Waar vind ik echt schone grond in Z-Limburg voor bakken om zelf groenten in te kweken?

land- en tuinbouw, voeding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Kweekster
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2019, 09:43

Waar vind ik echt schone grond in Z-Limburg voor bakken om zelf groenten in te kweken?

Bericht door Kweekster »

Ik wil graag groenten gaan kweken maar de grond in mijn achtertuin is te vervuild om daarin rechtstreeks te kunnen kweken.
Daarom overweeg ik om in verhoogde bedden te gaan kweken: grote bak(ken) maken van met lijnolie geïmpregneerde planken met daarin worteldoek. Nu is alleen de vraag: hoe kom ik aan ECHT schone grond? Ik lees wel vaker dat er hier in de omgeving 'schone grond' wordt aangeboden uit achtertuintjes maar ik heb sterk mijn twijfels bij de 'schoonheid' van die grond, zeker gezien het feit dat ik in de Oostelijke Mijnstreek in Limburg woon.
Wie weet een betrouwbare schonegrond-bron in Z-Limburg?

Even voor de duidelijkheid: ik wil niet alle grond in mijn tuin afgraven en vervangen, mijn tuin is daarvoor te groot en mijn beurs te smal.
Martinus87
Berichten: 37
Lid geworden op: 25 feb 2016, 21:17

Re: Waar vind ik echt schone grond in Z-Limburg voor bakken om zelf groenten in te kweken?

Bericht door Martinus87 »

Kijken naar leveranciers die leveren met een schoon grond verklaring. Al is het maar de vraag hoe schoon het dan is.

Zelf grond/compost maken kan altijd schoon, maar is veel geduld voor nodig.
Plaats reactie