Evenement:mini windturbine

Hier worden verschillende vormen van windenergie besproken

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Evenement:mini windturbine

Bericht door kockie »

Beste mensen,



Ik heb uw email adres gekregen van Peter Broekmeulen en wil graag uw aandacht vragen over het volgende:

Op 16 oktober 2010 organiseer ik (vanuit de bedrijfsnaam Kleine Windmolens in samen werking met www.vanalleswat.nl ) een evenement en beurs rond de kleine windturbines van minder dan ± 10 kW op een evenementenlocatie in Valburg, even boven Nijmegen.

Tijdens deze dag wil ik windmolenbouwers en geïnteresseerden bij elkaar brengen om ervaringen en materiaal uit te wisselen. Er worden verschillende stands (o.a. verkoop boeken, bouwpakketten windmolentjes op schaal, informatie windenergie, etc.) en ook workshops (binnen) gehouden voor de jeugd en volwassenen. Behalve hobbyisten, die hun windmolens (buiten) laten zien, hoop ik ook commerciële leveranciers van kleine windturbines op de beurs te laten komen om hun producten te promoten en te verkopen.

Tevens hoop ik dat dit een bijdrage zal leveren aan de verdere ontwikkeling van kleine windmolens in de toekomst.

Voor deze dag wil ik graag ook u uitnodigen.

Heeft u interesse om het evenement te bezoeken?

Heeft u interesse om de nieuwsbrief te ontvangen?

Heeft u een zelfgebouwde windmolen en wilt u die tentoonstellen?

Heeft u interesse voor een stand (binnen) om uw producten rond de mini windturbine te verkopen?

Wilt u de mogelijkheid hebben om buiten uw producten te laten zien?

Laat u het me weten?

Graag hoor ik van u.

Met vriendelijke groeten

Dieneke Tiekstra

Bedrijfsnaam: Kleine Windmolens

www.vanalleswat.nl

email adres: dieneke@vanalleswat.nl

entrepotbrug 132

1019 JH Amsterdam

06-40567961

KvK. 343 811 80
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Evenement:mini windturbine

Bericht door Tim »

Ha,

Ik heb me aangemeld. Als iemand wil carpoolen vanaf A28 afslag 30 (beilen), kun je meerijden (op gpo).

Groeten,
Tim
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Evenement:mini windturbine

Bericht door kockie »

Ik heb toestemming van mijn liefhebbende echtgenote om te gaan. Hoef niet eens voor het donker thuis te zijn :mrgreen: Wie komen er nog meer? Kunnen we er meteen een miniforummeeting van maken. Lijkt me leuk om eens wat mensen van het forum te zien!

Tim, kan ik ergens bij arnhem in je rijblik stappen?
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Evenement:mini windturbine

Bericht door Tim »

Heu,

Ik wou heen koffie en terug eten bij familie. Die wonen vlak bij je. Wordt het een dubbel combinatie ritje.

No problem dus.

Tim
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Evenement:mini windturbine

Bericht door kockie »

Zaterdag is het dan zover: de eerste kleine windmolenbouwdag. Een aantal forumleden hebben aangegeven om ook te komen. Hierbij de bijbehorende nieuwsbrief en routebeschrijving
nieuwsbrief 4 pdf.pdf
(211.77 KiB) 241 keer gedownload
WaterGoed.routebeschrijving.pdf
(223.83 KiB) 260 keer gedownload
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Evenement:mini windturbine

Bericht door Dutch John »

Kunnen we er meteen een miniforummeeting van maken. Lijkt me leuk om eens wat mensen van het forum te zien!
Lijkt mij ook! Maar dan moeten we tijd en plaats afspreken.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Evenement:mini windturbine

Bericht door Tim »

Hey,

Ik ben er 10u, groot lijkt het me niet. Het lijkt me leuk wat mensen te zien.

Eeeeeh, 12u bij de koffiecorner?

Tim
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Evenement:mini windturbine

Bericht door Dutch John »

Oké
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Evenement:mini windturbine

Bericht door kockie »

Ga ik proberen (komen met 4 personen, waarvan 3 nog non-forum....)
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
nck
Wiki Koning
Berichten: 1743
Lid geworden op: 19 apr 2008, 19:11
Locatie: venebrugge
Contacteer:

Re: Evenement:mini windturbine

Bericht door nck »

Ik verwacht zo rond de middag met z'n tweeën aanwezig te zijn. beide wel forummers.


Cu Jan
Vinden wanneer je stopt met zoeken
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Evenement:mini windturbine

Bericht door kockie »

ZO, voor mij zit het er weer op de winddag. Het was een gezellig samenzijn met grotendeels gelijkgestemden. Leuk kunnen babbalen met NCK, Atlas, Dutch-John en Tim. Dutch-John was natuurlijk met de bekende rode volvo aanwezig en had binnen de kortste keren veel bekijks.

Er was een windmolen-workshop. Daarbij werd al snel duidelijk waar je voor uit moest kijken: de vernietigende krachten van de wind. Menig uit balsahout gemaakte rotor spatte in stukjes uit elkaar (de mijne het eerst :fff ) Een aantal aanbieders van kleine windmolens waren aanwezig en vertelden honderduit over hun molens. De "windmolenclub" gewiekste was aanwezig met een aantal windmolens. Ook was Peter Broekmeulen van windenergy.nl er met een aantal showmodellen. Kortom een mooi dagje, voor een eerste keer mooi gevuld.

Doordat we met een aantal koppen bij elkaar stonden rees opnieuw het idee voor een forumdag. Daar binnenkort meer over.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Jan Zonnebrand
Berichten: 142
Lid geworden op: 17 aug 2006, 11:44

Re: Evenement:mini windturbine

Bericht door Jan Zonnebrand »

Tim schreef:Ha,

Ik heb me aangemeld. Als iemand wil carpoolen vanaf A28 afslag 30 (beilen), kun je meerijden (op gpo).

Groeten,
Tim
Tuurlijk, zo even 100 km wegkarren.
kockie schreef:ZO, voor mij zit het er weer op de winddag. Het was een gezellig samenzijn met grotendeels gelijkgestemden. Leuk kunnen babbalen met NCK, Atlas, Dutch-John en Tim. Dutch-John was natuurlijk met de bekende rode volvo aanwezig en had binnen de kortste keren veel bekijks.
Jaja, er stond meer rijblik dan windmolens. Ik ben op de fiets gekomen en ja hoor dat rode ding dat de bossen opstookt (als iedereen zoiets wil) stond er ook. Om het imago van DJ op te krikken.

Er hing een jaren 70-sfeertje. En dat kun je positief opvatten. Maar nostalgie wekt geen stroom op. Zeker niet voor de tientallen rijblikken die er stonden. Een verslagje met meer lachwekkends op mijn weblog.

http://klimaatkombi.blogeiland.nl/index ... 1287303729
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Evenement:mini windturbine

Bericht door Dutch John »

Hallo Jan,

Als je er toch was, waarom kwam je dan niet even goedendag zeggen? Ik vond het maar wat aangenaam om eens de gezichten bij de namen te mogen zien en een persoonlijk babbeltje te maken.

Tsja, inderdaad is er het nodige fossiel verstookt om daar te geraken. Die paar jaren dat we nog ruim dino voorhanden hebben maken nu niet veel meer uit. En het doel heiligt in dit geval nog enigszins de middelen.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Evenement:mini windturbine

Bericht door kockie »

Jammer Jan dat je je komst niet hebt aangekondigd. Had je wel eens in levenden lijve willen zien. Misschien heb ik je ook wel gezien, maar niet herkend. Heb geen rode kop rond zien lopen.

Ik was er ook met een rijblik, niet zo opvallend als DJ, maar wel met 2 mensen die nu ook bezig gaan met energie besparen en misschien opwekken. Missie geslaagd denk ik

Ik zal deze topic meteen verplaatsen naar het windenergie gedeelte.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 2978
Lid geworden op: 25 feb 2010, 15:11
Locatie: Uruguay

Re: Evenement:mini windturbine

Bericht door Tim »

Jan Zonnebrand schreef:Tuurlijk, zo even 100 km wegkarren.
Woehahah, nee joh, veel meer.

Tim
Plaats reactie