Workshop ZEISEN op 3 oktober 2015 in Schijndel

Hierin worden mededelingen gedaan betreffende dit forum. Discussies over andere onderwerpen svp in de betreffende categorie.

Moderator: Moderators

pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Workshop ZEISEN op 3 oktober 2015 in Schijndel

Bericht door pelletpower »

Survival zie ik meer als buffelen in de bergen.

Klepelen zie ik ook als de oplossing. En dan een zitmaaier voor de kinderen. Kunnen ze wat bijverdienen. Helemaal fout, ik weet het. Maar dan vraag ik me af, moet ik iemand betalen om te klepelen. Of gaan we voor een minitractor. In hoeverre heb je een minitractor nodig om wat te tuinieren? Binnen de permacultuur redelijk overbodig, maar wel te gebruiken als maaier, frees enz.
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Workshop ZEISEN op 3 oktober 2015 in Schijndel

Bericht door Pietje »

Kom eerst maar eens zeisen ;-)

Voorkeur voor aanvangstijd? En ideeen voor de daginvulling?
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Workshop ZEISEN op 3 oktober 2015 in Schijndel

Bericht door jwardenier »

Ik denk als aanvangstijd 10 30 , mits mijn chauffeur het daarmee eens is vertrekken we om 8.30 uur ,ruim 1,5 uur rijden .
We zouden kunnen beginnen met haren, als ieder zoveel mogelijk eigen zeis en haar gereedschap mee neemt .
Daarna afstellen van de zeis en strekelen , Als D J dan wat wil vertellen en voordoen , houding en maai hoogte ,gazon zeis.
Daarna kan de Oostenrijker en de Hollandse zeis gedemonstreerd worden .
Voor wie geen zeis heeft , de mijne mogen gebruikt worden , ik kan een blad extra mee nemen met haarspit [oefen materiaal]
Waarna we een begin met het maaien kunnen maken .
De vorige dag hadden we niet echt een programma en leerden we van elkaar ,dat beviel me eigenlijk wel ,dus stel ik voor om het nu ook zo te doen , Veel ruimte om met elkaar te stoeien met de zeis , als we zien dat iemand de zeis op de kop houd gaan we er bij staan om te kijken of dat ook werkt, zo niet kijken we of het anders kan .
Vooraf een bakkie koffie? en wat doen we tussen de middag . brood trommeltje mee?.
gr John
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Workshop ZEISEN op 3 oktober 2015 in Schijndel

Bericht door Tim »

Hey,

Goed plan. Broodtrommel mee, cake mag ook :mrgreen:

Behoort vuurtje stoken ook tot de mogelijkheden?

John: Ik pas me aan als chauffeur, prima dus.

Tim
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Workshop ZEISEN op 3 oktober 2015 in Schijndel

Bericht door Pietje »

Verzamelen voor 11:00 met koffie, thee en wat er nog meer is/komt.
11:00 start door John W. met het onderhoud / scherpen
Ergens daarna door DJ het zeisen zelf,
ergens daarvoor, tussen en/of na lunch, en de middag zal zich wel vullen.

Er is een veranda van 4x8 meter, dus ook met minder weer kunnen we droog zitten.
Er is een vuurplaats met 1-poot waar iets aan kan hangen en waar een hoop mensen omheen kunnen zitten
Er is tijd, en zelfs mogelijkheid tot overnachten (op pas gemaaid gras ;-) of in het oude huis.
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
petra
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 aug 2015, 21:10

Re: Workshop ZEISEN op 3 oktober 2015 in Schijndel

Bericht door petra »

Ik denk even kijken hoelang het rijden is, maar dat is 02.15uur, als het verkeer meezit :?
dat wordt mij iets te enthousiast. Ik hou mij aanbevolen als er wat in het noorden komt!
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Workshop ZEISEN op 3 oktober 2015 in Schijndel

Bericht door jwardenier »

Petra gezien de tijd van het jaar zal dit voorlopig de laatste zijn , bij genoeg belangstelling kan er natuurlijk wat geregeld worden .

Dan het volgende , ik heb mijn stoom cleaner uit elkaar gehaald , hield schroefjes over , heb ik bij een wekker ook altijd .
wie kan ik blij maken met het binnenwerk ,spiraal met rookgas verhitter , was bij mij bedoeld voor een projectje maar ik heb er nog zoveel op stapel staan dat er voorlopig niets van komt , hij is gratis ,wel leuk om te zien wat er mee gedaan wordt .
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Workshop ZEISEN op 3 oktober 2015 in Schijndel

Bericht door jwardenier »

Deze week ga ik nog een keer naar Baflo , ik kan dus op terug weg het een en ander meenemen .
Aangezien ik een beperkt budget heb ,graag complete zeisen bestellen en betalen bij de smid, kleine dingetjes kan ik voorschieten en kunnen 3 oktober dan overgenomen worden . Prijslijst is bij Kockie .
Wat mee genomen moet worden graag voor woensdag aan mij doorgeven ik denk donderdag te gaan rijden .
Let wel niet betaalde spullen krijg ik niet mee .
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: Workshop ZEISEN op 3 oktober 2015 in Schijndel

Bericht door pelletpower »

Tim, had je nog hamer en pen spit split of hoe dat ook heet? Anders vraag ik JW wat mee te nemen.
Ernest Dubois
Berichten: 723
Lid geworden op: 24 okt 2013, 20:12
Locatie: Oostrum/Mesa

Re: Workshop ZEISEN op 3 oktober 2015 in Schijndel

Bericht door Ernest Dubois »

Ik dacht ik woon tussen jouw, John, en Blaflo. Hier is je kans om dat emmer van 25 liter Stockholmteer op te halen voor de spot goedkoop prijs van 75€.
Werken, das leuk.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Workshop ZEISEN op 3 oktober 2015 in Schijndel

Bericht door Tim »

pelletpower schreef:Tim, had je nog hamer en pen spit split of hoe dat ook heet? Anders vraag ik JW wat mee te nemen.
Yep, neem ik mee.
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Workshop ZEISEN op 3 oktober 2015 in Schijndel

Bericht door Pietje »

jwardenier schreef:Deze week ga ik nog een keer naar Baflo , ik kan dus op terug weg het een en ander meenemen .
John, kun jij voor mij meenemen wat nodig is om de zeis te onderhouden: aambeeld/strekel, wat nodig is.

Ik zal een zeis bij Van Cranenbroek halen, die kan terug als 'ie met consent afgekeurd wordt :lol: Maar als hij bevalt, dan is de winkel 2km verderop en zijn er zo bijgekocht. Blad 60.-, steel 27.- uit mijn hoofd.

De catering komt helemaal in orde: Marleen heeft assistentie van Diny :-)

Morgen probeer ik bij 1 van de omliggende grasakkers te vragen of ze een paar honderd m2 kunnen laten staan voor ons; ik vermoed dat ze deze week gaan maaien... Dan hebben we een paar soorten gras meer om te proberen.
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Workshop ZEISEN op 3 oktober 2015 in Schijndel

Bericht door kockie »

jwardenier schreef:Deze week ga ik nog een keer naar Baflo , ik kan dus op terug weg het een en ander meenemen .
Ik ben inmiddels in onder/behandeling..... (met de betreffende smid)
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Workshop ZEISEN op 3 oktober 2015 in Schijndel

Bericht door Dutch John »

Het wordt goed weer, dus wij overwegen die 35 km per fiets af te leggen. Het enige dat ons doet twijfelen is zwaar ruilmateriaal voor Tim. Dat zal hier opgehaald moeten worden. Wie wil dat doen? Kockie? Tim zelf?

JW,

Ik kijk even of ik zelf een wetsteenhouder kan fabriceren. Ik laat het voor woensdag weten.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Workshop ZEISEN op 3 oktober 2015 in Schijndel

Bericht door kockie »

John,

Ik/wij willen jullie ook wel meenemen als de botten te stram worden om te fietsen :mrgreen:

We komen praktisch langsrijden bij jullie. Ophalen van spullen (hoe veel en hoe groot?) is dus geen probleem.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Plaats reactie