Even de gedachtes op een rij…
-Houtgas in een zuiger motor laten verbranden levert bruikbare energie op (100% aan verbrandings lucht)
-Bij een BG50 word er gecomprimeerde indirecte lucht opgewarmd,en levert bruikbare energie.
Bij de BG50 word er gecomprimeerde lucht in de verbrandingskamer geblazen….maar..( en verhit).
Gaan de vlammen als een gek heen en weer..zijn ze groot ..nee.
Dus de 3 bar aan inkomen de lucht heeft moeite om de verbrandings kamer te verlaten.
Dit klopt ook,er zit lange weerstand gevende warmte wisselaar aan de uitgang.
( schoorsteen heeft geen 3 bar uit …toch)
Van Peter weten dat we 100% aan lucht op twee plaatsen moet toe voegen.
Maar als we met de turbo 200% aan lucht toevoegen..maken we gebruik van twee processen.
Tot hoe ver kan je gaan..300% 500% 1000% … bij 10.000% zal je niet meer zo effectief vermogen er uit kunnen halen vermoed ik.
Nu nog eens kijken naar de diameter van de turbo ..en het oppervlakte van het vuur …
(Vuur=reactie ..bestaande uit hout direct verbrande en houtgas verbrand.)
-HB50 zeer groot vuur oppervlakte.
-De Amerikaan ..recht opstaande cylinder . vuur is 60cm in diameter ..en redelijk diep..dus houtgas kan gevormd worden en verbrand.
Dus GROOT vuur oppervlak.
-Michel..horizontale buis ..ook redelijk groot vuur oppervlak.
-Rocket….klein vuur oppervlak…..en kan niet groter..
In de rocket word het vuur in een bocht gebogen om de temperatuur te verhogen voor een betere verbranding.
Nu als je veel…zeer kleine houtjes maakt van je hout blokken …dan zou je kans hebben om een groter vuur te maken ..(er kan meer hout vergassen cq verbranden in de zelfde ruimte).
Nog een gedachte …. De extra lucht moet wel de gelegenheid gegeven worden om op te warmen..
-Bij de Amerikaan.. voldoende hoogte voordat de buis naar de turbo gaat.
-Bij Michel horizontale buis verbranding …ook voldoende ruimte om de extra lucht te laten mixen.
-De rocket …geen ruimte om de extra lucht te verwarmen… toch ??
Nog een ..als je nu bij de huidige installatie rocket …geen belasting maakt op de uitgang…
Kan je te veel lucht verplaatsen …en dus niet “efficiënt” werken …”Kan”…
De uitgang iets dicht knijpen kan een hoger toerental opleveren …
Tot zo ver de gedachtes…. Denk er maar over na .
En dat er dan zo weer nieuwe gedachtes er uit komen