Testbericht

Hierin worden mededelingen gedaan betreffende dit forum. Discussies over andere onderwerpen svp in de betreffende categorie.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door kockie »

Dirk Bauwens schreef:Het forum kan eventueel manueel overgebracht worden. Een soort monnikenwerk, maar toch te doen.

Maar, zoals het er echter nu uitziet, lijkt men bij de 12 Ambachten niet ge?nteresseerd in een oplossing van buitenuit.

Dirk Bauwens
Als het manueel kan, kan het ook met een script.... Een kennis van me heeft er al even naar gekeken en denkt dat het wel mogelijk is. Alleen heeft de beste jongen geen tijd om er wat aan te doen en ook is er bij hem geen interesse in dit forum. Kan ik hem ook niet kwalijk nemen dat hij er nog niet zoveel zin in heeft.

Jammer dat de 12 ambachten nog niet echt willen meewerken. Het is niet mijn bedoeling om een soort dissident te worden. Ik wil alleen graag een overzichtelijker forum, waarin je met een druk op de knop kunt zien welke topics je nog niet bekeken hebt. Dat mis ik vreselijk in het huidige forum. Je moet echt zoeken wat je wel en niet hebt bekeken.

ALs meer mensen een goedkeuring over het testforum laten blijken, komen de 12ambachten misschien over de brug :) Ik wil ze ook met alle plezier helpen om hiermee verder te komen (voor zover mijn tijd het toelaat)
Dirk Bauwens
Berichten: 1301
Lid geworden op: 28 jan 2006, 23:52
Locatie: Sint-Niklaas, België

Bericht door Dirk Bauwens »

kockie schreef:
Het is niet mijn bedoeling om een soort dissident te worden.
Dat is ook mijn bedoeling niet! Naar het schijnt, is dissident zijn geen pretje.

Maar, wat te doen, wanneer men door een aantal gebeurtenissen (als het ware) gedwongen wordt ?

Wel, dan ben ik nog liever een eerlijke dissident dan een oneerlijke volgeling.

Dirk Bauwens
Bert
Berichten: 133
Lid geworden op: 06 feb 2006, 21:43

Bericht door Bert »

Kockie,

Ben net geregistreerd en wil hierbij nog eens duidelijk herhalen dat dit forum
ook "mijn goedkeuring heeft". Het is een verademing na dat gedoe in het DTA forum.

Ik weet niet wat er zo bijzonder is aan Antenna als webhost, behalve het feit dat Antenna sociaal bewogen lijkt te zijn en konsekwent blijft in het aanbieden van vrij weinig voor veel geld.

Het WebBBS, het forum van DTA is een verouderde bulletin board. De versie die Antenna aanbiedt is WebBBS 3.21, terwijl al sinds 2002 versie 5.12 beschikbaar is en versie 6 zo goed als klaar is. WebBBS is shareware, ?50 vraagt de maker. Ja, het is een ??nmansbedrijfje, dit in tegenstelling tot phpBB, waar door een grote internationale groep mensen aan wordt gewerkt, volledig gratis en, heel belangrijk naar de toekomst toe, Open Source is!

WebBBS maakt geen gebruik van een database, zoals je wellicht weet. Alles wordt in een tekstbestand opgeslagen, een "flat file". PhpBB heeft wel een database nodig. Helaas is dat bij Antenna weer een extra, waarvoor betaald moet worden....Misschien speelt dit mee in de houding van DTA?

Nogmaals dank voor deze "zet" en ...we zien wel.
Vriendelijke groet,

Bert Vercauteren
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door kockie »

Zolang het dataverkeer niet uit de hand loopt, mag dit forum best op mijn server blijven staan.... Als het wel uit de hand loopt, zien we wel weer verder :lol:

De site staat nu op mijn development (noem het test) server, maar ik denk dat ik m binnenkort maar even ga verhuizen naar de "echte" webserver.

Tegen die tijd doe ik wel even bericht, dan zal het forum even 10 minuten down gaan en zal er een ander adres ingetypt moeten worden.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
anooniem
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 feb 2006, 15:40
Locatie: durf ik niet te zeggen...

Bericht door anooniem »

kockie schreef:Zolang het dataverkeer niet uit de hand loopt, mag dit forum best op mijn server blijven staan.... Als het wel uit de hand loopt, zien we wel weer verder :lol:
Kockie,

Ik begin me zorgen te maken. Wat bedoel met: "zien we wel weer verder" en dat grijnslachje daar achteraan ? Wat zijn je plannen ? Ik hoop dat mijn anonimiteit niet in het gedrang komt!
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door kockie »

Kijk jij maar uit dat ik je anonimiteit niet onthul..... :D


Wat ik bedoel met het "grijnslachje" is dat ik anders nog wel een plaatsje op internet weet om dit forum op te zetten. Enige verandering wordt dan een ander adres (alhoewel dat ook wel te ondervangen is). Ik beheer een paar sites die nauwelijks dataverkeer genereren, maar waar wel voor betaald wordt... Wordt die webspace ook eens nuttig gebruikt 8)

En ik heb geen plannen met het forum, het is immers nog steeds een test-forum.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
christophe
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 feb 2006, 23:26
Locatie: zwalm (belgie)
Contacteer:

Bericht door christophe »

en dat zeker mag blijven bestaan!

http://www.bouwinfo.be is ook ontstaan als testforum (over algemeen bouwen)
in eerste instantie een "beetje" met de DTA nadelen/layout,
maar al snel waren er veel gebruikers en heeft de stichter beslist om deze forumlayout te nemen die jij nu hebt genomen. die nieuwe layout draait ondertussen een goed jaar, met superveel gebruikers, en het probleem is daar nu dat de database te groot is geworden.

daar is het wel zo dat de google-ads voor een deeltje de hostkosten van het forum terugbetalen :) kan er hier ook niet zoiets worden gedaan? dan moet je het niet meer helemaal gratis doen, en krijgt het forum ook de kans om ECHT te groeien (want mits de juiste kanalen kan het een snelle boom krijgen!)
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door kockie »

Wat je dus voorstelt is om het forum op eigen pootjes te gaan zetten. Tja, ik weet niet helemaal wat ik hiermee moet. Dit forum is nog steeds bedoeld als manier om aan te tonen dat het ook anders, cq beter kan. Ik hoop nog steeds dat DTA deze (of een gelijkwaardige) layout wil overnemen.

Als ze op de oude voet door willen gaan, dan zal er een op zichzelf staand forum opgezet moeten worden. Dit testforum draait op dit moment op mijn prive development server (schrik niet, dit is een AMD-K6 350 MHZ :) ). Deze server is aangesloten op een adsl lijn met 1 MB upload. Bij lichte belasting geen probleem dus. ALs het forum echt gaat groeien, moet er ook een echte hosting komen.

Laat jullie ideeen maar eens horen :)
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
christophe
Berichten: 34
Lid geworden op: 10 feb 2006, 23:26
Locatie: zwalm (belgie)
Contacteer:

Bericht door christophe »

proberen te verbroederen met een ander energieinitiatief dat een goede host heeft :)
Dirk Bauwens
Berichten: 1301
Lid geworden op: 28 jan 2006, 23:52
Locatie: Sint-Niklaas, België

Bericht door Dirk Bauwens »

Waarom zou een forum zonodig moeten groeien ?

Als het forum echter groeit ?n dat om allerlei eenvoudige en goede redenen, dan heb ik er geen bezwaar tegen.

Maar ik ontmoet op de eerste ontmoetingsdag van dit forum oneindig veel liever 200 gelijkgezinden, dan een meute van 2000 waar ik geen enkele band mee kan hebben!

Dirk
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door kockie »

Als ik kijk hoe snel dit forum gegroeid is (in 2 weken), verwacht ik wel dat het nog iets verder zal groeien. Ik verwacht niet dat "we" 1000 leden gaan halen, maar misschien wel zoveel dat mijn adsl lijntje het niet meer aankan. Maar wie dan leeft, wie dan zorgt.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Dirk Bauwens
Berichten: 1301
Lid geworden op: 28 jan 2006, 23:52
Locatie: Sint-Niklaas, België

Bericht door Dirk Bauwens »

Zo is dat Kockie! Alleen denk ik dat het forum, hopelijk langzaam :!: , de 1000 "leden" of "lezers" ruimschoots zal overstijgen!

Dirk
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door kockie »

Dirk Bauwens schreef:Zo is dat Kockie! Alleen denk ik dat het forum, hopelijk langzaam :!: , de 1000 "leden" of "lezers" ruimschoots zal overstijgen!

Dirk
Mee eens :!:
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Plaats reactie