik nog mee bezig, via de kundige verkopers van Ardea, ze voeren Atmos, Hargassner en Eder in in België. In alken heb je Illiaens, zij voeren ook een Oostenrijkse houtvergasser in, maar hebben er minder ervaring mee, er stond nog een mooie winkeldochter van een paar jaar ud in de toonzaal.
Eveneens hartstikke bedankt Sandman79 en ook hier kunnen we wat mee !
Kaat
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 nov 2018, 12:08

Re: Houtvergasser vraag

Bericht door Kaat »

Helaas uit Neerpelt niets vernomen na mijn aanvraag een paar weken terug.
Wel komt er een installateur uit Eindhoven 3 januari kijken hoe de situatie hier is. Hij was door Atmos NL doorgestuurd.
Van de offerte die we van Froling ontvingen gingen we stijl achterover :wink:

Wordt vervolgd.
Plaats reactie