spouwmuurisloatie/inbouwhaard

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
sjoerd
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 jan 2009, 12:54

spouwmuurisloatie/inbouwhaard

Bericht door sjoerd »

Hallo mensen,

Wij hebben laatst onze spouwmuur laten isoleren. Nu hebben wij een inbouwhaard.
Ik vroeg me af of de muur achter de haard niet te warm word voor de eps korels.
Heeft iemand hier een antwoord op.

Bij voorbaad dank,
Sjoerd
Erikvr
Berichten: 672
Lid geworden op: 02 mar 2009, 13:41

Re: spouwmuurisloatie/inbouwhaard

Bericht door Erikvr »

steenwol tussen de muur en inbouwhaard plaatsen?
groet,
Erik
Albert van WdJ
Berichten: 1534
Lid geworden op: 05 jan 2009, 12:09
Locatie: regio Dordrecht

Re: spouwmuurisloatie/inbouwhaard

Bericht door Albert van WdJ »

Stond die haard er al voor de spouwisolatie? Want dan heeft de aannemer dat waarschijnlijk wel gelijk bekeken.

Dus: Gewoon even bellen naar het isolatiebedrijf.
Kunnen je zo vertellen wanneer dat problemen gaat opleveren.


Albert
Change, before you have to.
willem
Berichten: 470
Lid geworden op: 30 mar 2008, 13:25

Re: spouwmuurisloatie/inbouwhaard

Bericht door willem »

Sjoerd,

Ik denk dat je je géén zorgen hoeft te maken.
ten 1ste: met eps bedoel je waarschijnlijk thermoparels of HR-thermoparels
Ik heb het zelfde gehad, maar dan een graadje erger, nl, een stuk schoorsteen weggehakt
om een rvs buis met bochten te kunnen monteren en met een thermodeken omwikkeld.
Een jaar geleden de spouwmuur laten voldouwen met HR-parels, ook om de schoorsteen heen
en waar de rvs-buis zit, maar niet eerder dat ik er 100% zeker van was dat het géén kwaad kon.
Ik heb thuis proeven gedaan met blokken eps door er een varkensbrander op te zetten, conservenblik
van binnen heet gemaakt met de brander die door het blok heenzakte maar voor de rest niks aan de hand.
EPS begind vanaf 100gr. wat te doen, maar dan alleen maar smelten, zodra de vuurhaard of de hitte-uitstraling
minder of weg is, houd alles op, het brand NIET, het rookt NIET het smelt of smeuld NIET NA, het doet
niets meer. Ook ben ik langs de brandweer geweest voor div. vragen hierover, maar zij maakten zich geen zorgen hier over, waar ze wel een hekel aan hebben is een brand waar ook PUR bij betrokken is,
dat vinden ze gluiperig met een hoop rook-ontwikkeling.
Om de rvs bij mijn zal wel een ruimte zitten nu van zo'n 2cm door de hitte-uitstraling maar daar blijft het ook bij, dat liet het blik bij de test ook zien toen het door het blok eps zakte.
Ook heb ik op div. site's testresultaten gelezen en gezien, ik was met dit alles 100% overtuigd
dat het GÉÉN last kon.
HR-thermoparels zijn te herkennen aan de 10% blauwe meegemengde parels, brandklasse-1
thermoparels krijgen géén certificaat.
Plaats reactie