Server perikelen

Hierin worden mededelingen gedaan betreffende dit forum. Discussies over andere onderwerpen svp in de betreffende categorie.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Server perikelen

Bericht door kockie »

Zoals jullie misschien wel gemerkt hebben is het forum de laatste tijd wat slechter bereikbaar. Een en ander hangt samen met een server die de geest aan het geven is :( We zijn hard aan het werk om een nieuwe in de lucht te krijgen en we hopen klaar te zijn voordat het ding z'n laatste adem uitblaast. Het kan dus de komende dagen af en toe zo zijn dat het forum even afwezig is. Iedere dag worden backups gemaakt, dus de hier verzamelde informatie zal wel aanwezig blijven!

Door een foutje in de bios stond de tijd op de server even niet goed. Vandaar dat alle topics als niet gelezen te boek staan.

Mijn excuses voor het ongemak.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
mark
Berichten: 517
Lid geworden op: 31 jan 2006, 20:19
Locatie: maartensdijk

Bericht door mark »

Hoi,

Blijven beademen die server :cry: . En wat mij betreft geen ongemak. Komt dit omdat je in het begin vertelde dat je server maar een bepaalde hoeveelheid aan kon of gewoon problemen met de houdbaarheids datum van de server.

gr mark
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door kockie »

Dit zijn wat houdbaarheidsproblemen.... Het is namelijk een athlon1400 die het werk doet. Een van de harddisk controllers is uitgevallen, op zich geen probleem, maar de rest is nu ook niet helemaal stabiel meer. De nieuwe server staat al klaar, maar moet nog ingericht worden. En daar wordt nu hard aan gewerkt.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Bericht door kockie »

De houdbaarheidsproblemen werden steeds erger :(

Zoals te lezen in dit bericht is het forum inmiddels overgezet. Een aantal andere non-commerciele sites moet nog volgen.... Misschien wordt het tijd eens een inzamelingsactie te houden voor het huren van serverruimte in een echt datacenter.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
mark
Berichten: 517
Lid geworden op: 31 jan 2006, 20:19
Locatie: maartensdijk

Bericht door mark »

Hoi Kockie,

Goed idee. We horen wel hoeveel het gaat kosten. Velen hebben nu iets geld over van het donateursschap van de dta. Kunnen we nu investeren in een wel werkend iets. Teminste zonder censuur en naar elkaar luisteren en helpen.

gr mark
Laatst gewijzigd door mark op 24 nov 2006, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
mickenhans
Berichten: 114
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:58
Locatie: Elburg

Bericht door mickenhans »

Ik wil toch een pluim geven aan de mensen die zo veel moeite en tijd in dit forum steken. Ik noem geen namen, er zijn meer leden die de zelfde namen in hun hoofd hebben als ik.
Hulde!

Hans
Dirk Bauwens
Berichten: 1301
Lid geworden op: 28 jan 2006, 23:52
Locatie: Sint-Niklaas, België

Bericht door Dirk Bauwens »

mark schreef:Hoi Kockie,

Goed idee. We horen wel hoeveel het gaat kosten. Velen hebben nu iets geld over van het donateursschap van de dta. Kunnen we nu investeren in een wel werkend iets. Teminste zonder censuur en naar alkaar luisteren en helpen.
Ik ga volledig akkoord met Mark! Ik denk dat dit forum in vele opzichten behoorlijk gezond is en veel te bieden heeft. Dit (helaas!) in tegenstelling met wat DTA tegenwoordig te bieden heeft. Dat moet ook gezegd kunnen worden.

Dirk
Plaats reactie