Defro hg 40 kw

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Ferrydehoutvergasser
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2019, 21:48

Defro hg 40 kw

Bericht door Ferrydehoutvergasser »

Kan iemand mij helpen aan een handleiding voor een Defro hg 40 kw.
De houtvergasser gebruikt en zonder handleiding en dat is niet zo handig.
Het word onze eerste houtvergasser die gaat samenwerken met een zonneboiler op een 500 liter vat.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8536
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Defro hg 40 kw

Bericht door kockie »

de handleiding heb ik niet, commentaar wel: 40kW op 500 liter is gevaarlijk. De bufferhoeveelheid is echt veel te weinig.

Minimum is iets van 50l/kW, wenselijk 100l/kW. NU heb je kans dat je de hele buffer in korte tijd "vol"hebt en de ketel nog vol hout zit.

Verder heb je ongeveer 700kg ketel staan (leeggewicht ketel + waterinhoud) die je iedere keer op temperatuur moet stoken voor max 500l warm water.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
JantjeV8
Berichten: 4022
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Defro hg 40 kw

Bericht door JantjeV8 »

Precies, de verhouding schiet te kort. Een 2000L buffer zou eerder passen.
Ferrydehoutvergasser
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2019, 21:48

Re: Defro hg 40 kw

Bericht door Ferrydehoutvergasser »

Sorry wat te kort in woorden
Het 500 liter vat is alleen voor de zonneboiler.
De vergasser heeft zijn eigen 4000 liter vat.
De 2 vaten worden ook nog gekoppeld.
Het 4000 liter vat is alleen maar buffer die via een warmtewisselaar het vermogen naar het 500 liter vat pomp en van uit dat vat komt dan tapwater en gaat het naar de cv.
Ferrydehoutvergasser
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 dec 2019, 21:48

Re: Defro hg 40 kw

Bericht door Ferrydehoutvergasser »

Ondertussen via de fabriek de handleiding als pdf gekregen.
Berre
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 okt 2023, 18:14

Re: Defro hg 40 kw

Bericht door Berre »

Beetje een late reactie op dit draadje, maar ik heb zelf weet van een tweedehands DEFRO HG 25KW houtvergasser. Nu ben ik volledig nieuw en heb ik 0 ervaring met houtvergassers. Maar mijn bedoeling is om mijn huis in de toekomst met een toestel van deze wattage te verwarmen. Nu heeft de verkoper niets van documentatie van de Vergasser en is alles op het toestel in het pools. Heb de fabrikant en zijn Nederlandse tak al gecontacteerd om een handleiding of technische data te verkrijgen. Maar tot op vandaag nog niets gehoord. Heeft er iemand een handleiding van een ketel van deze fabrikant, misschien zelfs van een ander wattage? Het kriebelt om deze aan te schaffen. Wel merkte ik dat er tussen de vulkamer en de vergassingskamer twee manuele schuivertjes zitten, allicht om de lucht naar deze twee kamers manueel te regelen neem ik aan? Ook zit aan de achterzijde een ventilator gemonteerd. Deze zou dus omgevingslucht de ketel in blazen? Dit is dan in de vergassingskamer neem ik aan? Om die verbranding van zuurstof te voorzien? Ik hoop om hier gauw wat documentatie van te ontvangen. Want ik zit al enkele maanden de houtvergasser fora te lezen en ben helemaal verkocht aan de technieken die erbij gepaard zijn. 😊
Bijlagen
Screenshot_2023-10-18-18-35-40-42_6012fa4d4ddec268fc5c7112cbb265e7.jpg
Screenshot_2023-10-18-18-35-28-68_6012fa4d4ddec268fc5c7112cbb265e7.jpg
Albert van WdJ
Berichten: 1534
Lid geworden op: 05 jan 2009, 12:09
Locatie: regio Dordrecht

Re: Defro hg 40 kw

Bericht door Albert van WdJ »

Voorheen werden die Defro's verkocht door www.Slovakheating.nl
Ik heb daar ook een Attack vergasser gekocht in 2009

Wanneer je het webadres intypt kom je op een nieuwe site.
Gezien het adres is het volgens mij nog steeds dezelfde eigenaar.
Zijn telefoonnummer staat er ook bij.
Mogelijk kan hij je helpen.

(ik heb trouwens geen enkele andere connectie met genoemd bedrijf dan dat ik er wel eens wat gekocht heb)
Change, before you have to.
JantjeV8
Berichten: 4022
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: Defro hg 40 kw

Bericht door JantjeV8 »

En als je google translate op je telefoon zet, dan kun je met je camera op de Poolse tekst richten en krijg je het in het Nederlands te zien. Beter als niks.
Berre
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 okt 2023, 18:14

Re: Defro hg 40 kw

Bericht door Berre »

Albert van WdJ schreef: 19 okt 2023, 21:28 Voorheen werden die Defro's verkocht door www.Slovakheating.nl
Ik heb daar ook een Attack vergasser gekocht in 2009

Wanneer je het webadres intypt kom je op een nieuwe site.
Gezien het adres is het volgens mij nog steeds dezelfde eigenaar.
Zijn telefoonnummer staat er ook bij.
Mogelijk kan hij je helpen.

(ik heb trouwens geen enkele andere connectie met genoemd bedrijf dan dat ik er wel eens wat gekocht heb)
Bedankt voor de info!
Berre
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 okt 2023, 18:14

Re: Defro hg 40 kw

Bericht door Berre »

JantjeV8 schreef: 20 okt 2023, 07:28 En als je google translate op je telefoon zet, dan kun je met je camera op de Poolse tekst richten en krijg je het in het Nederlands te zien. Beter als niks.
Heb zonet mail gekregen dat de fabrikant geen handleidingen heeft in het Engels. Heb nu gevraagd naar de Poolse en zal dan de Google Translate truuk gebruiken.👍
Plaats reactie