Pelletinfo.net - Een site over houtpellets...

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
pelletinfo.net
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 nov 2008, 09:12

Pelletinfo.net - Een site over houtpellets...

Bericht door pelletinfo.net »

Beste houtpelletfans

Ik ben al een tijdje bezig een website aan het uitbouwen ivm met houtpellets: http://www.pelletinfo.net
en heb de site nu recent uitgebreid met een aantal opties:
- een databank met leveranciers, waar je zelf ook jouw leverancier of bedrijf kan ingeven
- een databank voor pelletprijzen, ook met inputmogelijkheden
- een pagina met pelletkachel-handleidingen

Coming soon: een databank met technische gegevens van pelletkachels!

Als je even langssurft, vergeet dan niet om onze poll te beantwoorden: is er vraag naar een pelletinfo-forum of niet?

Pelletinfo-man
http://www.pelletinfo.net Alles over houtpellets!
Albert van WdJ
Berichten: 1534
Lid geworden op: 05 jan 2009, 12:09
Locatie: regio Dordrecht

Re: Pelletinfo.net - Een site over houtpellets...

Bericht door Albert van WdJ »

Wat betreft je forum poll.
Er bestaat een prachtig pelletforum nlhttp://pellets.forummotion.com/
Wat mij betreft moet je niet teveel fora krijgen.

Zelf vind ik je site wel mooi en informatief, maar het bevat veel te veel reclame. Waarschijnlijk handel je zelf of ben je zakelijk betrokken bij de pellethandel?

Ik vind op je site ook geen info wat je doel is of missie. Een beetje wantrouwend mag je dan toch wel worden?

Wanneer je kijkt naar dit ecologieforum zie je in het geheel geen ads of banners etc. Dat komt helder over. Geen consumentenverleiding maar open discussie en info. Daarvoor komen de meesten hier.

Albert
Change, before you have to.
mark
Berichten: 517
Lid geworden op: 31 jan 2006, 20:19
Locatie: maartensdijk

Re: Pelletinfo.net - Een site over houtpellets...

Bericht door mark »

Spijker op zijn kop Albert. Ik vind het ook op het randje.

groet Mark
pelletinfo.net
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 nov 2008, 09:12

Re: Pelletinfo.net - Een site over houtpellets...

Bericht door pelletinfo.net »

Albert,

Ik ben niet betrokkken bij de pellethandel, op geen enkele manier! De site is erg objectief opgesteld zonder dit of dat merk voor te trekken. En inderdaad er staat reclame op de site, maar dat compenseert enkel mijn hosting en domeinkosten (nauwelijks).
Ergens vind ik het wel triest dat een site die gratis info aanbiedt, onmiddellijk verdacht wordt van handel of links met de industrie.

Ik ken het pelletforum goed, het is rond dezelfde tijd opgestart als Pelletinfo.net.
Ondertussen is het wel duidelijk dat ik zelf geen nieuw forum ga toevoegen.

Groeten
Koen
Laatst gewijzigd door pelletinfo.net op 05 dec 2009, 02:04, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.pelletinfo.net Alles over houtpellets!
account verwijderd
Berichten: 2127
Lid geworden op: 05 okt 2009, 23:49
Locatie: verwijderd

Re: Pelletinfo.net - Een site over houtpellets...

Bericht door account verwijderd »

Ik weet wel een pellethandeltje voor weinig,

Het komt daar met binnenvaartschepen tegelijk aan.
Het ligt op een overdekte megahoop en ligt klaar voor de centrale's.
Er rijden constant 4 grote shovels rondt.
Als particulier kun je daar gewoon kopen. Neem wel een grote aanhanger mee.

Voor meer info svp mailen
Verwijderd
pelletinfo.net
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 nov 2008, 09:12

Re: Pelletinfo.net - Een site over houtpellets...

Bericht door pelletinfo.net »

Michel,

Ik vrees dat je moet opletten met deze pellets! Voldoen vaak aan geen normen, zijn dikwijls 8mm tot zelfs 12 mm, bevatten redelijk wat vocht en as,...
Zeker niet geschikt voor de gangbare pelletkachels denk ik. Eerder voor de robuustere ketels (en dan nog).

Ik heb eens Canadese industriële houtpellets gezien waar je hier en daar wat stukjes plastic in terugvond! Ecologisch :?

Koen
http://www.pelletinfo.net Alles over houtpellets!
account verwijderd
Berichten: 2127
Lid geworden op: 05 okt 2009, 23:49
Locatie: verwijderd

Re: Pelletinfo.net - Een site over houtpellets...

Bericht door account verwijderd »

Je mag toch verwachten dat het 100% biologisch is.
Of is biomassa niet echt biomassa maar een compound van hout en plastic?
Verwijderd
Brit
Berichten: 801
Lid geworden op: 25 okt 2007, 20:37
Locatie: Christchurch

Re: Pelletinfo.net - Een site over houtpellets...

Bericht door Brit »

michel schreef:Of is biomassa niet echt biomassa maar een compound van hout en plastic?
Het is toegestaan om een beperkt gedeelte aan vervuiling te hebben in je biomassa, omdat het lastig is om alle plastiks, spijkers en geverfde labels uit je hout te halen. In de EU mag dit echter maar zeer weinig zijn, ik geloof zelf veel minder dan 1%.
Maar als ik me niet vergis is de vuilverbranding ook een wijze van groene energie (let op, geen biomassa :mrgreen: ) op wekken, al bestaat dat toch grotendeels uit olie-kunststoffen....... :?
Groeten, Brit.

Ik bekijk het liever vanaf de andere kant.....
JantjeV8
Berichten: 4034
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Pelletinfo.net - Een site over houtpellets...

Bericht door JantjeV8 »

Er zijn bedrijven die na de seizoenen de bodems in de glastuinbouw op komen ruimen en vernieuwen voor het volgende teelseizoen. Veelal worden die bodems in speciale matten of zakken uitgelegd. Afhankelijk van het gewas zit er een ander product in die matten of zakken.

In elk geval is et allemaal voorzien op bulk: snel leggen en snel verwijderen. Dat verwijderen gaat veelal onder het motto 'composteren'. Die zooi wordt op grote hopen gegooid inclusief die zakken en matten, grove stukken worden vermalen en als zogenaamde compost terug de detailhandel ingebracht. Ze noemen dat ook ecologisch, biomassa of wat dan ook. Persoonlijk heb ik er vraagtekens bij of dat spul wel zo ecologisch is, sta er niks van te kijken als ze datzelfde spul laten drogen en verbrandingskorrels van maken...
Plaats reactie