onderhoudscontract voor een warmtepomp

verwarming, isolatie, huiselijk energieverbruik

Moderator: Moderators

Plaats reactie
RogierWP
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2019, 10:13

onderhoudscontract voor een warmtepomp

Bericht door RogierWP »

Hi allen!

Op internet kan ik er nog niet veel over lezen, maar ik ben benieuwd naar jullie mening over het volgende;
- vinden jullie het slim om een onderhoudscontract voor je all-electric warmtepomp te nemen?
- zo ja, hoeveel zou je daarvoor willen betalen?
- vind je het dan ook interessant om inzicht te krijgen in de prestaties van de pomp?

Ik ben benieuwd!

Groet,

Rogier
Gebruikersavatar
kockie
Site Admin
Berichten: 8537
Lid geworden op: 28 jan 2006, 17:42
Locatie: Zeddam
Contacteer:

Re: onderhoudscontract voor een warmtepomp

Bericht door kockie »

Ik heb enigszins het vermoeden dat dit een verkapte enquête is, of een aanloop naar een reclamepost. Bewijs me svp het tegendeel...
Mensen zeggen wel eens dat ik troep verzamel; ik noem mezelf liever een industrieel-amateur-archeoloog die probeert waardevolle artefacten te behouden.
Why should I work harder when I can work smarter
Orbiter
Berichten: 205
Lid geworden op: 22 nov 2018, 17:25

Re: onderhoudscontract voor een warmtepomp

Bericht door Orbiter »

Wellicht wenst OP dit als product op de markt te brengen. En OP wilt graag eerst weten of iemand het wilt kopen uiteraard. Als dat het is dan vind ik zijn boodschap wel kunnen. Wel was het beter geweest van het met zoveel woorden te zeggen dan. Leden van dit forum houden er blijkbaar nogal van om rechttoe rechtaan te zijn.

Als het een reclamepost wordt dan is het verkeerd. Helemaal.

Nu om op de vragen te beantwoorden:
- Ik ga zoiets niet kopen, er valt namelijk niet veel te onderhouden aan zo'n pomp en ik zou het liever zelf doen, maar ik ken er wel een paar die zich hieraan gaan laten vangen.
- De prijs gaat voor mij altijd te veel zijn.
- Inzicht geven in de prestaties? Wil je er dan ook nog eens een logger aanhangen en dat doorsturen op het internet misschien?
alefarendsen
Berichten: 564
Lid geworden op: 30 mei 2016, 17:19

Re: onderhoudscontract voor een warmtepomp

Bericht door alefarendsen »

Dan toch maar een antwoord op je vragen:

- nee, bijvullen kan ik zelf wel en mocht het om een storing gaan dan kan ik altijd de installateur zelf bellen
- niks dus
- mijn thermostaat en de pomp geeft me alles wat ik wil; COP, verbruik, temperatuur, et cetera. Meer heb ik niet nodig.
JantjeV8
Berichten: 4034
Lid geworden op: 03 feb 2009, 12:50

Re: onderhoudscontract voor een warmtepomp

Bericht door JantjeV8 »

In volgorde:
Nee
Niks
Nee
Plaats reactie