Ik weer niet of het klopt, maar bij mij moet je ook erg hard duwen voor hij gaat lopen. Het is ook een soort van alles of niets.Klopt het wel dat je hard moet duwen op deze handmatig te laten openen?
Als er geen stroming is, is de druk overal hetzelfde...En zou het met te weinig waterdruk te maken kunnen hebben? Lijkt me wel sterk want ik heb vanuit de meterput 10 meter 16 mm rechtstreeks naar de garage laten leggen
Volgens mij heeft het niks met druk te maken.
Bij mij, als je het rode knopje indruk, doe je precies hetzelfde als de cilinder gevuld met kwik(volgens mij)
Bij mij kan je heel mooi zien, als ik aan het stalen buisje jutter, terwijl de voeler koud is, dat er ruimte opzit. (Waar het stalen omhulsel met buisje vloeistof de klep ingaat)
Omdat de vloeistof in de cilinder koud is, staat hij slap, net zoals een hydraulische krik onder een auto als hij in staat.
Naarmate de temperatuur van de voeler stijgt, kun je bij mij, door eraan te jutteren, voelen dat er spanning op komt. Alsof de krik net tegen de onderkant van de auto staat. Naarmate de temperatuur nog verder toeneemt neemt de spanning ook roe, en op een gegeven moment moet de auto loskomen van de grond, en het rubber van zijn afdichting. Hij zal beginnen met langzaam druppen (bij mij) en gaat steeds sneller. Ik vond dat hij te vroeg openging, dus toen hij een keer openging, kon ik hem heel mooi gelijk afstellen.