paarden schoenen

waterzuivering en waterbesparing, afvalverwerking en dergelijke.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

paarden schoenen

Bericht door jwardenier »

Eens las ik van een stel wat met 2 geiten een kip en 2 paarden een reis gemaakt heeft van meerdere jaren ,omdat hun paarden elke dag meerdere k m aflegden maakte de man van oude autobanden schoenen voor de paarden .
Niet dat ik van plan ben op reis te gaan maar de gelegenheid doet zich voor dat ik een arre slee kan kopen .
Mijn paard loopt op blote voeten ,dagtochten zijn geen probleem ,maar nu had ik het idee om hem in de winter bij gelegenheid voor de slee te zetten ,en om hem dan op scherp te zetten door schoenen aan te doen met ijzeren nokken .
Wie kan me uitleggen hoe een autoband te vermaken tot schoenen , ik weet dat ze te koop zijn ,maar het zou leuk zijn om van de oude autobanden nog iets te maken wat functioneel is . Gr John
Gebruikersavatar
benthuis
Moderator
Berichten: 2187
Lid geworden op: 18 mei 2010, 21:42

Re: paarden schoenen

Bericht door benthuis »

Kom ik boven aan de ladder, staat ie tegen de verkeerde muur... (Naar Covey)
jwardenier
Berichten: 1500
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: paarden schoenen

Bericht door jwardenier »

Vanmorgen de arre slee gehaald , had 25 jaar op een zolder gestaan ,deze schuur word afgebroken ,bleek nog in redelijke staat te zijn nadat hij door de regen schoongespoeld was .
Ben ,bedankt voor de info , de hoefschoen die ik bedoel wordt aan de hoef gegespt ,kan dus makkelijk aan of uit .
Ik weet wel ongeveer hoe hij gemaakt wordt ,maar het moet niet gaan lijken op een poedel met sokken aan .
In het verleden heb ik ook een slee achter het paard gehangen ,oude wagenbodem ,veel lol gehad .
Het paard op blote voeten bleek goed grip te hebben op de sneeuw ,alleen de rijsporen van auto,s bleken erg glad te zijn.
Ik ga nog een ander lijntje uitzetten , vind hopelijk meer informatie ,K moet tevens nog een oplossing bedenken voor gestrooide weg gedeelten , gr John
Plaats reactie