Vloerverwarming aansturen per verdieping met 1 thermostaat

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Leendert_S
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 apr 2019, 23:02

Vloerverwarming aansturen per verdieping met 1 thermostaat

Bericht door Leendert_S »

Hoi, Ik wil mijn huis graag aansturen met een slimme thermostaat. Dit omdat de eenvoudige honeywell thermostaat die ik nu heb nog wel eens te hoog door ons gezet wordt of vergeten wordt uit te zetten s'avonds :)

Wij hebben stadswarmte met vloerverwarming. Op iedere verdieping hebben we een verdeler. Beneden is de keuken. 1 hoog is woonkamer. 2 hoog zijn de slaapkamer.

Ik zou graag iedere verdeler kunnen aansturen. Dus niet iedere zone van een verdeler maar meer per hele verdieping alleen.

Ik vroeg mij af daarvoor iets bestaat want ik kan daar niet iets voor vinden. Moet ik dan (zie onderstaade link) een zoneklep voor iedere verdeler zetten? En kan je dan 3 van deze zonekleppen bedienen met 1 thermostaat? Of heb je 3 losse thermostaten ook nodig?

(https://wifithermostaten....2Uagg7EAQYBCABEgJ1kfD_BwE)


Ben benieuwd of iemand mij hier advies over kan geven of het technisch mogelijk is. Ik kan mij voorstellen dat het kwa efficientie wellicht niet zoveel doet maar dat staat er voor mij nog even los van voor nu.
Ramon
Berichten: 1033
Lid geworden op: 29 nov 2018, 09:50

Re: Vloerverwarming aansturen per verdieping met 1 thermostaat

Bericht door Ramon »

Ja dat kan.

Zoek op honeywell zone regeling. Kan per groep van vloerverwarming, maar ook per verdeler.
Alles is mogelijk op 1 thermostaat, tot iets van 12 groepen/verdelers/radiatoren. 12 apart aan te sturen.
Per groep ook weer iets van 6 schakelmomenten/temperaturen.

Ferrari onder de thermostaten. Wel duur, en veel werk om aan te leggen. Geen idee hoe betrouwbaar, mijn broer heeft het en hoort er nooit wat over, dus zal wel goed zijn.
Plaats reactie