Grijs water gebruiken voor toilet spoeling

waterzuivering en waterbesparing, afvalverwerking en dergelijke.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
vandijkf
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 jun 2014, 20:12
Locatie: In de camper

Grijs water gebruiken voor toilet spoeling

Bericht door vandijkf »

Hallo
Wij zijn een trailer aan het klaarmaken om er in te gaan wonen.
Onder de trailer komen een schoon- en een vuilwater tank van elk ongeveer 2 kuub.
Nu is het idee om de vuilwater tank in 2 delen te splitsen.
Een deel voor het zwarte water (toilet) en een deel voor het grijze water (alle overige afvoer)
Hoe zou ik nu het grijze gedeelte kunnen gebruiken om het toilet te spoelen.
Kan ik daar een of andere bacterie op los laten, of beluchten?
http://trailerprojekt.blogspot.nl/

Wie steeds maar achter de kudde aanloopt, zal alleen maar in de stront lopen.
jwardenier
Berichten: 1501
Lid geworden op: 01 feb 2012, 09:59

Re: Grijs water gebruiken voor toilet spoeling

Bericht door jwardenier »

Erg grappig ik heb net een helofyten filter gemaakt . zwart water gaat via cepty tank naar pompput grijs water via ventvang .
Ik heb het nog niet helemaal klaar maar het doel is hergebruik . door een riet filter wordt het water gefilterd dit riet gaat bij mij op een zand schelpen bed groeien met ijzer er in om het fosfaat af te breken/ binden . Het kan ook uitgevoerd worden met steenwol waarop riet groeit.
Dit princype is ontwikkeld voor woonschepen , maar zou ook goed passen in een grotere camper lijkt mij .Ik heb ooit mijn info bij de st de 12 ambachten gehaald , het zuivering-s resultaat is verbluffend . de ambtenaar was nogal wantrouwend , ik moest het gezuiverde afval water laten testen op hun kosten . Het resultaat was wat meer zwevende deeltjes maar veder schoner dan leiding water .
Poep pies melkresten zeep alles breekt het filter af , we gebruiken geen gloor of andere cemice producten..
Het water zal hergebruikt worden voor wc wasmachine vaarwasser en doece water, we gaan regenwater bij mengen en na zuiveren in een vijver, bij voldoende water worden de drinkbakken van de dieren ook gevuld met dit water . het streven is een volledige kringloop , waarbij we alleen nog drinkwater van het net gaan gebruiken . Via een omgekeerd osmose filter zou dit ook nog te behalen zijn , echter de drinkwater maatschappij heeft al gedreigd met hoge onderzoek-s kosten die we verplicht zouden moeten laten uitvoeren indien we de water leiding zouden afsluiten . je zou de wc ook als compost closet kunnen uitvoeren waarbij alleen het water naar het filter gaat . scheelt een hoop ballast. de fecicalien zouden ook in een afbreekbaar zakje in een groene container kunnen . neolet heet dit ding volgens mij . kijk maar eens op de 12 ambachten , beter 1 keer zien dan 1000 keer horen .
gr John
Plaats reactie