Wilg zaaien

land- en tuinbouw, voeding

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Wilg zaaien

Bericht door kockie »

Ik ook niet, maar zou niet weten wat het anders zou moeten zijn. Als het onkruid zou zijn, zou ik verwachten dat de andere helft van de kweekbak (waar Stevia niet op staat te komen) ook vol zou staan. Die is helaas akelig leeg.....
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Wilg zaaien

Bericht door David86 »

Lycopoda schreef: Bijen zullen daar niet zo'n grote rol spelen omdat wilgen (net als eiken en berken) windbestuivers zijn.
Nou... toch wel.

Een wilde bij verzameld stuifmeel bij de "bloem" van mannelijke wilgen (voor zijn larven) en nectar bij de "bloem" van de vrouwelijke vrouwelijke wilg (voor zichzelf) op deze manier spelen de wilde (solitaire) bijen toch een behoorlijke rol bij de bestuiving.. misschien is deze rol zelfs wel groter dan die van de wind.
..
Lycopoda
Berichten: 52
Lid geworden op: 14 okt 2011, 10:32
Locatie: Helmond

Re: Wilg zaaien

Bericht door Lycopoda »

Nou... toch wel.
Dat wist ik niet, maar je hebt helemaal gelijk. Wilgen horen blijkbaar tot een select groepje planten dat door wind en insecten bestoven kan worden.
Met vriendelijke groet,
Mark

"Ja, tillsammans blir vi en stor gröt som är varm, god och nyttig, ja och ganske vacker ochså."
Anne2
Berichten: 476
Lid geworden op: 07 okt 2011, 19:07

Re: Wilg zaaien

Bericht door Anne2 »

Toen ik hier kwam wonen stonden er jonge wilgen in het veld (geen kale grond). Ik denk zaailingen. Heb zowel mannelijke als vrouwelijke wilgen hier staan. En aardig wat. Toch vind ik nauwelijks jonge boompjes, gelukkig! Wel heel veel esdoorn, in een pechjaar kan ik er duizenden uittrekken. Misschien worden zaailingen ook wel afgemaaid en kunnen ze daar niet tegen? Ik maai niet zo vaak, je zou denken dat ik de boompjes daar dan tussen zou herkennen.

Dus ik zou denken dat ze wel kunnen zaaien maar dat niet eenvoudig doen....?
Gebruikersavatar
nck
Wiki Koning
Berichten: 1743
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:11
Locatie: venebrugge
Contacteer:

Re: Wilg zaaien

Bericht door nck »

kockie schreef:Er komt iets op.... Sorry voor de brakke foto; aaifoon.....
Volgens mij is dit Rumex obtusifolius, ook een zeer sterk pioniersgewas.
Vinden wanneer je stopt met zoeken
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Wilg zaaien

Bericht door ritsaert snijder »

misschien een update?
groet!

Ritsaert
Plaats reactie