gasprijs, gastarief, prijs kuub gas in 2009

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Alex
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 jan 2009, 15:56

Re: gasprijs, gastarief, prijs kuub gas in 2009

Bericht door Alex »

Den Haag (Eneco) bedraagt de gasprijs bij mij € 0,7181.

Leveringstarief: € 0,44542
Energiebelasting € 0,15800
BTW € 0,11465
Bijlagen
gastarief.pdf
(337.2 KiB) 188 keer gedownload
Gebruikersavatar
Speksteenkachel
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 feb 2008, 23:05

Re: gasprijs, gastarief, prijs kuub gas in 2009

Bericht door Speksteenkachel »

Atlas
Waar heb je gewoond op de Helmerhoek?
Ik woon daar namelijk ook :)
We zitten met 26 huizen rondom een plantsoen en van die 26 zijn er inmiddels 14 overgegaan op houtstook.
Er wordt in Enschede veel gebruik gemaakt van de stadsverwarming duizenden woningen zijn inmiddels aangesloten alsmede het zwembad, bibliotheek en universiteit.
Alleen van het vastrecht kan die centrale al draaien.
Altech Eclips
Gebruikersavatar
Atlas
Berichten: 510
Lid geworden op: 21 mar 2008, 16:17

Re: gasprijs, gastarief, prijs kuub gas in 2009

Bericht door Atlas »

@ Speksteenkachel

Ja, ik heb 5 jaar gewoond in Enschede, in jouw wijk de Helmerhoek.

Destijds werd de stadsverwarming -niet alleen in Enschede- met veel enthousiasme door de politiek aangekondigd en uitgevoerd. Jammer dat er zo weinig overgebleven is van de toegezegde invloed van de gebruikers/consumenten. De bedragen die je noemt lopen de spuigaten uit!
Prachtig om weer eens te horen dat de wal hier toch weer het schip keert. Te dure energie maakt mensen toch creatief en zodoende gaan ze zoeken naar alternatieven blijkt maar weer.
Lijkt me gezellig; wonen in een hofje waarvan er op zaterdag altijd wel een paar bewoners bezig zijn hout te "sprokkelen".
Volgens mij is de tijd van "privatisering" -destijds door Smit-Kroes in gang gezet ten einde. Wij als consumenten zullen weer meer invloed moeten krijgen op besluitvorming bij bedrijven als Essent.

Ik blijf nieuwsgierig naar gastarieven bij anderen in het land
Han.
Gebruikersavatar
frans
Berichten: 678
Lid geworden op: 15 dec 2006, 20:50
Locatie: Gorredijk/ Friesland

Re: gasprijs, gastarief, prijs kuub gas in 2009

Bericht door frans »

Tja die stadsverarming wijken....
We worden in dit land steeds vrijer.
En we leren van de "fouten" die gemaakt zijn in het verleden.
1:Volgens mij is het tegenwoordig in de koopcontracten opgenomen dat het niet toegestaan is om een schoorsteen te plaatsen.(houtkachel?)
2:De capaciteit van de gas aanvoer is zodanig bemeten dat je er geen verwarming mee kan voeden.(gaskachel?)
3: De elektraboeren dragen m.i.v. dit jaar ook hun steentje bij.
Iedereen die een iets zwaardere aansluitwaarde voor zijn meterkast heeft is het haasje.
(warmtepomp?)
Waar zelfcensuur begint houdt de vrijheid op.
Gebruikersavatar
Speksteenkachel
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 feb 2008, 23:05

Re: gasprijs, gastarief, prijs kuub gas in 2009

Bericht door Speksteenkachel »

Wij hebben geen gas moeten dus verplicht elektrisch koken tenzij ik de skottelbraai + gasfles uit de caravan haal :)
Geen schoorsteen mogen plaatsen is bij ons niks van bekend maar wij wonen hier ook al weer 16 jaar.
Zou me niks verbazen als bij huidige nieuwbouw zoiets wordt opgenomen, nooit accepteren zou ik zeggen.
Altech Eclips
chathanky
Berichten: 660
Lid geworden op: 27 sep 2006, 18:22

Re: gasprijs, gastarief, prijs kuub gas in 2009

Bericht door chathanky »

Levering regio 3 incl. btw 0,1530 ct.
Gasprofiel 1: 0,2520 ct. incl. btw.
Energiebelasting (2007) dit is geen vast taief en dus gelijk aan een ieder, 0,1822 ct. icl. btw.

Zonder verhoging van de energiebelasting mee gerekend dus 58,72 ct. totaal per m3.
De verhoging van de energiebelasting kun je zelf invullen voor mijn huidige m3 prijs.
Het vastrecht was in 2007 1,99 euro per maand incl. btw.

Sorrie voor de late reactie Atlas.
De auteur draagt geen enkele verantwoordelijkheid voor de handelingen die uit de tekst vericht wordt en adviseert bij twijfel een vakman in te schakelen.
Het is mogelijk dat er onjuistheden in de tekst staan.
chathanky
Berichten: 660
Lid geworden op: 27 sep 2006, 18:22

Re: gasprijs, gastarief, prijs kuub gas in 2009

Bericht door chathanky »

Het scheelt dus 22,23% met de prijs van Alex.
De auteur draagt geen enkele verantwoordelijkheid voor de handelingen die uit de tekst vericht wordt en adviseert bij twijfel een vakman in te schakelen.
Het is mogelijk dat er onjuistheden in de tekst staan.
Gebruikersavatar
Atlas
Berichten: 510
Lid geworden op: 21 mar 2008, 16:17

Re: gasprijs, gastarief, prijs kuub gas in 2009

Bericht door Atlas »

Chatchanky,
Jij schrijft:
Zonder verhoging van de energiebelasting mee gerekend dus 58,72 ct. totaal per m3
Mooi bedrag; dat zou bijna een verhuizing naar de regio Rotterdam waard zijn lijkt mij. Is wellicht zo dat je hierbij vergeten bent het leveringstarief erbij op te tellen? Het lijkt mij n.l. dat je toch zeker boven de 70 eurocent uit zou moeten komen als totaal prijs per kuub.
Dank alvast voor je bijdrage,

Han
mark
Berichten: 517
Lid geworden op: 31 jan 2006, 20:19
Locatie: maartensdijk

Re: gasprijs, gastarief, prijs kuub gas in 2009

Bericht door mark »

Als ik mij niet vergist had chathanky het voor drie vast laten zetten. Heb ik ook gadaan een jaar geleden toen twijfelde ik erg maar nu........

groeet Mark
chathanky
Berichten: 660
Lid geworden op: 27 sep 2006, 18:22

Re: gasprijs, gastarief, prijs kuub gas in 2009

Bericht door chathanky »

Het is Zeist Atlas. :mrgreen:

Het leveringstarief is gegeven en het profiel.
Tegenwoordig zie je dit tesamen op de nota maar in 2007 was dit nog uitgesplitst.
Het is echt het complete tarief. Maar goed in 2011 houd dit op en zal dan moeten kiezen voor een nieuw vast contract of een los tarief met alle grillen van de prijsveranderingen.
Tot nu toe de juiste keuze gemaakt maar als ik nu moest kiezen had ik nog zeker een half jaartje gewacht met vast stellen.
De auteur draagt geen enkele verantwoordelijkheid voor de handelingen die uit de tekst vericht wordt en adviseert bij twijfel een vakman in te schakelen.
Het is mogelijk dat er onjuistheden in de tekst staan.
Albert van WdJ
Berichten: 1534
Lid geworden op: 05 jan 2009, 12:09
Locatie: regio Dordrecht

Re: gasprijs, gastarief, prijs kuub gas in 2009

Bericht door Albert van WdJ »

De energietarieven voor regio Rotterdam/Drechtsteden in 2009
Bijlagen
nieuwe tarieven eneco 2009.doc
(35.5 KiB) 160 keer gedownload
Change, before you have to.
Plaats reactie