Brandhout stapelplaats

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Broekhoest
Berichten: 288
Lid geworden op: 23 nov 2012, 12:35
Locatie: Up North

Re: Brandhout stapelplaats

Bericht door Broekhoest »

DJ,
mee eens, als je ander wat gunt levert dat in de toekomst praktisch altijd wat op. Bovendien is het leuk. Daarnaast is de maatschappij tegenwoordig al zoveel "ikke, ikke en de rest kan....".
Momenteel ben ik bezig met het leeghalen van het huis van mijn overleden oma. Je wilt niet weten wat ik allemaal tegenkom (bv wekflessen met inhoud uit 1968 volgens etiket...offtopic). Daarnaast staan op zolder nog wat hele oude bedden...mooi eikenhout, waar wel een laklaag op is aangebracht. Wel of niet in de houtkachel? Toch maar niet doen hè :wink: ?

regenachtige groet uit het Hoge Noorden.
Harold.
Gebruikersavatar
Pieke
Berichten: 769
Lid geworden op: 15 nov 2012, 18:10
Locatie: zuidelijke appendix

Re: Brandhout stapelplaats

Bericht door Pieke »

Broekhoest schreef: Kan 16m3 aan gebinten krijgen voor een 120Eur. Kurkdroog zoals te verwachten.
Harold, eigelijk is het van de zotte om ze in kachel te kieperen. Jammer dat het zo ver is, want ik zie wel mogelijkheden om er meubels mee te maken.Dan heb je wel iets exclusiefs.

Gr. Pieke
De pen is machtiger dan het zwaard.
Eén foto zegt meer dat 1000 woorden.
Lach 'ns naar het vogeltje.
Broekhoest
Berichten: 288
Lid geworden op: 23 nov 2012, 12:35
Locatie: Up North

Re: Brandhout stapelplaats

Bericht door Broekhoest »

Pieke, ik heb dat vrachtje gebinten laten liggen trouwens. Te druk met andere zaken (oa voetballen van mijn zoons, reparatie dak van de schuur). Zitten te weinig uren in een week...
Gebruikersavatar
Pieke
Berichten: 769
Lid geworden op: 15 nov 2012, 18:10
Locatie: zuidelijke appendix

Re: Brandhout stapelplaats

Bericht door Pieke »

Harold, dat was me al duidelijk dat je deze vracht aan je voorbij liet gaan. Zaten er maar minder kilometers tussen mij en het hoge noorden.
De pen is machtiger dan het zwaard.
Eén foto zegt meer dat 1000 woorden.
Lach 'ns naar het vogeltje.
Jan.
Berichten: 676
Lid geworden op: 04 jul 2012, 11:03

Re: Brandhout stapelplaats

Bericht door Jan. »

Vanochend half zeven min 2 op de meter, dus dacht ik "steek even de kachel lekker aan".
Liep naar de voorraad en wreef me eens in de ogen. ALLES WEGGEHAALD. 25 m3 kisten vol droog eikenhout plus nog eens 40 m3 gestapeld eiken en els alles foetsie, weg.
Woensdag toen ik thuis kwam had ik er niet zo op gelet en dus niets gezien.
Het moet tijdens mijn afwezigheid door iemand opgehaald zijn.
De buren, nou ja buren de eerste woont zo,n 350 m verderop, hebben niets gezien of gehoord.

Zal het helpen om aangifte te doen?
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: Brandhout stapelplaats

Bericht door kockie »

Mijn hemel, beginnen ze nu ook al hout te jatten..... :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: ALtijd aangifte doen van diefstal! Je weet nooit hoe een koe een haas vangt. Marktplaats ed in de gaten houden of je je kratten terug ziet.
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Sandman79
Berichten: 1043
Lid geworden op: 15 dec 2011, 11:48

Re: Brandhout stapelplaats

Bericht door Sandman79 »

ja, krijg je zo 30 euro per stere voor dus makkelijk voor 2000 euro weggehaald. zeker aangifte doen, al zullen ze wa raar kijken. Is je hele voorraad nu compleet weg??? :s Dus geen droog hout meer voor komende winter? :(?
dr plop
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 feb 2013, 22:09

Re: Brandhout stapelplaats

Bericht door dr plop »

WTF (sorry...)
Zeker aangifte doen, al was het maar voor de statistiek.
Heb je geen buren met camera's langs de weg?
willem
Berichten: 470
Lid geworden op: 30 mar 2008, 13:25

Re: Brandhout stapelplaats

Bericht door willem »

Dit is toch godgeklaagd zeg, dit moet toch een vrachtwagen met aanhanger zijn geweest met container bakken
+ kraan met knijper. Je zou aan de buren kunnen vragen of ze dit hebben zien rijden. De grootste containers zijn 40m³ en als ze met deze combinatie vlak ernaast konden komen zijn ze binnen 3-kwartier weg.
Broekhoest
Berichten: 288
Lid geworden op: 23 nov 2012, 12:35
Locatie: Up North

Re: Brandhout stapelplaats

Bericht door Broekhoest »

Wat een brutaliteit! Dit is heel wat anders dan een paar stammetjes in de kofferbak waar de gemeente heeft gesnoeid.
Hier moet inderdaad zoals Willem zegt, een flinke vrachtwagen met kraan bij geweest zijn.
Erg kloten voor je, Jan.
Zou ook sowieso aangifte doen, of je er iets mee opschiet betwijfel ik, maar zeker om wat aan het gevoel van onrecht te doen.

gr Harold.
Jan.
Berichten: 676
Lid geworden op: 04 jul 2012, 11:03

Re: Brandhout stapelplaats

Bericht door Jan. »

Allen mijn dank.

Toch denk ik dat ik geen aangifte ga doen, omdat ik niets met het politiesysteem heb. :fff
Wel ken ik enkele politiemedewerkers heel goed, deze zijn ervan op de hoogte. 8)
Ook probeer ik zelf het één en ander te achterhalen.

Gister kwam een bekende boomzager mij gratis 20 ton droog eiken brengen. Machtig vind ik dat.
Moet nu nog wel wat hakken en zagen.
Zij die achter mijn rug om spreken, staan op de juiste plek om mijn kont te kussen.
GeorgeBfast
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 jan 2012, 19:57

Re: Brandhout stapelplaats

Bericht door GeorgeBfast »

Ongelooflijk dat zoiets gebeurd. Maar zoveel hout laad je niet snel even op. Ik zal bij mij de poorten ook maar voortaan sluiten bij het houthok. Maar gelukkig is hier bijna altijd wel iemand thuis.
Gebruikersavatar
Pietje
Moderator
Berichten: 3508
Lid geworden op: 04 jun 2012, 22:39
Locatie: Wijbosch
Contacteer:

Re: Brandhout stapelplaats

Bericht door Pietje »

Jan. schreef:Gister kwam een bekende boomzager mij gratis 20 ton droog eiken brengen. Machtig vind ik dat.
Moet nu nog wel wat hakken en zagen.
Gelukkig zijn er ook nog "goeien". Wat een verhaal...!!
-- We hebben de aarde niet geërfd van onze voorgangers, maar te leen van onze nakomelingen --
Erikvr
Berichten: 672
Lid geworden op: 02 mar 2009, 13:41

Re: Brandhout stapelplaats

Bericht door Erikvr »

Raakt je toch in je hart, het is niet alleen het hout, maar ook het slepen, zagen, kloven, stapelen, drogen..er zit ook wat zweet in.. :x
Ik zou toch aangifte doen ivm de verzekering. Dat hout krijg je waarschijnlijk helaas niet terug.

groeten
Erik
groet,
Erik
Peterke
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 mar 2008, 22:06
Locatie: België
Contacteer:

Re: Brandhout stapelplaats

Bericht door Peterke »

als topicstarter ben ik toch een pic verschuldigd wat het nu uiteindelijk geworden is :oops:



Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie