aszuiger om aan te sluiten aan stofzuiger

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
ecogoeikoop
Berichten: 80
Lid geworden op: 06 nov 2009, 17:15

aszuiger om aan te sluiten aan stofzuiger

Bericht door ecogoeikoop »

ter info:

Koop nooit een aszuiger om aan de stofzuiger aan te sluiten. De stofzuiger heeft toch altijd een beetje as binnen en as is zo superfijn dat de filters van de stofzuiger verstoppen.

Er zijn aszuiger mét een motor verkrijgbaar.
Pigion
Berichten: 749
Lid geworden op: 17 okt 2007, 11:26
Locatie: Drenthe

Re: aszuiger om aan te sluiten aan stofzuiger

Bericht door Pigion »

Koop een goede stofzuiger, dan heb je geen problemen. Dan moet je denken aan + € 300 klasse met bypass-motor en supergroot / fijn filteroppervlak. Dit soort stofzuigers zijn in letterlijke zin een verademing in huis.

Overigens ben ik van mening dat ecogoeikoop niet langer dit soort commercieel getinte bijdragen moet leveren op het forum. Het is niet de eerste keer dat hij dit doet. Het is op of voor mij over het randje van de forumregels, dus graag slotje of verplaatsen.
Pigion
Erikvr
Berichten: 672
Lid geworden op: 02 mar 2009, 13:41

Re: aszuiger om aan te sluiten aan stofzuiger

Bericht door Erikvr »

Pigion, is jouw reactie mogelijk niet commercieeler?
Wel is het een bekend verschijnsel dat de stofzuiger weken na het aszuigen nog naar rook kan stinken.
Laatst gewijzigd door Erikvr op 27 nov 2009, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
groet,
Erik
ecogoeikoop
Berichten: 80
Lid geworden op: 06 nov 2009, 17:15

Re: aszuiger om aan te sluiten aan stofzuiger

Bericht door ecogoeikoop »

ik heb een industriële stofzuiger met zo'n supergrote filter, maar hij is eigenlijk iets te krachtig om aan de aszuiger te hangen. Hierdoor wordt er een klein beetje as in de stofzuiger gezogen. Het kost mij dan wel een 15 minuten om de filter uit te blazen met de compressor.
Er was in de doe het zelf ook een aszuiger met motor beschikbaar van hetzelfde merk. Het spijt mij dat ik die niet genomen heb.

+ aan pigon: Ik wou mijn bevindingen van mijn nieuw geïnstalleerde Lechma 32kW panoramaCV cassette op het forum zetten, bedoel je dat dit niet mag? Aangezien jij geen slotje op het onderwerp kan zetten, denk ik dat je er niet veel over te zeggen hebt... + Dat je het best aan de mods over laat?
ecogoeikoop
Berichten: 80
Lid geworden op: 06 nov 2009, 17:15

Re: aszuiger om aan te sluiten aan stofzuiger

Bericht door ecogoeikoop »

op aanvraag:
Ik heb hem een jaar geleden in de Macro gekocht. Ze hadden dan ook hetzelfde model met motor.
Blijkbaar kan je de motor nu ook apart krijgen...

http://www.mooiewarmte.nl/index.php?cPath=93
Pigion
Berichten: 749
Lid geworden op: 17 okt 2007, 11:26
Locatie: Drenthe

Re: aszuiger om aan te sluiten aan stofzuiger

Bericht door Pigion »

Ik vind het prima dat u over uw inbouwcassette wilt publiceren, doch graag zonder de naam van het merk.
Overigens is een inbouwcassette per definitie een vervuiulende prul. Ga maar eens meten op CO en roet. werrkelijk een puinhoop bij de meeste inbouwhaarden.
Ik lees graag objectieve berichten, dus meten en dan publiceren op een ecologisch forum.
Pigion
mark
Berichten: 517
Lid geworden op: 31 jan 2006, 20:19
Locatie: maartensdijk

Re: aszuiger om aan te sluiten aan stofzuiger

Bericht door mark »

Heren laten we het gezellig houden zonder dat we met de roe moeten gaan zwaaien.

Groeten moderator Piet
Plaats reactie