Batchrocket.eu: informatie site

Hierin worden mededelingen gedaan betreffende dit forum. Discussies over andere onderwerpen svp in de betreffende categorie.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2186
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door benthuis »

Duits zou ik bij kunnen helpen. Eventueel gesteund door een echte ...
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door kockie »

Heb je chinees ook nog op het programma staan? Niet dat ik het kan, maar bekenden wel.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door peterberg »

benthuis schreef: 22 sep 2018, 19:41 Duits zou ik bij kunnen helpen. Eventueel gesteund door een echte ...
Dank voor het aanbod Ben, een autochtone Duitser heeft maanden geleden aangeboden om de vertaling te doen en hij heeft kort geleden weer contact opgenomen. Als ook dat voor het eind van het jaar geen resultaat oplevert dan kom ik weer bij jou.
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door peterberg »

kockie schreef: 22 sep 2018, 19:50 Heb je chinees ook nog op het programma staan? Niet dat ik het kan, maar bekenden wel.
Chinees zou ook nog steeds kunnen vanwege de enorme bevolking. Maar het wordt moeilijk om iemand te vinden die affiniteit met het onderwerp heeft en bereid is de vertaling te doen. En het is nog maar de vraag of mensen in China deze site rechtstreeks kunnen zien.
Maar mocht je iemand kennen die er voor voelt dan hou ik me van harte aanbevolen.
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door kockie »

ik zal eerst eens vragen of ie vanuit china te zien is
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door kockie »

Ik kan er met en zonder VPN op. Super snel ook, meestal zijn websites van buiten China wat langzaam, maar deze dus niet
Ik heb 'm (mijn neef die in China woont en daar Chinees studeert) nu gevraagd of ie interesse heeft om te vertalen. Vorig jaar had hij daar wel oren naar.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door peterberg »

Het wordt hoe langer hoe interessanter. Ambitieus, dat ook.
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8533
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door kockie »

Hij wil op zich wel, hij vraagt zich alleen af of hij al het jargon kan vertalen
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door peterberg »

Vrijwel elke vertaler heeft daar problemen mee. Het leuke is dat hij kan kiezen hoe hij het noemt, als het de lading maar ongeveer dekt. Voor een deel bestaat het jargon natuurlijk uit woorden en aanduidingen die ook in de bron-taal nog niet bestonden. Soms vertalen ze de voornaamste woorden toch maar wel zo goed en zo kwaad als het gaat en soms blijven ze de Engelse termen maar gebruiken bij gebrek aan een alternatief.

In het Spaans is de aanduiding nog steeds BBR, terwijl het formaat dat bedoeld wordt er in inches achter staat. Een 150 mm batch box rocket systeem wordt dan in het Spaans BBR6, de afkorting en de maat hebben een andere betekenis gekregen.
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door peterberg »

Vandaag is in de ochtend een nieuwe mijlpaal gepasseerd: sinds het online gaan in april 2016 is de batchrocket.eu site bekeken door 100.012 unieke bezoekers. In september was mijn schatting vóór Kerstmis, het blijkt nu ruim twee weken eerder te zijn gebeurd.

Zoals het zich nu laat aanzien wordt het aantal van 300.000 keer bekeken in de tweede helft van februari overschreden, dat staat nu op 277.126 keer.
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
WillemLimmen
Berichten: 149
Lid geworden op: 19 okt 2014, 11:47

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door WillemLimmen »

Peter gefeliciteerd met de mijlpaal!

Jouw ontwerp in mijn kook-oven-verwarming rocket 75 op mijn boot is werkelijk fantastisch. Hij is gek op oude pallets en in ruil daarvoor blijft het aan boord lekker warm (ca. 25 graden met een buitentemperatuur van om het vriespunt) en heb ik ten alle tijde een hete kookplaat en oven. Gasverwarming is verwijdert en verkocht.

Donatie voor je idee en inspanningen kun je in januari tegemoet zien.

Groeten en veel succes, Willem
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door peterberg »

Dank je wel, Willem, altijd leuk om te horen/lezen dat iemand een succesvolle toepassing heeft gebouwd.

Vandaag, 28 januari 2019 is het totale aantal views de 300.000 gepasseerd. In december schatte ik nog dat het in de tweede helft van februari zou gebeuren. Op dit moment, 11:31 u, is de site 300.124 keer bekeken door 108.314 unieke bezoekers.

Gebruik neemt over het hele jaar gezien nog steeds langzaam toe, met uitschieters vanuit sommige landen nu en dan. Tussen Kerstmis en de jaarwisseling bijvoorbeeld kwamen er in een paar dagen tijd ineens een ruime 100 Denen tegelijk bij met nog een toegift op 15 januari. Geen idee waar dat door veroorzaakt werd, mogelijk een lezing of een workshop.
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door peterberg »

Op de site is een gemodificeerde floor channel toegevoegd. Volgens de laatste inzichten werkt het beter om de liggende buis twee keer de doorsnede van de staande te hebben. Terwijl de staande ook nog wat langer is. Op deze manier wordt de verse lucht in de bovenste helft van de poort aangevoerd. Er is een plaatje en een te downloaden SketchUp versie 8 bestand beschikbaar.
http://batchrocket.eu/ontwerpen#preport
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door peterberg »

Afgelopen nacht heeft het totaal unieke bezoekers van batchrocket.eu de 150.000 overschreden. Op 10 december 2018 was dat 100.000, wat betekent dat in 14 maanden er 50.000 nieuwe bezoekers zijn bijgekomen.
Het aantal bezoeken lag vannacht op 409.777.

Met nieuwe vertalingen wil het niet vlotten. Russisch ligt stil, Chinees, Duits en Portugees zijn niet van de grond gekomen en mijn Italiaanse vertaler is al maanden onbereikbaar.
Helaas woont (of woonde) mijn corrector Engels in de omgeving van Sidney en is ook niet meer bereikbaar, waarschijnlijk als gevolg van de bosbranden. Die Engelse vertaling vormt de basis voor alle andere vertalingen, zonder dat kan verdere uitbreiding niet doorgaan.

De ontwikkelingen van de double shoebox rocket zijn nog helemaal niet op de site gepubliceerd, het wordt hoog tijd dat ik daar aan begin. Een lichtpuntje is dat ik een workshop ga leiden in de Antwerpse Kempen van 1 t/m 7 mei. Het project heet Robur op den Eik, de massa kachel is daar een klein deel van. Het wordt een double shoebox met bell en twee banken onder een hoek van 45 graden met de bell. Met deze implementatie kan wat meer ervaring verkregen worden met de DSR2 verbranding kamer.

Qua constructie lijkt het veel op het ontwerp voor de workshop in Mallorca van november 2017.
DSR2+dubbelB1.jpg
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
Gebruikersavatar
peterberg
Moderator
Berichten: 2522
Lid geworden op: 02 mar 2007, 18:09
Locatie: Den Haag

Re: Batchrocket.eu: informatie site

Bericht door peterberg »

Enige tijd geleden heeft zich een nieuwe vertaler naar Russisch gemeld. Na wat aanloop problemen (voornamelijk aan mijn kant) is er weer schot in deze vertaling, compleet in Cyrillische lettertekens. Pfhoei! Hele klus om met zoiets te werken, elke paragraaf moet gecheckt of het wel de juiste is, idem voor elke titel en kopje. Maar het is gelukt, het hoofdstuk Bouwen is klaar.
groeten, Peter
+52° 1' 47.40", +4° 22' 57.80"
Plaats reactie