Gezocht: emmers met deksel

waterzuivering en waterbesparing, afvalverwerking en dergelijke.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Gezocht: emmers met deksel

Bericht door Pietje »

Voor een compost-toilet-experiment zijn we op zoek naar een aantal emmers met deksel en metalen hengsel. De emmer moet ongeveer 20 L inhoud hebben, en vrij hoog zijn. Bijvoorbeeld hoger dan 35 cm.

Het liefst hebben we emmers die ergens in onze maatschappij "over" zijn, zoals bij restaurants de mayo-emmers "over" zijn. Weet iemand waar dit model emmer gebruikt wordt?
emmer.jpg
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Gezocht: emmers met deksel

Bericht door kockie »

Vraag eens na in een cafetaria, vaak hebben ze daar een stapel staan.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Gezocht: emmers met deksel

Bericht door Ruuben »

vloercoating bedrijven, Gietvloer bedrijven.
Coatingshop.nl en dergelijken.


Kun je daar uit de vuilcontainer halen, of vragen of ze aan eind vd dag hun emmers willen bewaren.
En dan met een Fohn de resten epoxy of gietvloer slap maken en als een vel eruit trekken.
Dutch John
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02 dec 2006, 12:23

Re: Gezocht: emmers met deksel

Bericht door Dutch John »

Ga als het kan voor Amerikaanse emmers. Die zijn sterk door de dubbele bovenrillen en dikwandige kunststof. Ik houd me voor dergelijke emmers ook aanbevolen, maar ze zijn lastig te vinden.

Groet,
DJ
He chose to be rich by making his wants few, and supplying them himself. - Ralph Waldo Emerson-
Joost
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 okt 2009, 20:57

Re: Gezocht: emmers met deksel

Bericht door Joost »

Onze plaatselijke bakker heeft er ook genoeg. Dit zijn blauwe emmers maar niet met metalen handvat.
De liefhebber mag ze gratis meenemen.
Misschien heb je een bakker in de buurt....

Joost
MaartenB
Berichten: 282
Lid geworden op: 04 dec 2013, 20:46
Locatie: Prov Groningen

Re: Gezocht: emmers met deksel

Bericht door MaartenB »

Idd de blauwe emmers van de bakker, die gooien ze toch weg, en ze zijn voedselveilig (als je de weekmakers niet meetelt ;)). Hoogte is iets meer dan 33cm, diameter 31cm (bovenaan). Hengsel is vrij stevig, kan iig 25kg aan (dat staat erop als inhoud). Gebruiken het in huis voor van alles, dakpannen de steiger op en af tillen, leem verslepen, ook handig om bier in te brouwen.
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3507
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Gezocht: emmers met deksel

Bericht door Pietje »

Dank voor de tips! Ik zal de bakker en een vloerenbedrijf navragen. En als het niet de juiste emmers oplevert, dan laat ik een pallet uit Amerika komen. Hoewel niet ecologisch kunnen er veel mensen plezier van hebben.. :D
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Ruuben
Berichten: 1796
Lid geworden op: 14 okt 2012, 18:42

Re: Gezocht: emmers met deksel

Bericht door Ruuben »

Misschien kan ik via via wel een berg nieuwe emmers voor je regelen van dit type.
Wat is de prijs die er voor over hebt per emmer?
Plaats reactie