dier registratie

land- en tuinbouw, voeding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

dier registratie

Bericht door jwardenier »

https://www.levendehave.nl/nieuws/direc ... den-dieren

Er zijn nieuwe regels in aanmaak met hoge boetes voor het niet melden of registreren van je dieren
1500 2500 zijn bedragen die je niet wil betalen voor een fout ,dus kijk even wat er gaande is .
pelletpower
Berichten: 3293
Lid geworden op: 12 nov 2011, 13:21

Re: dier registratie

Bericht door pelletpower »

Dit jaar op vakantie weer lam aan t spit gehad. Doe die maar, zeg je tegen de boer. 5 uur later gegrild en wel. Zijn we hier doorgeslagen?
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2187
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: dier registratie

Bericht door benthuis »

Ik lees hier dat kalverhouders het hebben verpest...
Nu worden deze regels dus opgelegd aan iedere dieren houder als ik het goed lees. Daarmee zou commerciële houderij dus gelijk getrokken worden met eigengebruik.
Behoorlijk overkill zegt mijn gevoel...
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
JantjeV8
Berichten: 4022
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: dier registratie

Bericht door JantjeV8 »

De stropdassen zijn als de dood voor ziektes. Als er ergens wat uitbreekt weten ze alles te vinden om te ruimen. Past ook wel in het beleid, de agrarische sector zit hen aardig in de weg dus hoe moeilijker het ze maken, hoe makkelijker 'hun' probleem in natuurlijk verloop oplost.
beek
Berichten: 98
Lid geworden op: 28 mei 2014, 19:36

Re: dier registratie

Bericht door beek »

Als ik de regels doorneem, lijkt er voor hobbyisten eigenlijk niets te veranderen. Een UBN, oormerken en melding van wijzigingen bij de I&R-database waren al nodig. Of zie ik iets over het hoofd?
JantjeV8
Berichten: 4022
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: dier registratie

Bericht door JantjeV8 »

Ja, het risico dat je voor je hobby per ongeluk iets over het hoofd ziet wordt wel erg hoog..
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: dier registratie

Bericht door jwardenier »

Vorig jaar netjes alle lammeren opgegeven ,bij de rekening van ubn registratie kreeg ik bericht dat er 10 lammeren verkeerd gemeld waren ,koste nu 10 euro extra ,zou dus straks 10 x 500 euro worden , van de oude schapen zijn er 3 waar het nummer afgebroken is ,de nummers zijn stijf en als ze de kop door het gaas steken en dan weer terug trekken verliezen ze nogal eens een merk ,wanneer ze schrikken van b v een wandelaar met hond scheuren de oren ,ik heb dit ook wel bij Nubische geiten gehad deze hebben hangoren van wel 20 cm ,was voor mij de reden om de nummers in de la te laten ,kortom bij een controle ga ik behoorlijk betalen en met mij vele kleine dierhouders .
Plaats reactie