neerhalen hoge populier

land- en tuinbouw, voeding

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Broekhoest
Berichten: 288
Lid geworden op: 23 nov 2012, 12:35
Locatie: Up North

neerhalen hoge populier

Bericht door Broekhoest »

Beste allemaal,

Ben niet helemaal overtuigd of ik dit in een ander topic moest plaatsen of niet.
Onlangs ben ik benaderd door een collega of ik een hoge populier wilde neerhalen bij haar.
Het zijn blijkbaar 8 stammen die uitlopen vanuit 1 dikke stam, allen rond de 14 m hoog. Middels een hoogwerker (knik telescoop) op aanhanger lijkt het me een klus die de nodige tijd vergt, maar wel haalbaar is binnen een dag. Thuis heb ik op identieke manier een walnoot van 10 m ingekort.
Ben nog niet op locatie geweest. Wat schiet ik er mee op? Een kleine bijverdienste op zaterdag en een leuke collega met een lastig project minder :wink:

Wat denken jullie?

groet, Harold.
Bijlagen
boom2.jpg
boom1.jpg
Sandman79
Berichten: 1043
Lid geworden op: 15 dec 2011, 11:48

Re: neerhalen hoge populier

Bericht door Sandman79 »

ik zou deze ook met een hoogtewerker doen.... huis/garage / koterij in de buurt...
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: neerhalen hoge populier

Bericht door Pietje »

Ik zou een boomverzorger inschakelen die klimmend deze boom in max 4 uur in blokjes op de grond heeft liggen. Voor dat bedrag staat de hoogwerker misschien net bij de boom ;-)
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Broekhoest
Berichten: 288
Lid geworden op: 23 nov 2012, 12:35
Locatie: Up North

Re: neerhalen hoge populier

Bericht door Broekhoest »

Dat dacht ik in eerste instantie ook, Pietje.
Hoogwerker van 15 m betaal je ruim 200 eur/dag voor. Prof boomverzorger met eenhandszaag is veel sneller, uiteindelijk kwam deze persoon met een offerte van 850 eur en een tweede offerte was 550 eur. Vandaar dat die collega mij vroeg.....

Ik zie het alweer voor me....takken eruit en op de grond om de val van de dikkere stammen te breken...alsnog het straatwerk naar de kloten.

Misschien maar laten schieten deze klus. Bij twijfel niet doen zei mijn ouwe heer altijd....

Dank voor het meedenken.
PaulBE
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 jul 2013, 14:52

Re: neerhalen hoge populier

Bericht door PaulBE »

Ik heb ook eens voor dergelijke beslissing gestaan voor een eigen boom en ging het ook eerst zelf doen.
Tot ik in de boom zat en met een kettingzaag op 20cm van m'n neus zat te knoeien dat ik zei, waar ben ik mee bezig...

Dan een prof. laten komen en die had de klus in 1-2-3 geklaard. Wortel uitgefreesd en al. Ik denk dan ik 300 Euro heb betaald maar ben ik niet meer zeker.

Hij vertelde me ook dat hij al enkele keren is aangesproken door doe-het-zelvers bij wie het was foutgelopen om zijn verzekering aan te spreken voor de schade van omgezaagde bomen. Hier is hij uiteraard nooit op in gegaan.

Ik zou er ook niet meer aan beginnen. Er kan heel snel/gemakkelijk iets fout lopen waardoor de totale kost al snel het 10-voudige van de huur van die hoogtewerker kan zijn.

Eventueel nog eens rondkijken voor andere offertes.
Plaats reactie