Een tiny forest in je achtertuin

land- en tuinbouw, voeding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Tom op eigen houtje
Berichten: 45
Lid geworden op: 31 jan 2017, 23:01
Locatie: Rimburg

Een tiny forest in je achtertuin

Bericht door Tom op eigen houtje »

Hoi iedereen ik kwam deze tegen en dacht dat er hier meschien wel mensen waren met de ruimte en de wens een klein bos aan te leggen
Ik plaats even een linkje dan hoef ik niet alles over te typen

https://www.ivn.nl/afdeling/ubach-over- ... dium=email

Ik vind het een mooie idee
Maar heb er niet echt de ruimte voor helaas
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Een tiny forest in je achtertuin

Bericht door jwardenier »

Ik ben bos aan het aanleggen ,heb deze winter 25 are ingeplant en tussen de rij wilgen van 250 m overal een bij tussen gezet ,ben nog niet klaar met deze werkzaamheden ,het volgende projectje zal een dubbele rij wilgen zijn ,en daarna een meidoornhaag ,hopelijk houd deze de wolf buiten de omheining ,er staat nog een stuk bos ingepland van 50 are ,hoofdzakelijk wilg en tamme kastanje ,maar dit is voor volgend winter .
Om mee te doen ,het geld/boompjes , zullen welkom zijn ,het gedoe er om heen niet ,Mijn doel is zelfredzaamheid ook in brandhout ,we zullen uiteindelijk 1,5 ha bos hebben aan bos walletjes en strookjes bos , heb wat teveel grond nu we het zo klein mogelijk houden , bedankt voor deze link.ga het overdenken.
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Een tiny forest in je achtertuin

Bericht door jwardenier »

Ze verzamelen wel erg veel gegevens van aanmelders ,o a surfgedrag en site bezoeken ,ik krijg hier de kriebels van
Tom op eigen houtje
Berichten: 45
Lid geworden op: 31 jan 2017, 23:01
Locatie: Rimburg

Re: Een tiny forest in je achtertuin

Bericht door Tom op eigen houtje »

Hoe bedoel je dat jwardenier ?
En dan als het kan in jip en janeke taal want ik ken heel weinig van pc’s
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Een tiny forest in je achtertuin

Bericht door jwardenier »

Ze gaan na wat je doet ,waar je naar kijkt en slaan deze gegevens op onder de noemer om het gebruik van hun site te optimaliseren .
Dan gaan ze jou stukje bos ook nog gebruiken voor allerlei doeleinden .
Wanneer ik zonder hun mijn eigen stukje bos aanleg ,mis ik de 1000 euro ,en bij 70 c per boompje is dat een hele hap ,maar ben ik wel vrij .
Ernest Dubois
Berichten: 723
Lid geworden op: 24 okt 2013, 20:12
Locatie: Oostrum/Mesa

Re: Een tiny forest in je achtertuin

Bericht door Ernest Dubois »

jwardenier schreef: 05 mar 2019, 07:48 en bij 70 c per boompje
Heb je meer details, 70 cent is ook niet niks maar onder de 1€ wat ik heb tot nu toe gevonden.
Werken, das leuk.
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Een tiny forest in je achtertuin

Bericht door jwardenier »

Ja heb ik ,stuur wel een pb ,anders gaat het naar Sesamstraat,reclame maken is niet gewenst .zag net dat het 75 cent per boompje is .
Jelle86
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 nov 2018, 18:59
Locatie: Beuningen (OV)

Re: Een tiny forest in je achtertuin

Bericht door Jelle86 »

Ik heb dit jaar bijna 1000m2 bosplantsoen geplant.
Hiervoor heb ik meegedaan aan het boomplantprogramma van http://www.hegenlandschap.nl/boomplantprogramma/
Hier bij werd een deel gesubsidieerd en kwamen de meeste soorten uit op 0,40 per stuk.
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Een tiny forest in je achtertuin

Bericht door jwardenier »

Dit lijkt interessant ,heb even gekeken en me aangemeld voor de nieuwsbrief ,hopelijk hebben ze volgend jaar weer nieuwe boompjes .
50 are daar gaan er best een paar boompjes op ,wilg zet ik zelf op ,om te wortelen en tamme kastanjes heb ik in potjes gezet 3 x 24 stuks .
Meidoorn en hondsroos heb ik stekken van gemaakt ,winterstek ,hopelijk slaan ze aan ,dan maak ik ze volgend winter weer .
Het lijkt onbegonnen werk ,maar uiteindelijk hoop ik vlecht heggen te maken .
Tom op eigen houtje
Berichten: 45
Lid geworden op: 31 jan 2017, 23:01
Locatie: Rimburg

Re: Een tiny forest in je achtertuin

Bericht door Tom op eigen houtje »

Oke bedankt voor de uitleg
Maar in deze tijd ga ik er van uit dat zo een beetje alles wat je online doet 6 keer opgeslagen en doorverkocht word

Die vlechthagen is ook erg intresant ik ben dit jaar begonnen met meidoor te vlechten

@Jelle 86
Das een goede tip ga ik zeker ook naar kijken
Plaats reactie