CO2 uitstoot Aircosystemen

vervoer (elektrische auto's, ligfietsen e.d.) en techniek

Moderator: Moderators

Plaats reactie
P.H. Lammers
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jun 2012, 15:30

CO2 uitstoot Aircosystemen

Bericht door P.H. Lammers »

Zijn er rekenmodules om te bereken hoeveel CO2 een aircosysteem uitstoot?
Gebruikersavatar
nck
Wiki Koning
Berichten: 1743
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:11
Locatie: venebrugge
Contacteer:

Re: CO2 uitstoot Aircosystemen

Bericht door nck »

Waarom zou ik de CO2 uitstoot überhaupt willen weten? Wordt er nog geloof gehecht aan de zinnigheid hiervan?
Ik kan mij wel schadelijker gassen voorstellen dan CO2. Hier hoor je echter zelden dan wel nooit iets over.
En dan hebben we het nog helemaal niet gehad over waterdamp.

Een uitgebreider overzicht staat onder Aardopwarmingsvermogen
Naam Naam (engels) Formule CO2-equivalent
Koolstofdioxide Carbon Dioxide CO2 1
Methaan Methane CH4 25
Distikstofoxide Nitrous oxide N2O 310
Cloorfluorkoolstofverbindingen CFC-11, CFC-12 CxFyClz 5700 tot 11900
Zwavelhexafluoride Sulfur hexafluoride SF6 22200

Jan

(excuus, indeling staatje viel weg)
Vinden wanneer je stopt met zoeken
pascal7
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 jul 2011, 21:56
Contacteer:

Re: CO2 uitstoot Aircosystemen

Bericht door pascal7 »

Men probeert te laten geloven dat auto's schadelijk zijn voor het milieu en dat is ook zo. Alleen als je het vergelijkt met de uitstoot van vliegtuigen, de industrie en ga zo maar door dan heeft de uitstoot van de auto een relatief klein effect.

Uit onderzoek is gebleken dat de airco even veel kost als de ramen open zetten. Simpelweg omdat het openzetten de luchtstromen niet meer gestroomlijnd laat lopen. De airco draait eigenlijk ook op benzine. Dit is even een aanname maar mij lijkt dat er geen verschil zit in de CO2 uitstoot.
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2188
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: CO2 uitstoot Aircosystemen

Bericht door benthuis »

Zou het niet zo zijn dat de heer Lammers bezig is met een aircosysteem in een gebouw?

Heb zelf wroeging bij het aanleggen van een aircosysteem.
Kan hier voordelig aan komen, heb ze vroeger veel geplaatst. Mn zolder is snik heet in de zomer (buffervaten, leidingen, dak pal zuid)
Tot nu toe voor mezelf niet durven verantwoorden hier een airco te plaatsen, zodat deze ruimte benut kan worden. (plus extra isolatie om de vaten etc) Als je vervolgens kunt uitrekenen wat ongeveer de schade is en hoe deze evenuteel via zelfopwek te benutten.....

Zit zelf te denken aan een koppeling met de zonne panelen en mn accubankje. Veel energie, koeling aan. Tegen de avond zou het dan met een beetje accusap best aangenaam moeten kunnen wezen. Zonder dat dit dus "EXTRA" energie gekost heeft, maar ik blijf er moeite mee houden...
Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
Plaats reactie