Subsidie energiebesparing eigen huis (SEEH)

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Wout74
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2019, 18:50

Subsidie energiebesparing eigen huis (SEEH)

Bericht door Wout74 »

Over een half jaar wil ik offertes aanvragen bij bouwbedrijven voor de isolatie van de woning.
Maar tot hoe lang loopt die subsidieregeling? De vorige keer was de pot ook al vroegtijdig leeg geloof ik.

https://financieel.infonu.nl/diversen/1 ... -2019.html

Ik ben wat huiverig met dit soort zaken. Iemand er ervaring mee?

Wout
fireblade
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 feb 2013, 12:45

Re: Subsidie energiebesparing eigen huis (SEEH)

Bericht door fireblade »

Waarom pas over een half jaar die offertes aanvragen, gezien de drukte bij de aannemers kan het zowiezo nog enige tijd duren voordat je een offerte krijgt, als je er al een krijgt, en er zal ook nogal wat tijd verstrijken voordat er na acceptatie van de offerte begonnen gaat worden met de werkzaamheden. Mijn gevoel zegt dat als je nu met de offerteaanvraag begint, wordt toch wel volgend jaar nu, het toch wel enkele maanden duurt. Verder zou ik voor de subsidie op het moment van accepteren van de offerte contact opnemen met het RVO in hoeverre er nog geld beschikbaar is voor de werkzaamheden.
Wout74
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 dec 2019, 18:50

Re: Subsidie energiebesparing eigen huis (SEEH)

Bericht door Wout74 »

Ik heb een wederhelft die ook in moet stemmen. En zij wil echt alles uitpluizen van tevoren. Heel vermoeiend. Maar alvast een offerte aanvragen kan inderdaad geen kwaad. Bedankt.
maarten martens
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 aug 2018, 21:27
Contacteer:

Re: Subsidie energiebesparing eigen huis (SEEH)

Bericht door maarten martens »

let ook op dat een offerte dikwijls (terecht?) maar beperkt geldig blijft.

in het geval van subsidies weten ook de aannemers het nieuws te volgen, met prijsstijgingen tot gevolg, want toch gesubsidieerd...

in het geval van prijsstijgingen van de materialen zal een aannemer binnen een half jaar dat toch willen doorrekenen !
"earth does not belong to us, we only borrow it from our children"

onafhankelijk holistisch bouwexpert
www.huisadvies.be
fireblade
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 feb 2013, 12:45

Re: Subsidie energiebesparing eigen huis (SEEH)

Bericht door fireblade »

Dat doorrekenen doen de aannemers momenteel toch wel, er is werk in overvloed, zowel in nieuwbouw als renovatie/bestaande bouw. Er zijn ook mensen die in hun huidige woning blijven wonen en deze aanpassen naar hun wensen, als gevolg van de torenhoge huizenprijzen, wat dus nog meer werk oplevert. Als je nu offertes aanvraagt en erbij vermeldt wanneer de uitvoering gepland is heeft je eega ruim de tijd om zich erin te verdiepen. Kwestie van een goede volgorde aanhouden voorkomt dat je achter het net vist.
En een aannemer die meteen tijd heeft om het werk uit te voeren...….
Plaats reactie