Nieuwe spouwmuur isoleren huis 1900

Hier kan worden gediscussieerd over duurzaam bouwen van woningen en andere panden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
John1985
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2018, 20:24

Nieuwe spouwmuur isoleren huis 1900

Bericht door John1985 »

Beste,

Ik heb een huis gekocht uit 1900. muren zijn steens. Nu ben ik gaan zoeken naar oplossingen om de muren te gaan isoleren. Veel bedrijven komen met metal stuc/voorzetwanden. Hier ben ik geen voorstander van en tevens wil ik nieuwe betonnen dekken maken. Dus mijn huidige idee is om de bestaande vloer eruit te halen, nieuwe vloer te storten met vloerverwarming erin en dan binnenmuur op te trekken. Onderste laag maken met FOAMGLAS® PERINSUL-blokken, die zorgdragen dat optrekkend vocht geen kans krijgt.
Maar dan het isoleren, mijn huidige voorkeur gaat uit om de nieuw gecreerde spouwmuur vol te laten blazen met parels van binnenuit.
Heeft iemand ervaring met deze werkwijze, of tips/andere suggesties....

Mvg

John
Lieve
Berichten: 846
Lid geworden op: 09 dec 2013, 22:11
Locatie: Flobecq Henegouwen België

Re: Nieuwe spouwmuur isoleren huis 1900

Bericht door Lieve »

Een huis gebouwd in 1900, wint waarschijnlijk niet in stijl indien je er een laagje gaat rond zetten. Indien je maten van ramen en deuren wil veranderen, zou dat een argument zijn om toch langs de buitenzijde te isoleren. Indien je langs de binnenzijde gaat isoleren zijn er andere mogelijkheden dan een spouwmuur bouwen en dan vullen. Dat is een handelswijze die gebruikt word als er al een spouwmuur aanwezig is.
Onderaan beginnen heeft altijd voordelen, opletten met interne dragende muren.
Plaats reactie