Led verlichting

Hier kan worden gediscussieerd over duurzaam bouwen van woningen en andere panden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
hansie
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2012, 15:18

Led verlichting

Bericht door hansie »

Wat is belangrijk bij de verlichting als je duurzaam gaat bouwen?

Hallo mensen,

Ik ben bezig met de bouw van een nieuwe woning...
Nou heb ik te horen gekregen dat je led verlichting kan gebruiken, en dat dit goed is.
Ik let nogal op de centjes en het zou ook kostenbesparend zijn! Dus dat komt goed uit ;-)
Ik was van plan om mijn Led verlichting hier online te bestellen, hebben mensen hier ervaring mee? Is dit moeilijk te installeren enzv?..

Vriendelijke groet,

Hans B.
Laatst gewijzigd door kockie op 21 jun 2012, 15:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Emailadres zelfde als link is wel erg doorzichtig
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Led verlichting

Bericht door Tim »

Tjonge jonge,

Ik kan me niet voorstellen dat je je niet schaamt om op een dergelijke manier handel te moeten binnen halen....

Als je hier al een leugen ophangt, wat denk je dan te bereiken?

Tim
KRSledconcept
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2012, 22:45

Re: Led verlichting

Bericht door KRSledconcept »

Lees de forumregels
ritsaert snijder
Berichten: 4465
Lid geworden op: 09 dec 2009, 10:53
Locatie: kachelbouwer /Portengen

Re: Led verlichting

Bericht door ritsaert snijder »

Paprika!!!!!
groet!

Ritsaert
David86
Berichten: 2041
Lid geworden op: 17 mei 2012, 09:16
Locatie: Hollandse Delta

Re: Led verlichting

Bericht door David86 »

Ik had ze in de badkamer al, die is met 6 watt verlicht, nu heb ik ze in de huiskamer ook, 3x 1,8 watt en de boel staat in het zonnetje.

Ik kan dus concluderen dat mijn badkamer een beetje "over the top is" gezien hij drie keer het formaat van de wc heeft, maarja dat was de kennismaking met dit soort verlichting.

Erg fijn spul, ik koop ze wel bij de bouwmarkt want van die internethandel en dan voornamelijk de vertegenwoordiging ervan krijg ik kramp in mijn onderbuik.

Groeten,
..
Jan.
Berichten: 676
Lid geworden op: 04 jul 2012, 11:03

Re: Led verlichting

Bericht door Jan. »

Bij klanten monteer ik meest halogeen spots, dimbaar op trafo.
Zijn deze losse halogeen lampen zo te vervangen door de led spots?
In dezelfde armaturen bedoel ik dan.

Thuis hebben we overal de ouderwetse gloeilampen, zijn hier nog te koop.
60 tot 100 watt per bolletje, ze branden alleen als we in de bepaalde ruimte zijn.

Hoe bereken ik bij eventuele vervanging de besparing en wanneer zijn de materiaalkosten er uit?
Ook lees ik steeds meer over lux en lumen. Hoe is de verhouding in ouderwetse watts?
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.
Mees*
Berichten: 287
Lid geworden op: 20 jan 2011, 14:57

Re: Led verlichting

Bericht door Mees* »

Alle bestaande armaturen zijn bruikbaar, alleen zal een eventuele dimmer het er niet mee eens zijn. De goede ledspots doen in kracht zeker niet onder voor de halogeenversie.
De prijs begint ook wat vriendelijker te worden. Vorige week kochten we bij Karwei met 25% korting een Philipsspot voor 14 euro; voor dezelfde lamp betaalden we 4 jaar geleden nog 36 euro.
Bij ons is intussen vrijwel alles led. De normale (schemer)lampjes en kaarsjes van 1,6W halen we voor 3-4 euro bij de Action; doen het ook perfect.
Sandman79
Berichten: 1043
Lid geworden op: 15 dec 2011, 11:48

Re: Led verlichting

Bericht door Sandman79 »

@ jan, je kan hier eea berekenen:

http://www.eclecticsite.be/calc/appVerbruik.htm

ik heb de hoofdluster in de llivingruimte vervangen, lampjes op wc ofzo zijn misschien iets minder noodzakelijk om die snel te vervangen.
xychix
Berichten: 228
Lid geworden op: 30 aug 2010, 12:14

Re: Led verlichting

Bericht door xychix »

Ik gebruik meestal deze inprikspotjes.

http://dx.com/p/mr16-2-8w-48-smd-led-22 ... 18v-101267
en varianten hierop.

vooral het feit dat ze 11~18 Volt kunnen hebben betekend dat ze het goed doen op 12V accu's (systeemspanning tot 14.8Volt)
Anne2
Berichten: 476
Lid geworden op: 07 okt 2011, 19:07

Re: Led verlichting

Bericht door Anne2 »

Ik ben ooit in een huis geweest die een 12 volt en 220 volt (zeg ik dat goed?) systeem naast elkaar in huis had, en alle verlichting op 12 volt had, heb jij dat ook?

Kan je er wat meer over vertellen?
xychix
Berichten: 228
Lid geworden op: 30 aug 2010, 12:14

Re: Led verlichting

Bericht door xychix »

Anne2 schreef:Ik ben ooit in een huis geweest die een 12 volt en 220 volt (zeg ik dat goed?) systeem naast elkaar in huis had, en alle verlichting op 12 volt had, heb jij dat ook?

Kan je er wat meer over vertellen?
Ik heb al mijn verlichting op 12 volt. 220 volt heb ik niet (los van een kabelhaspel en een generator)
Plaats reactie