Workshop fruitbomen enten

land- en tuinbouw, voeding

Moderator: Moderators

David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Workshop fruitbomen enten

Bericht door David86 »

Bijzonder hoeft niet, als het maar makkelijk spul is.

ik ga de komende jaren de " pleur maar neer en kijk wat er gebeurt" methode proberen. Permacultuur met de franse slag, niks uitdokteren gewoon kijken wat er waar vanzelf gaat gedijen. Moeder natuur weet het zelf toch het beste :)
..
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Workshop fruitbomen enten

Bericht door kockie »

Even dit bericht naar boven halen om te kijken of er nog meer interesse is.....

@Pelletpower: wil de vriend van je ook nog een entmes?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2188
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Ruil-geef-koop lijstje entdag

Bericht door benthuis »

Ruillijstje entdag.
Is er onder de deelnemers nog behoefte aan een -diversen_vraag_en_aanbod_lijstje- voor de entdag?

-Ik wil graag wat paddenstoelen broed bemachtigen of delen met een ander.
-Verder nog aardbei paal in de aanbieding (200mm buis 2,5 meter lang met gaten voor planten)

Gegroet Mede-ents
The_Last_march_of_the_Ents_by_Aureliopoelio1.jpg
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
gerard
Berichten: 551
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:29

Re: Workshop fruitbomen enten

Bericht door gerard »

Gisteren heb ik de laatste onderstammen geënt. De twee oefenstammetjes weer afgeknipt en opnieuw geënt. Ik ben de Zondag na de workshop nog verse enten gaan halen. En gelukkig was er nog wat bruikbaars te knippen, maar ik was nog wel precies op tijd….
Ik vond het en leuke leerzame workshop. Een pomoloog met verstand van zaken, een snor die aan een luchtfilter deed denken, totaal geen haast, en met een privéverzameling fruitrassen van zo’n 300 stuks. Ik moet nog effetjes… heb nu 1%, tenminste als ze aanslaan.
Voor eenieder die de workshop gemist heeft, heeft echt iets gemist. Misschien kan hij ook een keertje een workshop fruitboom snoeien begeleiden?
Dank,
Gerard
ent controleren_656x960.jpg
ent wond afgedekt_555x960.jpg
Plaats reactie