hulp/tips bij aanschaf houtvergasser

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
SCS75
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2009, 09:12

hulp/tips bij aanschaf houtvergasser

Bericht door SCS75 »

Hallo, ik heb onlangs een andere woning gekocht (400 M3 inhoud en voorzien van hr++ glas en vloer en dakisolatie), en die wil ik gaan verwarmen d.m.v. een houtvergassingsketel, doordat ik de beschikking heb gekregen over ruim 40HA bos en houtwallen die ik moet gaan bijhouden/snoeien.

ik heb dit forum reeds doorgespit, maar wil toch graag wat antwoorden hebben.

Heeft er iemand ervaring met een Attack houtvergasser, of een ander betaalbaar merk van ongeveer 35KW vermogen.

In de woning zit een 1-jaar oude daalderop combifort hr combi ketel met ingebouwde 80 liter boiler, en is het ook mogelijk om deze boiler ook te verwarmen d.m.v. de houtvergasser .

Wat heb je allemaal nodig om het geheel fatsoenlijk te laten werken, en is er iemand die een houtvergasser heeft werken in combinatie met een gas cv ketel , waar ik eventueel kan komen kijken hoe het een en ander werkt? (het liefst in het midden van nederland).

met vriendelijke groet,

Sander
bonkelaar
Berichten: 291
Lid geworden op: 08 okt 2008, 21:08
Locatie: Omgeving Lochem

Re: hulp/tips bij aanschaf houtvergasser

Bericht door bonkelaar »

Hallo Sander

Welkom onder de stokers
Heb een Atmos DC 32 S in bedrijf, 35 KW met momenteel 1750 liter buffer (wordt nog vergroot) en een 80 liter indirect gestookte boiler die in serie staat met de boiler in de Nefit CV ketel. Indien geen hout gestookt wordt neemt de gas CV automatisch over en andersom begin je hout te stoken gaat de gasinstallatie automatisch uit.
Woon omgeving Lochem, je mag gerust eens komen kijken. Is geen model-installatie, maar funktioneert al drie jaar zonder problemen.

groeten
Jos
Plaats reactie